Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Purserne har blunke kurs, visste du ikke det. Med 8 EBP på samme flight, så vil det statistisk være 80 EBD og 160 EBG, derav er både blunke kurs og øyedråper en del av hverdagen.
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Og A380 ut fra TRD?

    C
     
    NHenrik and RoadKing like this.
  3. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk et hjertesukk fra en tidligere kollega med EBD. Han hadde omsider kommet gjennom til SAS på telefon og spurte hvorfor det hadde tatt så lang tid. Svaret lød at på grunn av alle problemene med nettsiden som lager telefonkø så hadde SAS i sin klokskap sløyfet prioritering av EBG/D i køen. Jeg synes det høres smått absurd ut, men kan det stemme? Det er jo nettopp når det er monsterkøer man ikke har lyst å stå i kø lenger enn nødvendig..
     
    Shyneno liker dette
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Sikker noe Eivind har kommet på som en svært god snikinnføring av en forbedring....
     
    jayeff and Shyneno like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Høres underlig ut, spør du meg.
    Jeg ringte dem på torsdag(?), og var med en gang nr 1 i køen, med under ett minutt ventetid..
     
  6. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Utrolig hvis det er sant! Av egen erfaring kan det være en fordel å ringe utenlandsnummeret og velge "engelsk"; gikk fra å være nr 70 i køen, til å bli nr 1!
     
    Last edited: 26. juni 2017
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs om ikke dette bare er svada. Jeg kom, akkurat som @holmen, igjennom på kort tid sist jeg ringte.
     
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ingen grunn til å tvile på fyren (men han snakket med en svenske og de sier jo en del rare ting o_O), men hvis alle andre kommer gjennom som normalt er det jo strålende.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at dette hørtes absurd ut.
    Samtidig, dersom de gjør dette, så er det en falitterklæring i forhold til den nye web siden.
    Selv har jeg inntil i helgen avstått fra de helt store "gymnastiske" utfordringene på nye sas.no, har sluppet unna med telefon appen.
    Nå derimot, skulle jeg til med litt research som både forsvarte en større skjerm og ikke minst et tastatur bedre tilpasset bockwurst fingrene mine.
    For å gjøre en lang historie kort, dette ER traurige greier, jeg må gi mitt besyv med til de som klager.
    Jeg har vært i bransjen noen år (for å si det forsiktig), så jeg vet å se der man ikke forventer å måtte se, og kan noen tjuvtriks, så på tross av sas.no fant jeg ut av det meste jeg ville.
    Imidlertid, det store flertall av brukere der ute har ikke den erfaringen, og da ser jeg at det blir god gamle telefonen man bruker, på tross av at det der er gebyr.
    Blir pågangen så skremmende stor, at de til og med å kalle hjem folk fra ferie (noe som egentlig er helt uhørt for et kosern av deres størrelse), så finner jeg det forsåvidt rimelig at de også velger å droppe prioritering for EBD/EBG for en periode.
    Men igjen, dersom det er tilfelle, hvorfor sier de det ikke som det er?
    En liten notis på hjemmesiden, eller en mail:
    "På grunn av store problemer med hjemmesiden og stor pågang har vi valgt å midlertidig fjerne prioriteringen av EBG/EBD på telefon/chat. Vi vil returnere til normal prioritering så snart som mulig. Håper på forståelse for dette og beklager den ulempe det måtte føre med"
    Jeg hadde hatt full forståelse for en slik manøver, som jeg tror de aller fleste av oss ville hatt, istedenfor så forsøker SAS å glatte over og gjemme bort. Historien er full av eksempler på at slikt funker dårlig.
    SAS' ledelse kunne hatt godt av et åpenhetskurs, lært seg at det er bedre å innrømme og krype til korset, enn å valse rundt og late som ingen ting.

    Jeg er heldigvis ikke i den situasjon at jeg rammes av disse problemene ettersom min sommer i hovedsak vil foregå på to hjul, men jeg har full forståelse og sympati for de som rammes.

