Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Overbooket Go hjem fra AGP i går. Blir oppgradert til Plus og 9A ved innsjekk og ender opp med det eneste ledige midtsetet på flyet.
     
    Olelink, Baldrick, Petter B-C and 9 others like this.
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Egen tre-seter på første rad etter Plus på SK1462 i dag, nesten fullt fly ellers og mange opptatte midtsetet i Plus.

    Flaksen min kom dog å tok meg når jeg hoppet inn på vindussetet like før avgang og en fra raden bak hoppet fram på midtgangsetet (fortsatt ledig midtsete, så skal vel egentlig ikke klage). Så tar jeg på meg QC25’en ide vi blir bedt om å ta av headset og høyre klokke er defekt.
     
    Xflipper liker dette
  3. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    I København for noen dager siden så hadde jeg kveldsflyet til Bergen, men ble tidlig ferdig og håpet å komme med 16 flyet. Hadde Plus billetter som kostet vel 6500 totalt t/r, men på hjemreisen var det visstnok ikke krysset av for fleksibilitet... :confused::rolleyes: I transfer senteret så ble jeg avvist og bedt om å gå til billettkontoret, men så la han merke til at jeg var Diamant, så han bare ba meg gå til gaten så ville de fikse meg med, da det var mye ledig. Endte opp med ledig rad og topp service ombord.
     
    swib, Fredrik81 and Xflipper like this.
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri hatt problem med å gå rett på gate og komme med tidligere fly, då med pluss billett, men du får stort sett anna svar om du spør andre tilsette en dei på gate. Loungepersonell seier også at det er berre å gå rett på gate, då dei ikkje får fiksa det. Forutsetter at det er ledig plass. Er EBG, så dårleg med diamantservice her i gården...
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen ledige seter i GO i dag på OSL-BRU, så det ble ikke blokkert midtsete på meg.
    Bestiller sandwich og en øl, og gir damen amex'en. Hun taster inn, og jeg lurer veldig på hvor mye jeg må betale. Så sier hun "beklager, jeg slo inn feil. Summen blir refundert". Fikk både øl og sandwich gratis. Trodde det bare var drikke som var gratis for EBD?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Bare drikke, så der var du heldig :)
     
    holmen liker dette
  7. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Ble svært forsinket fra CPH til BGO for noen uker siden. Plutselig snøvær medførte lange køer på deicing, og mens vi stod i kø brukte vi opp det lovbestemte minstekravet for reservedrivstoff og måtte med det inn igjen å etterfylle. Det hele gjorde at vi ble mer enn 2 timer forsinket og vel oppe i luften bestilte jeg godt med mat og drikke, vel vitende om at det hele kunne kreves refundert etter EU 261/2004. Da alt var funnet frem spurte purser hva jeg hadde, og ettersom jeg var EBD skulle SAS spandere det hele, tatt forholdene i betraktning. Personen ved siden lurte på om det var gratis, men svaret var da at det kun var det for statuskunder. Det satt en tydeligvis en EBD på raden bak også, for de fikk også snacks. Endte opp med å ikke rekke siste bybane hjem så da ble det taxi, som senere ble refundert! Alt i alt en hyggelig opplevelse, til tross for forsinkelsen! :)
     
    chrt, Olelink, Petter B-C and 2 others like this.
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Du må jo ikke hoppe helt inn! Sitt i 1D, vent til boarding complete og hopp til 1E :) Dobbelt-block og ingen som er så sprø at de hopper frem ;-)
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    "Find the diamond"? SAS flight 12.mai, booka i januar...
    Screenshot_20180427-202554.png
    Men eg flyttar meg ikkje. There will be no white flag! Hoppar heller over dusj og tannpuss siste tre dagane før avgang og satsar på ein trivelig samtale/monolog med sidemannen alle 260 minutta heim: "Unnskyld, søv du no igjen? Har eg fortalt om den gongen då..." :)
     
    drsyk, Baldrick, Kvalvaag and 3 others like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    2C? ;)
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    2B er opptatt i expertflyer, ikkje blokkert. Eg har 2A, så då er der kanskje ein diamant i 2B og ektefelle i C? Men eg lar meg ikkje lure av slike utpressingsforsøk. :) Det blir nok å reise heim med badering og våt badeshorts på. Med ein kålbasert diett siste par dagane og 2-3 GT før boarding så skal eg klare meg.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært borti samme situasjon selv.
    Det var nok en gullnisse med følge som hadde tatt setene ved min side.
    På hjem og utreise var de der.
    Jeg lærte dog min lekse hurtig så på utreisen flyttet jeg over midtgangen mens det ennå var mulig, og visst var det samme snøsokkene som satt der og koste seg på mitt normalt-ledige-nabosete...hrmf og grrr...
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kan gullnisser øydelegge dagen for Diamanter? Dvs booke seter i softblokken?

    Hilsen gullnisse som vil begynne å disse alle med gull i løpet av året!
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde nylig en travel økt med 20 flighter på 14 dager, fordelt på fem land og to kontinenter. Alt med SAS (1 x Business, 18 x Plus og 1 x Go). Nevneverdige opplevelser:

    - Eneste som kom med på en stappfull OSL-EVE, hvor det jo er snakk om et betydelig antall timer i forskjell om man lander kl. 17:30 eller 22. Var 4-5 beilere ved gaten, men GA hadde stålkontroll på sysakene og jeg var den eneste som kom med.

