Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel store variasjoner både i kompetanse og serviceinnstilling blant SAS-dragene. Noen ganger lurer jeg på Hvordan rekrutteringsprosessene foregår.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Annsienitet er nok et nøkkelord. Kompetanse er underordnet...
     
    Insomnia4u liker dette
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Den gode servicen fortsetter...

    Hev meg på 70års tilbudet og bestilte tur til Washington med avreise i morgen. Rett etter bestilling online ringte jeg og ba dem sjekke at EBD-kortet ligger inne. Fikk til svar at "jada, det gjorde det, ikke noe problem".
    Ringte igjen i forrige uke og spurte på nytt og ba dem forsikre meg om at kortet lå inne: "Jada, du kan ta det helt med ro, alt er i orden".

    Innsjekk åpnet nå nettopp og jeg logger på og da spretter det opp: "Bonusprogram: <blank>" Boardingkortet til å skrive ut har ingen referanse til noe, ikke en gang det sedvanlige EB*G.

    Jeg ringer opp igjen: "Oj ja... her var det visst noe feil. Sånn nå er det fikset. Prøv å kanseller bestillingen og prøv igjen". Jeg gjør som de sier... og fortsatt blankt boardingpass. Og fyren på SAS kan ikke hjelpe noe mer.

    Med en halvfull biz når det er mindre enn 24t til avreise og stappet Plus så var det bare å glemme noen courtesy. Noe som jeg egentlig hadde slått helt fra meg som noen mulighet så rævdårlig det har blitt å være EBD (pardon my french) ;).
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet er at mange agenter tror alt er på stell så lenge EB-kort ligger inne som E-Ticket. Jeg har hatt god erfaring med diamantmailen når det gjelder å få status lagt inn på bonusreiser.
     
  5. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Lite erfaringer med Diamantkortet mitt til nå, men til Aberdeen i helgen fikk jeg Mikkeler-øl til både meg og reisekameraet i nabosetet, uten noe spørsmål. SmartPass bakpå mobilen ser ut til å i det minste funke fint for å unngå spørsmål.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg håper du slapp å kansellere bestillingen, men kanskje innsjekk? :)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om det er noen trøst så gjelder ikke courtesy upgrades for bonusreiser...
     
  8. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Det siste der stemmer ikke.

    Fikk CU for meg og hele familien på SK907 i fjor sommer, på bonusbilletter! Fikk mail et par dager før avreise med beskjed som på en vanlig billett.

    Også hørt andre fått det. :)

    Kim
     
    Jan Fredrik, BendikHa, miura and 5 others like this.
  9. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det var selvsagt det jeg mente å skrive :D

    Sidenote: Da jeg kom på flyplassen gikk jeg rett til manuell innsjekk, noe som jeg alltid gjør for å sikre at jeg får pri-tags, men denne gang for også å forsikre meg om at jeg fikk et boardingpass med status på.

    På Vigra liker de dette vanligvis dårlig og vil at alle skal bruke automatene. Imidlertid tenker nå jeg at manuell innsjekk er å regne som biz og der er da en av EB fordelene.

    Uansett... da jeg kommer dit så sier damen at neida, jeg må bort på automaten. Jeg forteller at det alltid er problemer når jeg gjør det og at jeg ville være sikker på at kortet ligger inne. Jeg får hele storyen om at så lenge e-ticket ligger inne så kommer statusen også. Hun hørte ikke på hva jeg sa. Sikkert fordi hun trodde jeg var en nybegynner eller whatnot... jeg bare godtar dette og lar henne geleide meg bort på automaten. Hun skal der vise meg hvor enkelt det er.

    Hun putter inn amexkortet mitt, trykker innsjekk, får opp beskjed om pass, hvorpå hun utbryter "å du skal til utlandet?". Jeg sier at ja det var derfor jeg gikk til manuell også fordi jeg alltid får feilmelding når jeg skal til USA. Men neida, dette skal gå fint insisterer hun. Hun tar passet og prøver å scanne det....

