Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    EBP-kortet ditt hjelper nok litt mer enn mitt EBD vil jeg tro :)

SAS-EBP and Xflipper like this.
  2. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk dette svaret fra SAS. De står på sitt at det er reisebyrået som håndtere saken, mens reisebyrået sier at det er SAS som etter reglene refunderer billetten:

Attached Files:

3. NilsernNilsen

NilsernNilsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Så kjedelig! Da må du klage til transportklagenemnda om du ønsker refusjon!

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Fin Diamantservice MUC-OSL i dag. Pga flyskifte ble jeg automatisk flyttet fra nødutgang til midtsete en annen plass...påpekte at det var dårlig service, men gate-agentene bare trakk på skuldrene...

Og så "oppgraderte" gate i OSL meg og kollega på neste innenlandsleg fra nødutgang til Plus med vindu+midtgangsete...Og presenterte det som en "hyggelig overraskelse". Forsåvidt rett i at det ble en overraskelse, bare fint lite hyggelig.

SK har så lite kontroll på systemene sine at det er helt latterlig. Se på LH og senator. De får det til. Siden de faktisk skjønner at de må behandle gode kunder bra. Drittlei SK som har lovet ting i snart to år uten å innfri. Ok, rant over :)

Larata and Scandipendler like this.
  5. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Får man poeng for ny klasse hvis man blir oppgradert?
    Plusgrade ja?
    Courtesy Upgrade ?
    På gate nei? (Selv om man "betaler" seg opp)
    Finnes det andre metoder for oppgradering hos SAS?
    Hvordan er det med oppgradering på andre selskap?
    (Beklager hvis dette er veldig nybegynnerspørsmål)

6. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Plusgrade. Ja
    CU. Nei
    På gate. Nei

nonstop liker dette
  7. SAS-EBP

SAS-EBP SAS Pandion

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, ja!:) Var en Diamond som spurte etterpå, han fikk mot betaling av 50.000 eb poeng. :)

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke for å salte såret her, men neste hver eneste gang jeg får flybytte plasseres jeg på nødutgang på ny rad. Kun en og annen gang jeg beholder samme setenummer før og etter.

Har dog en gang blitt oppgradert til Plus i midtsete, men ettersom Herren var med meg fikk jeg en no-show ved siden av meg så jeg kunne innta vindusplassen..

Fredrik81 liker dette
  9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Vel..hører med til "oppgraderingen" at treseteren bak var det selvsagt to ledige seter. Så min kollega kunne selvsagt satt seg bak etter boarding completed.

Det er mer det elendige automatiske systemet til SK som jeg er lei av. Nå kunne det selvsagt være en no-show, i raden bak, men vår rad var eneste med tre stk i Plus. Så de har ingen kontroll på statusbehandling vil jeg påstå. Er jo en rekke tilfeller dokumentert av blant andre @Scandipendler.

SK er notorisk dårlige på det meste for tiden. Jeg har i alle fall svært liten glede av diamantkortet, og ingen forskjell fra gull i det hele tatt.

Jan Fredrik liker dette
  10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Har registrert at enkelte er misfornøyde, mitt poeng var vel mer at det har fungert veldig bra for mitt vedkommende.
    Selv om det er 5-6 midtseter igjen på flyet har jeg så og si alltid et ved min side, ved nødutgang.
    Interessant nok føler jeg vel egentlig at EBD er verd mer i minus enn Plus.
    Ledig midtsete er også mindre vanlig i Plus.

Eneste som ikke funker for meg med SAS er lounge i utlandet.. og som konsekvens av dette har jeg valgt andre selskap når det lar seg gjøre..

11. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Har vil ikke så meget med EBD at gøre, som med den deodorant du vælger på dagen? :p;)

12. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    På tbanen muligens, men ikke på flyet :)

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,704
    Bonuspoeng:
    293
    På alle mine flygninger til og fra Chicago hadde jeg tomt sete ved siden av meg, selv på de flygningene jeg ble oppgradert til Plus.
    Jeg liker å tro at EBD var til hjelp her ...

Oppgraderingene ble kjøpt for 10120 og 10160 poeng .. jeg liker å tro at EBD hjalp her ..

RoadKing, SAS-EBP and Fredrik81 like this.
  14. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,714
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis belegget i plus-kabinen var høyt vil jeg nok tro at ditt EBD hjalp på ledig sete ved siden av deg.

SAS-EBP liker dette
  15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg reiser stort sett Plus og blir rimlig lei når jeg får noen i midtsete og det er X antall plasser/rader ledig i Go!
    Plus skiltet burde i 99% av tilfellene alltid vært flyttet så langt bakover som overhode mulig (da selvfølgelig med forbehold om at EBG/EBD/EBP i Go har ledig midtsete).

Over vannet burdet ledig midtsete blitt prioritert på følgende måte:

#1 - EBP
    #2 - EBD
    #3 - EBG

SAS burde forstå at dem som reiser mye/betaler mer burde få den ekstra komforten (hvis det er mulig) og IKKE di som ikke vil betale noe ekstra.....

kaijoar and DanH like this.
  16. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Synes det har blitt mer slik i den senere tid.
    Flere ganger sett stappfull M og mange tomme rader i C.

Forøvrig mistenker jeg at seatblock ikke gjelder full flex og følgelig ikke travelpassmafian, derfor det funker best i minus.

Misterix liker dette
  17. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Are
    Hadde en tur NCE -> CPH i Mars og da var det faktisk stappfult i Go mens Plus hadde masse seter ledig. Mener det var en Airbus ett eller annet og Plus gikk til rad 10/11 ca (jeg satt på rad 4 mener jeg det var og bak meg var det ingen før man kom til Go).

Var også på tur AGP -> OSL i Januar og da var eneste ledige sete på hele flyet mellom meg og en annen med EBG (vi var på samme PNR og satt på 1D og F). Så akkurat på denne lever jeg fortsatt i håpet om at det var Softblock som kicka inn :D

Are liker dette
  18. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    @NilsernNilsen Jeg forbereder et brev til Flyklagenemda. Kjenner du til noen gode juridiske argumenter jeg kan bruke for å støtte mitt krav ? Er det noen skjema man kan laste ned ? Er litt usikkert om jeg bør først kontakte kredittkortselskapet eller kjøre begge løp parallelt.

19. NilsernNilsen

NilsernNilsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Klage til nemda skjer via elektronisk klageskjema på nettet.

20. jayeff

jayeff Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Ankom OSL litt tidligere enn planlagt i dag. Gikk til serviceskranken og spurte høflig om vi kunne få bytte til et tidligere fly, selv om vi hadde GO-billetter. Det var ikke noe problem, og vi har fått plass på første fly til SVG. Bare smil å spore, både i serviceskranken og innsjekken.

Jeg er opptatt av å være ydmyk og høflig, og har ikke opplevd noen vansker etter at jeg fikk gullkort (nå diamant). Kanskje jeg bare har vært heldig?

Peter, Petter B-C, Fredrik81 and 4 others like this.

Del denne siden