    - Vellykket gatenedgradering fra Plus til en kompis i Go på et intraeuropeisk vorspielhopp en fredagskveld. Begge fikk fri bar og god stemning. Beholdt opprinnelig bookingklasse.

    - Suksessfull gateombooking til tidligere fly på ARN-OSL. Sparte meg 2,5 timer. Helt fullt fly, så måtte på stand-by listen. Tikket etter hvert inn "See changes in your booking in the app"-melding på telefonen, lastet ned nytt boardingpass og gikk om bord.

    - Etter boarding på en av flyvningene, fikk vi beskjed om tekniske problemer - som senere medførte kansellering og alle mann av flyet. "Det er noen få ledige seter på neste avgang om 30 minutter...", ble det sagt over lydanlegget, men med EBD og SAS Plus (D) var jeg rimelig trygg på utfallet. Spaserte rolig til ny gate (mange som løp) og var vel en av 12-13 passasjerer som kom med. Sidepassasjeren på opprinnelig avgang (statusløs booket i Plus kom ikke med - men jeg rakk å informere vedkommende om EU 261). Neste fly etter dette gikk ikke før klokken midtpånatten, så mange timer spart for meg. Får i tillegg noen velfortjente EU 261-Euro for "ubehaget" med å bytte fly - helt greit.

    - Suksessfull billettkontorombooking på TRD-OSL. Avgangen hadde vist 0 i alle klasser tidligere på dagen, men fikk bekreftet plass vel halvannen time før.

    - "Takk for at du flyr med oss igjen" sa flyvertinnen i det hun serverte meg en gratis Ramlösa på turens eneste Go-flyvning. Elegant og diskret gjort.

    - Fikk siste ledige sete som poengoppgradering til Business ved gate på EWR. Vi var flere om beinet - og det var faktisk én foran meg på prioriteringslisten - men han takket heldigvis nei (de gikk t.o.m. inn på flyet og spurte vedkommende, fordi han hadde allerede gått om bord på det tidspunkt - bra service!).

    - Mye fulle fly om dagen, men seatblock fungerte bra der det var mulig.

    - Alle endringer ble gjort uten kostnad.

    - EB-kontoen la godt på seg, mye takket være doble poeng mellom de skandinaviske hovedstader. Synd man ikke kan selge overflødige statuspoeng til de kasteløse :D
     
    drsyk, Olelink, kaijoar and 9 others like this.
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    På onsdag denne uken kunne ikke gull velge sete ved siden av meg.
     
  16. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Får man kompensasjon bare ved å bytte fly uten 2t forsinkelse? Hvordan går du frem her, og hvilke beløp?
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,847
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man reroutes får man 50% av relevant beløp hvis man kommer frem før fristen for full erstatning:

    «Where a passenger has been rerouted due to cancellation or denied boarding, the above amounts are payable if the passenger's actual arrival time is delayed beyond the scheduled arrival of their originally booked flights, by two/three/four hours for type 1/2/3 flights respectively. But if rerouting only delays the passenger by less than these thresholds, half of the specified amounts are payable as compensation.»

    Stengt krever det vel at originalflight er 3t+ forsinket (og dermed regnes som kansellert) eller originalflight faktisk ble avlyst.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    BRU-OSL i dag (akkurat nå faktisk).
    Det se ut til at Det er helt fullt i God, bortsett fra et par seter. Jeg har (selvfølgelig) ikke ledig midtsete.

    Det er 2 rader i Plus, og alle har ledig midtsete. I tillegg er 1C, 1D og 2D ledig.
    Jeg spør i gaten om det er mulig å flytte seg frem. De svarer at det har de ikke mulighet til, jeg må spørre CC. Spør på flyet, de sier at Det måtte jeg ha spurt om i gaten.....
    Ja. Takk for den.
     
    NoLimit liker dette
  19. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    ARN-LAX i SAS Go rett før vi forlater gaten:

    Purser kommer gående i midtgangen med iPaden i hånda. Han stopper ved setet mitt, ønsker velkommen og spør om jeg har det fint. Purser var altså ute og tok en hilserunde på alle Diamonds. Vi var totalt åtte EBD i Go (ifølge jukselappen i galley), men det satt nok med stor sansynlighet noen i Plus og Business også.

    Etter hilserunden før take off så jeg ikke noe mer til purser. Men crewet som serverte oss hadde stålkontroll på hvem som var EBD, så det den klassiske "Du er diamond, er du ikke?" kom ikke en eneste gang.
     
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Det eneste jeg virkelig kommer til å savne, når jeg 1. Oktober blir nedgradert til gull, er lounge on arrival på CPH.

    Dette er et tilbud jeg har benyttet meg av veldig mye (senest i går da jeg ankom med LOT) da jeg som regel forhåndsbestiller de billigste togbillettene til Fyn, som ofte er en time etter ankomst. Da er det kjekt å kunne ta seg en matbit og ha en plass å vente før toget går.
     
    Scandipendler and Xflipper like this.

Del denne siden