    Jeg har tidligere på en måte forsvart SAS IT, jeg vet hvor vanskelig det er å håndtere modernisering av gamle IT systemer, og hvor sårbar en slik overgang er.
    Imidlertid, så lenge etter at dette ble rullet ut, og så mye rart som har vært, så kan jeg vanskelig unnskylde dem lenger. Systemene bærer preg av feil av en slik art at systematisk testing ikke kan ha forekommet. Det er åpenbart at en strukturert testplan med både automatiserte og manuelle tester ikke kan ha funnet sted på et tilfredsstillende nivå.
    Hvem som kan ha godkjent dette for release aner jeg ikke, men ihvertfall ikke en kompetent testleder. Jeg vil finne det svært merkelig om ikke SAS snarlig ser seg etter en ny toppledelse på sin IT.
     
    Henrik, Eddie47, grisefod and 2 others like this.
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte 05400 i "rushtiden" i går. Fikk hjelp på under minuttet.

    Har SAS fått ny hjemmeside? Bruker kun classic.sas.no. Hvis ikke den strekker til, ringer jeg Baltikum etter stengetid i Stockholm. Hvis jeg skal være forsøkskanin for noe nytt, må jeg nødvendigvis kompenseres.
     
    RoadKing liker dette
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Ufattelig mye bedre service på engelsktalende telefon for tiden. Svensken skulle ha 24 timer for å endre navn på en billett, og det hadde fortsatt ikke skjedd etter over 30 timer. Da ringer jeg inn på nytt, kommer til en engelsktalende servicemedarbeider og billetten er oppdatert uten problem, på under 5 minutter :rolleyes:
     
    chrt, Xflipper, Eddie47 and 1 other person like this.
  12. Dicte

    Dicte Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Synes som oftest at de er klar over EBD når jeg reiser innenfor skandinavia (som regel trondheim-københavn), men begge gangene jeg har flydd til Tokyo, både på vei opp og ned, så måtte jeg opplyse på at jeg var EBD for å få gratis drikke utenom matserveringa. De var veldig hyggelig og behjelpelig når de ble klar over det da :)
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Stor forskjell i antall pax, kanskje ikke så rart de ikke har oversikten.
     
  14. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det vanligste er at crewet noterer hvor du sitter etter at drikka er delt ut for å så sjekke passasjerlisten på print eller gå inn på iPaden. Da slipper man også at hele crewet på 3-4 pugger seter dem uansett ikke skal forbi og rekker over. Det er også litt begrensa hvor mange setenummer man klarer å huske når man i tillegg har 3-4-5-6 flighter om dagen..
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette vil jeg si er virkelig feil.
    Hele poenget med status er jo at man skal unngå timesvis med kø "when shit hits the fan".
    Man kan da ikke si at nå er det så mye dritt i lufta at din status ikke lenger har noen betydning.

    Forøvrig er det ingen EBD-prioritering på chat, kun på telefon. Mulig det er der forvirringen kommer fra..
     
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig er det ikke det. Jeg synes bare det er masete :) Gi meg bare det jeg trenger når jeg spør. Det holder i massevis - og det gjør de.
     
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Må ikke klage å fælt på Eivind hele tida da.... han har jo tross alt fått til en god del med Eurobonus :)
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Fra vårt ståsted, så er det selvsagt ikke å foretrekke at vi skulle miste fortrinnsretten, jeg er enig i det.
    Nå aner ikke jeg hvor ille situasjonen er, men jeg oppfatter at det må være riktig ille når folk kalles hjem fra ferie, og i en ekstremsituasjon som vil vedvare over et lengre tidsrom så vil jeg ha forståelse for en slik handling.
    At de skulle gjøre det på en høstkveld i oktober pga stengte rullebaner for resten av kvelden med normal trafikk dagen etter ville jeg ikke hatt forståelse for.
     
  19. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner virkelig ikke hva du fabler med...

    Er det en gang man virkelig burde prioritere EBG og EBD så er det jo nå, når SAS har massive problemer med nettsiden.

    Eller mener du at det er bedre å la EBG/EBD stå i vanlig timeslang kø på dagtid, også når de skandinaviske kontorene stenger komme rett gjennom og få god service fra engelske medarbeidere?

    Gir jo overhovedet ingen mening!

    Tar SAS bort prioriteringen skal de f@en meg få hør det! :mad:
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Bare så det er sagt, det er definitivt ikke tatt bort noen prioritering for EBG på telefon enda.
     
    travellers4fun and Misterix like this.

Del denne siden