Jeg er EBD og er ikke blitt oppgradert Men mine barn som er EBG er blitt oppgradert .... min datter noen ganger (to tror jeg) til og fra USA det siste året. Og min sønn på ve hjem fra OL i Sør-Korea ble oppgradert til Business fra PEK-CPH.
Jeg har vært diamant i 3 år og aldri blitt oppgradert på IC-flighter. Én gang på innenriks, ufrivillig fra nødutgang til trang Plus. Merker ellers lite/ingenting til fordeler. Reiser man mye og er i nærheten av å klare diamant er MR helt ok. Ellers er det bortkastede penger om man vurderer kostnad ift fordeler fra gull.
Jeg ble oppgradert (CU via mail) i januar i år (Go til Plus, ARN-HKG). Men ved gaten fikk jeg vite at maskinen var LN-RKP... Sendte en mail til SAS (på denne maskinen fungerer ikke alt som det skal, dessverre) og fikk en mengde ekstrapoeng på konto.
Diamond.dk mailen fikset biffen.. Har booket mine svigerforeldre på en USA tur i C, og eneste option BGO-EWR var via SVG til CPH med 3 timer i oljehølet.. Søkte så opp andre avganger, og fikk opp 16.00 flyet, som på sas.no med cash, lå som «few seats left» Men hos danskene var det intet problem å flytte de over på direkte avgang 1600, istedenfor avreise kl 12 via svg.. C
Hatt EBD status i 2,5 år, fikk aldri noen oppgradering. Hverken CU eller annet. Fom April blir det "bare" gull. Kanskje det er det som skal til
Kom fint med på eit fly to timer før frå BGO til OSL i dag med plus billett. Er dette noko som gjeld alle med plus (og hyggelig person på gate) eller det kun for status? Er kun EBG.
Tror det er pluss som hadde gjennomslagskraft. Tur på mandag f.eks. Forsinka fly til Trd gjorde at ett Oslo fly ble sein. Her ville flere komme på ett tidligere fly, men her ble bare personer med pluss akseptert. Sto noen diamanter igjen som ikke hadde billetter som kunne flyttes. Men kan jo hende at det bare var en hendelse på en stressende dag
Plus eller Pandion er vel regelen i disse dager. Fikk kommet tidligere på en Go EB reise for ikke så lenge siden, men da tror jeg det var 3 åringen min som gjorde utslaget
Bonusbilletter er i praksis å regne som fleksible, så da stiller saken seg gjerne litt annerledes enn en kjøpt billett i minus. Selv som en skarve EBB, fikk jeg for seks år siden komme med et tidligere fly fra TRD fordi jeg hadde bonusbillett. Men, som sagt, jeg ble så sent som i fjor nektet å komme med tidligere fly på OSL selv som EBD med Plus-billett, så helt konsekvent er dette på ingen måte.
Har også blitt nekta å komme med på SAS plus på ledig fly som EBS, men då eg hørte om ho kunne kansellere billetten då eg hadde ein DY flex på lur ordna det seg likevel mystisk... (var særs hyggeleg, og DY er særs mykje hyggelegare enn 4 timer innenfor gjerdet på SVG)
Ja, dette har variert oppigjennom tidene. Jeg har flere ganger møt motstand mot å få komme tidligere med med bonusbillett. Men dette er 10år+ siden.
Noen som har erfaring med å få åpnet award seter innad i Europa som EBD. Har behov for en reise fra MAN til OSL i sommer, men det er ingen seter. De selger Plus i P og Go i ganske billige klasser også, så det er nok ingen veldig attraktiv lørdag heller.
Jeg fikk åpnet seter TOS-OSL t/r for bedre connections i OSL på vei til/fra BCN i april med en e-post til diamanteposten i DK. Slapp en overnatting på vei ned og 7 timer på OSL søndag kveld på vei hjem i forhold til den opprinnelige bestilte ruta. Ny rute plinget inn i appen 2,5 timer etter at e-posten ble sendt.
DK mailen åpnet direkteseter på BGO-CPH istedenfor via SVG, som var muligheten på nett når jeg booket svigers til EWR. C
Har fått ny periode med Diamond fra idag. Er det noen som vet om noen planer om flere fordeler for Diamond? Jeg syns det er for liten forskjell mellom Diamond og Gull.
Har tidligere gitt uttrykk for at seatblock er det jeg setter mest pris på, men for meg så oppdager jeg til stadighet at det er flere ledige seter og allikevel kommer det en fyr ved meg. Selv med full flex billett så skjer dette. Alle gangene har jeg nonsjalant spurt vedkommende om han valgte sete selv. Det viser det seg at samtlige ganger er det reisebyrå som har lagt inn sete. Jeg registrerer alltid sete tidlig og der hvor jeg ser midten er ledig. Jeg lurer derfor på nå om agent ser status på setene eller at SAS viser alle ledige seter som tilgjengelig uavhengig av status til agent. Det tredje er at de vet at de ikke bør booke setene men rettferdiggjør det allikevel med noe forklaring i systemet? Mitt neste prosjekt blir å begynne å spørre om hvilket byrå det er som gjør dette slik at jeg får gjøre SAS oppmerksom på praksisen. Det skal nevnes at sist gang hadde jeg 2C og det dukker opp to jobbkollegaer i 2A og B, mens D og E er ledig og det satt en gull i F (så bagtag). Boarding complete og jeg bare hoppet til D selvsagt, men syns bare det er pussig at Diamond ikke er mer sikker på block. Jeg får kjempe meg opp på Pandeon og se om det hjelper ..... (runder 150k grunnpoeng med to mnd igjen av perioden i disse dager)