Ferdig med 100timers utdrikkningslag - Som blant annet innkulderte 5 flyplasser i 4 land. Fikk alle 20 med inn på gullstua i CPH. (Var også 1 diamant kort og 2-3 gull med oss) - Bra service. Hele raden fikk så mye alkohol vi ville på flyet. Fikk attpåtil gratis drikke hos WF Veldig fornøyd
(Kanskje ikke riktig tråd?) Det var ekstremt lang kø i Biz innsjekk på LHR på søndag. Så jeg gikk i bag drop og sjekket inn selv. Men, jeg fikk ikke lov til å sende kofferten min på bag drop, da den var priority.. Så jeg måtte stille meg i kø på Biz innsjekk igjen. Har det alltid vært sånn? Og er det sånn overalt??
Én uke har det tatt det å få svar på de to siste henvendelsene til diamantmailen. En dags responstid var jo virkelig et gode, men nå ser ikke denne "perk'en" ut til å være verdt så mye lenger...
Fikk svar på alle mine mailer i dag.. så virker som de er tilbake på jobb (samme fyren som har svart på alle)
Virker helt klart som om noen har vært på ferie eller noe. Akkurat ferdig med en svært busy reiseperiode med et tosifret antall reiser på kort tid. Mine erfaringer: Shorthaul: - Å endre Plus (A-klasse) til tidligere fly med innsjekket bagasje, virker nå å være helt "fy-fy" - med mindre det er fulle fly eller man vil betale 2000 kroner. - Priority Boarding kan oppsummeres slik: - Seatblock virker ganske bra, men blir mer bingo når flyet virkelig fylles opp - Crew har grei kontroll på EBD-drikke - Irrop: De er virkelig på ballen mht. EBD-priority. Får melding om kanselleringer og proaktiv ombooking før den vises i app. Veldig bra! Longhaul: - Algoritmen for Courtesy Upgrade er vanskelig å bli klok på, men de kommer med ujevne mellomrom - Fikk fantastisk service i Go til EWR nylig med blokkert sete, gratis snacks, mulighet for å velge måltid fra Plus og beskjed om å bruke call-button når jeg ville ha drikke uten å måtte gå til galley. "Anything for the Diamonds", ble det sagt med glimt i øyet - uten at var kleint
Har også ventet en uke nå på svar fra diamant mail, synes da ikke spørsmålene mine var så heavy at de skulle ta så lang tid Fikk ellers følgende melding ved innsjekk av bagasje nå i ettermiddag i automat på TRD: F.o.m 1.Oktober vil det ikke lengre være mulig å bruke kort ved innsjekk i automat hos SAS. (Jeg brukte forrøvrig EBD kortet mitt) Dere hørt noe om dette ?
Fikk CU for hele familien Fra Go til Plus på longhaul i går. Super service hele veien. Det eneste minuset var at forhåndsbestilt allergimat var Go-standard fremdeles, men dette var vel bare å forvente når upgraden ikke kom før ved gate. Meget fornøyde SAS kunder, er vi akkurat nå .
Nå har jeg endelig lært meg alle mulige forkortelser etter å ha fulgt med på dette forumet en stund, men jeg innser at jeg fortsatt er ganske nedsnødd... Hva er forskjellen på op-up og CU? Er CU kun hvis du får det 24 timer før avgang?
CU = Complimentary Upgrade - Et konsept SAS har innført for å oppgradere EBD/EBP i ny og ne på langtur, mail kommer før avreise. op-up = Operational Upgrade - En oppgradering du får på flyplassen fordi de har overbooket din klasse og noen må flyttes oppover Så kort fortalt, på flyplass ved sjekk-inn/gate = op-up
Dette er i-landsproblemer, men like fullt: Jeg har hatt 4 flyvninger i Plus til London på ganske kort tid. Jeg booker min sedvanlige plass, og expert flyer viser blokkert midtsete hver gang. Det er vanligvis et par andre som også har blokkert midtsete. På alle flyvningene har det vært ledige midtseter i tillegg. Likevel kommer det alltid en person i setet ved siden av meg. Hvorfor det? Det er fortsatt ledig på (en del av) setene som aldri var blokkert i utgangspunktet. Etter flyvning nr 2 begynte jeg å sjekke expert flyer rett før boarding (fortsatt blokkert) og da jeg satte meg i setet. Da var ikke setet blokkert lenger.. Det er helt greit at det kommer noen i midtsetet dersom flyet blir fullt, men når det fortsatt er ledig i seter som i utgangspunktet ikke var blokkert, da begynner jeg å lure. Noen som har erfaring med det samme?
Jeg havnet i midtsete 10min før oppsatt rutetid (Inkludert ny routing). Men så var omstendighetene også meget spesielle (mandagens flyplasskaos på Flesland).