Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Diamant status skulle gjerne hatt mer oppgradering. Flydde Sas CRJ i dag, er diamant, og hele plus kabinen var tom, altså der satt ikke en eneste person. 5 rader med sas plus.

Jaja bra jobb SAS... dere hadde sikkert tapt 20kr om jeg skulle fått sittet der og spist en chips. Drikke er jo inkl for meg.

Baldrick, Olelink, Petter B-C and 4 others like this.
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mistenker at dette er fordi andre med flexbilletter ikke ser seatblock.
    Så alle med travel pass og slikt kan velge og vrake i alle midtseter.
    Ikke glem at 2B er pandions favorittsete ifg SAS :)

kiev and Kristian like this.
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,516
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke alle med Travel Pass kan velge alle seter, men alle med Travel Pass Unlimited (12 mnd) har diamant og kan velge alle seter i Plus. De kan ikke velge seter i Go (forstå det den som kan), selv om det bare er B og E seter ledig i Plus, derfor velges disse setene hvis man vil være med.

Jeg ventet heller til neste fly enn å sitte i et "loser seat" dersom mor ikke var sutrete ...

jgroneng and Are like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,719
    Bonuspoeng:
    293
    :O

Origo liker dette
  5. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,308
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk testet dette akkurat nå. Jeg har TPU 12mnd og er diamant. Kunne velge 1D mens E og F var opptatte i appen til SAS. Men på Expertflyer så var E blokket mens F var opptatt. Med andre ord kunne jeg ikke velge blokkerte seter på denne flighten i alle fall. Valgte 1C istedet da ABC var ledig. Rett etter booking viste Expertflyer B som blocked og C som opptatt (og selvsagt E blocked og F opptatt som før).

6. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde en flight fra Chicago til København for noen uker siden, hjem fra SXSW. Hadde Go-billett, men fikk gjennom bud til Business gjennom Plusgrade. Min kollega oppdaget at vi skulle fly LN-RKP hjem (flyet med kjip kabin). Jeg ble selvsagt ganske skuffet, var meget giret på min første tur i Business, men tok til takke med at jeg i alle fall kom til å få poengene mine tilbake og ende med gratis business. I Chicago mens jeg gikk mellom loungene hadde jeg fått et ubesvart anrop fra amerikansk nummer. Ringte opp igjen litt nysgjerrig, og samtalen gikk ca sånn:

Meg: Hi, this is Chris, I got a call from this number?
    Dame: Hi, mr. Berge. I am calling from SAS here in Chicago Airport. I see that you are travelling in Business to Copenhagen. That plane dont have our new upgraded business-cabin, do you want me to rebook you to ORL-ARN instead so you can get the real business class? You will also arrive in Oslo 2 hours before.
    Meg: Yes, that would be awesome.
    Dame: Are you travelling with anybody else?
    Meg: Yes, my colleauge. Hi also is in business to Copenhagen.
    Dame: Do he want to change as well?
    Meg: Yes, but let me doublecheck and call you back in two minutes?
    Dame: Ok.

Ringer opp igjen.

Meg: Hi, yeah, he would like to change as well.
    Dame: Perfect. Are you in the SAS Lounge?
    Meg: In 10 minutes.
    Dame: Ok, I will find you there and bring you your new boarding-passes.
    Meg: Thank you!

10 min senere, 2 nye boardingpass levert i loungen. Booket om til Chigago-Stockholm og så ny flight derfra til Oslo. Sparte 2 timer i Chigaco (veldig kjedelig flyplass egentlig), og kom hjem to timer før.

IMPONERT.

Gullars, Baldrick, Misterix and 37 others like this.
  7. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113

Spørsmålet er selvsagt, hvilken bookingklasse endte du opp på rebookingen? :)

8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk!

9. OyB

OyB Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg opplevde i mars, etter en vellykket plusgrade til biz mellom CPH og IAD at jeg hadde tilgang til å velge flere seter i kabinen enn det reisefølget hadde, som da "bare" er gullkunde etter sin vellykkede oppgradering (egen booking).
    Kan tyde på en fordel, men endte med av vi endte opp på rad 8, da det var den eneste to-seteren vi begge kunne velge.

Ellers har jeg på fem år som diamant opplevd to CU på IC ruter, CPH-BOS og NRT-ARN. Så det kan jeg ikke klage på :)

Men jeg må ofte vise kortet når jeg sitter bak i bussen innenlands og spør om en flaske vann. Hvordan opplever andre dette?

10. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Så og si uten unntak har de oversikt over hvem som er diamant når jeg flyr TRD-OSL. Som regel får jeg drikke med et smil. Innimellom spør de "du er diamant du?". Jeg nikker og får brus uten videre om og men. Har ikke måtte vise kort på lange tider.

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan blir veien til EBD om man får/kjøper EBG? Vil EBG bygge basisen på 45000 poeng/45 turer, slik at man bare trenger å skaffe det samme selv, eller starter man fra scratch?

12. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Du starter på scratch.

Gullars liker dette
  13. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er CU og IC?

14. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    CU = Courtesy Upgrade
    IC = Inter Continental

15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Men får en lettere vei, da de første 45k oppnås med 25% bonus på SK flights..

C

DanH liker dette
  16. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,308
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fortsetter å undres over seatblocking:

Har Travel Pass unlimited (og var Diamond før jeg kjøpte det) og booker 1A i forrige uke. Hele rad 1 er ledig. Skal til å boarde akkurat nå og tenkte jeg bare kunne sjekke seatmap på Expertflyer. Jammen meg er 1 ABC opptatt mens DEF er ledig? Seriøst?

Ikke noe problem å bytte til 1D med en gang (siden Eddie ikke er på denne flighten;) ) men det er åpenbart fritt frem på en eller annen måte å sette folk ved siden av meg selv når det er masse ledig. Merk at alle B og E ellers i Plus var ledig...

Last edited: 15. april 2018
  17. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,308
    Bonuspoeng:
    93
    Ser nå at 1A (opprinnelig sete) har fått block og E er blocked også. Status som med andre ord får presset seg inn selv om den andre raden var ledig....

18. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes noen som ikke burde fått lov til å ha status.

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Vi kan vel ikke se 100 % bort fra at dette er noe automatikk som har ført til dette?
    Flybytte etc.

Det er mange rare folk rundtomkring, men det kan jo også være at systemet f*cker litt..

Har sett flere tilfeller på at plus flyttes og så flyttes alle pax sammen på par rader, så flyttes plus igjen og vips så sitter folk som sild i tønne på rad 1-2-3 og 4-5-6 er tom.

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Her er et godt eksempel på hva som skjer når alle blir booket om til et annet fly. Jeg og kona sitter nå på 3 D og F, var egentlig satt på 1 C og D.

Jeg tror ikke folk på dette flyet har valgt seter selv:
    Screenshot_20180415-173822.png

DanH and Eddie47 like this.

Del denne siden