Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,581
    Bonuspoeng:
    113
    C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N0

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for raskt svar ;)

Korriger meg gjerne, men per i dag er det altså 9+ ledige seter i Y S B og (0 i P) som alle er billettkategorier i i + på long haul. Det er også 9+ ledige seter C D Z så det er "god" plass ombord så langt, og dermed mindre sjanse for CU?

Da bør jeg vel avvente litt og se om Y S B fylles opp litt nærmere avgang og så heller legge inn et bud på plussgrade?

Noen som kan si med rimelig nøyaktighet når muligheten for å legge inn bud på plussgrader forsvinner? Mener at det er en cut off tid som er nevnt på forum.

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    48 timer før

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Spør og du skal få vite!

Uansett, takk på spesielt og generelt grunnlag for alle som svarer umiddelbart på alle mulige slags spørsmål her inne på forum.

Travellingalf and Lars J like this.
  5. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel heller omvendt. At det er godt med plass i den klassen du ev. skal få CU til, er en forutsetning for CU. Flyet trenger på ingen måte være fullt eller overbooket for CU.

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    På vei hjem fra London på torsdag hadde de lyst til å sjekke inn håndbagasjen min. Da de så diamond-tagen var det bare å gå videre.

7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Og nettopp derfor er det man under alle omstendigheter skal ha sin statustag festet også på håndbagasjen! Hvor ofte har jeg ikke ved boarding hørt hvisking og tisking fra de statusløse masser om at diamantene og gullene bare flasher status ved å ha bagasjetag også på pc-vesker og ryggsekker... Men det gjør de jo bare for å slippe å få håndbagasjen konfiskert av de ivrige gateagentene på LHR, eller unngå at et overivrig og stresset crewmedlem flytter pc-vesken eller sågar trillekofferten til første ledige bagasjehylle 14 rader bakover i flyet fordi fru Nilsen i 9B skal få ekstra god plass til den krypskutte revepelsen sin. Når crew ser en EBG- eller EBD-tag, så pleier de som oftest å la bagasjen i bagasjehyllen være, om det så er noe som strengt tatt kunne passet under setet foran. Og slik skal det være!

TigerTravel, Olelink, TOS_EBG and 3 others like this.
  8. truetraveller

truetraveller Nytt Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Meget spesiell flight GDN-OSL i går kveld. Kun 7 pax ombord på en 737-800, og følgelig en meget personlig sikkkerhetsdemonstrasjon. «Dersom du sitter ved en nødutgang..» (fliring), alle gjorde det.. Så vidt nok pax til å fylle opp alle nødutgangene, noe som visstnok er et krav.

Effektiv servering. Har opplevd litt for mange ganger å måtte vise diamantkortet i det crewet drar fram kortterminalen for å ta betalt for drikke. Denne gangen var det «i know, velkommen tilbake.»

Så - ettersom det var så lite folk ombord, og ettersom jeg allerede var anerkjent som EBD, luftet jeg for fruen idéen om å be om en tur i cocpit. Ettersom hun var litt fin på vin og mente hun hadde større dådyrøyne enn meg, insisterte hun på at hun skulle spørre for meg på vei til toalettet. En lang samtale senere kommer crew bak til meg og inviterer meg inn. Og der satt jeg til vi stod pent parkert på gate. FOR en opplevelse!

9. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Booket inn på 16.45 flyet BGO-OSL i går, fredag.
    Var tidlig ute på flyplassen, og spurte i gate om å komme med på tidligere fly(16.00)
    ..... Ingen problem!
    Oppdager når vi kommer ombord at det var helt fullt fly, vi tok så og si de to siste plassene, om ikke vi skulle sittet i midtsete begge to..

Var billigsalg Plus, og jeg booket 16.45, fordi 16.00 flyet var 5-600 kr dyrere per pax på bookingtidspunkt..

Men det løste jo seg helt greit!

Vi rakk tilogmed middag før Planet Earth 2, Live in concert i Oslo Spectrum..
    Meget bra opplevelse forresten!

C

10. truetraveller

truetraveller Nytt Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    1101B572-2F62-4C7E-B3EF-CDFBA7E948E4.jpeg Den 50 % rabatt kampanjen som er nå; når jeg søker opp en tilfeldig longhaul destinasjon koster billetten i C likevel nesten 200k poeng? Koster denne vanligvis 400k poeng!!? Det er dyrt, selv om tilgjengeligheten er god...

11. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,964
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke noen 50%-kampanje på beste tilgjengelighet-billetter nå? Hvor har du det fra? o_O

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Skal være det...

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det for EBD, frem til 5. Mars.

Det står *opptil* 50% rabatt, men jeg stusset på det samme. USA koster ca 150k t/r, Asia er dyrere, av en eller annen grunn.

Men hva det koster til Asia i utgangspunktet, det vet jeg ikke. Det var en tabell i en annen tråd om dette tilbudet som viste syke fullpriser på beste tilgjengelighet. Så kanskje 192k er halvparten av full pris?

14. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    upload_2018-3-3_11-28-34.png

holmen liker dette
  15. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja..
    Da er det halv pris av fullpris.
    Vil påstå at det er bedre deal å reise til USA, da man får like mye poeng.. (MIA, LAX og SFO)

Chrisbgg liker dette
  16. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,964
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er EBD, men har ikke mottatt noe informasjon om det fra SAS... Hvor fikk du vite om det?

17. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,411
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk e-post 27. Februar om tilbudet.

18. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk mail for en ukes tid siden, 27. Februar.

EDIT: litt sent ute der, ser jeg :rolleyes:

19. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Utrolig, men sant:
    Noen reiser et sted fordi de har lyst til å se stedet og tenker ikke på hva det koster og hvor mye poeng det gir, men om de har råd til det..

Mye rare folk rundtomkring...:confused::(

Bernd, MadsVaHa, DanH and 2 others like this.
  20. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. Sant det.
    Jeg har nok annen innfallsvinkel her inne enn ute blant "vanlige" folk.

DanH and Are like this.

Del denne siden