    "Kan ikke scanne pass, prøv igjen" kommer det da fire ganger. Da blir det plutselig greit og vi går til manuell innsjekk igjen.....

    Ironien var til å ta og føle på. Jeg trengte ikke si noe mer. :rolleyes:
     
    gregas85, BendikHa, RemiWM and 8 others like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg også når jeg tenker meg om. Men reglene sier at det ikke teller med.. ;)
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen regel uten unntak, er det ikke det SAS sier?
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe...
    Det er vel sikkert samme som at bonusreiser ikke gir tilgang til fasttrack og lounge..
    Min teori er at det er fordi systemet ikke registrerer bonusnunneret riktig, og følgelig løser de problemet på denne måten. :)
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Den virkelige ironien er hvordan ansatte på utestasjonene er demonisk besatt av å tvinge folk til å bruke automatene, uten å selv tenke over at det er deres egne arbeidsplasser som til syvende og sist blir automatisert.
     
    awt, October, chrt and 2 others like this.
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Etter mine første flights som D er det litt hit or miss om crewet vet om man har status eller ikke. Smartpasset funker dog som identifikasjon. Lite rød løper og ledig midtsete som D. Hadde flere ledige midtseter som G.

    Skulle sjekke inn carry onen min på Gardermoen i dag på tur fra London. Orka ikke å drasse rundt på den mer. Burugla i gull-skranken lurte på hvordan jeg hadde fått med meg det beistet gjennom Heathrow. De har vist begynt å veie cabinbagasje på Heathrow. Så det er bare å være obs om man flyr SAS ut fra London.
     
    no-backpacker and RoadKing like this.
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    EBD i Plus: Kan jeg få en polarrull?
    Crew: Nei, denne flighten er for kort.

    Jeg så at de hadde slike ombord og interessant nok ble de tilbudt til og konsumert av de to og cockpit.

    Skulle tro at flighten var like kort for hele flyet...
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Talentløst, men det forsvarer jo hvorfor de er flinke til å trekke for gardina, det er så vi som betaler ikke skal se at de spiser det vi ikke får :)
     
    Olelink, Eddie47 and Are like this.
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det forklarer i alle fall deler av motivene til gardinmafiaen.

    Men det de vel var redde for her, var vel at hele flyet skulle begynne å kreve/kjøpe polarrull (selv om argumentet 'for kort flight' allikevel er tynt). Dette kan man imidlertid løse enkelt ved å si at "nei, dessverre bla bla bla", også komme tilbake til passasjeren to minutter etterpå og diskré gi en polarrull. Det er jo slik det noen ganger løses i Plus mellom de nordiske hovedstedene: Av en eller annen koko-koko grunn, skal Plus ha 'yuck bite', mens polarrullene er forbeholdt salg i minus. Dette sier så crew som oftest når jeg ber dem om en polarrull, antakeligvis slik at ikke hele resten av Plus skal kreve yuck bite byttet med polarrull, før de en gang i skuddåret diskré stikker til meg en polarrull senere.
     
    samirunway and TOS_EBG like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo et argument som holder vann.

    Jøss, det var jeg ikke klar over. Men... Jeg har fått polarrull opptil flere ganger i Plus???
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Normalen (på OSL-ARN-CPH i alle fall, som jeg frekventerer altfor ofte) er at polarrull tilbys til salg i minus, men at man får i plus de gangene man treffer på et noenlunde velvillig innstilt crew. De har vel uansett skjønt at ingen med vettet i behold ville finne på å kjøpe fresh bite, så dermed dumper de disse i plus og forbeholder polarrullene for salg til ogerpris i minus.
     
    October liker dette
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    PolarrullGate har rullet og gått i Sverige i lang tid, og det er en tråd på et svensk forum om dette.

    Tilbakemeldingen fra SAS er klokkeklar: Alt som tilbys for salg i Go, er gratis i Plus. Crew som lager egne regler bør følgelig rapporteres via CR.
     
    jayeff liker dette

Del denne siden