Dette er typisk når de endrer fly eller tilsvarende. Plutselig blir alle setene fylt en etter en. Har opplevd tilsvarende før.
Slik så OSL - SVG ut nå ikveld. På 4A satt en kaptein, satt selv på 4F, jeg har bare sølv men denne flighten er den som bringer meg opp på EBG for første gang
Expertflyer brukes vel egentlig mest til å finne upgrades tror jeg, snappet opp tips om siden i en tråd ett eller annet sted her inne, tror det var Are sin tråd
ser her at det har vert snakk om seter o.l. Man ser godt her hvilke seter som passasjerer styrer unda Er det mulig soft block på 3 D, E og F? og 4 A, B og C?
Fikk tredje overaskelses oppgradering på et år igår. Alle har vært på Hongkong /Arlanda. 2 stk pluss opp til business & 1 economy opp til pluss. Totalt har jeg reist 7 turer, så det må jo være ganske bra.
BGO -OSL i går, er booket inn på 16.45 avgangen, og mottar så en sms om kansellert avgang, og booket om til 17.45 avgangen.. Gikk sporenstreks til gate for 16.00 avgangen, som var overfyllt med folk som ønsket komme med.. Det annonseres at det er 2 plasser igjen, og min fru er med meg... -Er det noen pandion her? -Hva er det? -Vet du ikke det, er du ikke pandion... -Noen diamanter? -Ja! -Da kommer dere med! Flyttet fra 29D/E (pga automatisk tildeling ved flybytte) til 1DE.. og med en svensk purser som burde fått nobelspris i jovialitet, ble turen over fjellet en god start på helgens julebord og øvrige hyggestunder! Min første opplevelse av diamantens mer praktiske aspekter.. C
Bagdrop 25 minutter før avgang. Ingen spørsmål. EBD service? Bra sikker på at Rudolf hadde sagt blankt nei når fristen er 30 minutter før.
Får inntrykk av at softblocken holdes mindre i SAS Plus enn i Go. Jeg reiser som regel på Go, og sitter som regel enn eller to rader bak Plus. Opplevd ofte at de sitter 3 og 3 på pluss, mens jeg har ledig B-sete ved siden av. Er vel grenser for hvor langt bak SAS dytter Plus-tegnet, som gjør at de får færre seter å velge mellom, enten de har Gull eller Diamant! Flyr min flight nr 90 om en time, så håper softblocken min i Go fortsetter like lykkelig når jeg får EBD-statusen!
Diamant service? Det har jeg ingen erfaringer med siden jeg er lusen Gull. Osl lhr tur/retur i go med stapp fulle fly. Kanskje 3-5 seter ledig. Fikk ledig midtsete begge veier kanskje tilfeldig, men jeg liker og tro det er EBG som funker. Valgte setene 3-4 mnd før avgang da null seter var valgt
Riktig, og søker man opp setekart ser det nesten ut som business (c-billett) ikke har seatblock, og alle med travelpass bookes i C. Miin erfaring er at softblock fungerer best i Go.
Jeg opplever at EBD har begynt å trumfe EBG de siste par uker. Senest i går fløy jeg CPH-OSL, og var absolutt eneste med ledig midtsete, og jeg så en god del EBG på flyet. På mine ca. 10 flighter siste 2-3 uker har jeg hatt ledig midtsete absolutt alle gangene, to av dem har de sagt at det er et fullstendig fullt fly, og jeg var eneste med ledig midtsete. Håper jeg har rett – at de har fikset problemet.
På tur med familie. Booket A+C to rader bak hverandre. Rett før boarding sjekker jeg setekartet, kanon begge midtseter tomme Vi kommer ombord og ser at noen sitter på B. Vi spør om vedkommende kan tenke seg å flytte seg til vinduet så vi får de to setene ved siden av hverandre, joda det kunne vel la seg gjøre. Tok litt tid og vedkommende forklarer etterpå at hun ikke klarer å gå ved egen hjelp og må bli båret ombord (!!) og det er derfor hun ble plassert lenger frem. Hvorfor i alle dager blir hun plassert i midten mellom pax som reiser sammen? Og ved siden av EBD? Er en rekke andre seter ledig..
@Are Det er ingen ting som tilsier at de pleietrengenede skal sitte lengre fremme enn andre.. Ved en evakuering er de uansett nedprioriterte i forhold til passasjerer som kommer seg ut for egen maskin. SAS har selv sagt at de pleietrengende velger seter på samme måte som alle andre passasjerer.
Det var hennes utsagn at det var årsaken til passeringen.. Antakeligvis. Men midtsete? Hvorfor ikke en av de ledige vindu/midtgang... Kan ikke helt forstå logikken her..