Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  2. melind

melind Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om Diamant gjorde at vi fikk sjekke inn bagasjen men i allefall stor takk til
    handling agentene til LOT på CDG.
    Historien i kort versjon, og ja det er i utgangspunktet min feil og jeg var forberedt på og kjøpe nye billetter til familien på hjemreisen.
    Det hele startet med AC sin errorfare som jeg hoppet på og kjøpte fra CDG til Toronto, 2 voksne og 1 barn på 4år. posisjons fly kjøpt med SAS jeg oppdaget ikke før avbestilling var for sent at jeg hadde klart og booke avreise kl 11 med sas samme dag som vi skulle ankomme CDG fra YUL og ikke dagen etter som planlagt.
    Men AC870 landet noe før tiden 09.20 i stedet for 09.35 så vi bestemte oss og prøve. hente 3 stk bagasje, bytte terminal fra 2A til 1 og sjekke inn, selvfølgelig var innsjekk stengt og tom for folk i SAS skranken da vi ankom der kl10.35.
    Spurte pent han som satt i nærmeste skranke for LOT om han kunne hjelpe oss og sjekke inn bagasjen da vi allerede hadde boardingpass i appen, han tok en telefon og sa ok det skal gå sjekket inn 3 bag og vi løp opp til avgang akkurat i tide til boarding. :)

3. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    PVG - CPH dukket opp her
    Capture.PNG

Petter B-C, Misterix, Ombo and 3 others like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde glemt å bestille transport av voksent familiemedlem på reise fra OSL til PEK. Diamantmailen svarte og fikset på få timer.
    Det ble satt sånn middelmådig pris på av damen selv. Som heller vil bruke 2 timer fra innsjekk til gate med gåstaver.
    Vesentlig bedre mottatt av hun som bar bagasjen, sånn forøvrig.

Scandipendler liker dette
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    Litt usikker på om dette kvalifiserer til diamant-service eller bare service, men flyet mitt hjem fra Paris ble kansellert med ca 24 timers varsel. Fikk melding om at ombookning pågår, men jeg tok ikke sjansen og ringte SAS i natt. Der fikk jeg booket om til så å si hva jeg ville, men alt var fullt. I hvert fall i business. Derfor ble det Air France business med nesten samme tider for både meg og reisefølge på samme booking. Nå lurer vi på hvilken lounge vi skal besøke. Vi flyr fra 2F, men det virker som det er en veldig fin en på 2E. Er det noe problem å komme seg fra 2E til 2F?

Chrisbgg, Misterix, NoLimit and 2 others like this.
  6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Antar at det var en god grunn til dere ikke valgte Luftwaffe via et eller annet ettersom jeg regner med dere fort hadde blitt booket inn i en dyr C booking class og gode mulighet for solid opptjening?

Dog med AF så er det jo sjanse for dobbeldipp, Flying Blue poeng og original routing credit hos SAS.

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    De fant ingen billetter som var interessante og vi har ikke mulighet til å dra hjem før litt utpå ettermiddagen. Og så har jeg med meg ei som ikke har behov for å fly Europa rundt når det finnes direktefly. Spørs hvor mye opptjening vi får med awardtickets :)

8. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ble ombooket fra Business (I) til Business (C) etter å ha mistet en videreforbindelse på longhaul med Star Alliance. Ble 10.000 grunnpoeng i stedet for null + 600 EU261 Euro.

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,861
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg også blitt, jeg tenkte på at opprinnelig routing ikke ga så mye. I dag veide flytider mer enn poeng.

ILS2 liker dette
  10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør veldig ofte det for meg også; men måtte utfordre i forumets ånd :)

NoLimit and Are like this.
  11. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Så er det 10 mnd. siden jeg ble nedgradert fra EBD til EBG, men jeg synes faktisk jeg siden den gang har opplevd atskillig bedre service fra SAS (!). Så også i dag: På OSL-CPH ble jeg rett før avgang utsatt for den fra EBD-tiden min så velkjente tvangsflytting fra 15D til 30E. Men jeg er nå i den ulykkelige situasjon at jeg har forsøkt meg på rollerblades og brukket venstre albue, således at jeg var rimelig oppsatt på at D- eller A-seter var eneste gangbare for meg i dag. Dette fremførte jeg også for den ene loungedragen, som straks inntok sin disneyrolle og ikke bare ordnet meg et A-sete, men sågar et A-sete i Plus. Med andre ord: Min tredje (eller fjerde, hvis jeg legger godviljen til) oppgradering på 407 flights siden juni 2014!

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk dette i siste nyhetsmail fra SAS:

Skjermbilde4.JPG

jgroneng, Bernd and Xflipper like this.
  13. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,904
    Bonuspoeng:
    293
    24. er jeg i København, men på vei til Amsterdam. Kanskje jeg rekker det ;)

(Forsåvidt i Oslo på vei hjem)

14. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er egentlig et diamantkort verdt i forhold til gull? Jeg lurer fordi jeg i år som følge av en liten MR til Hong Kong i slutten av august vil oppnå diamant noen dager før perioden går ut, men spørsmålet er jo om det vil være lønnsomt å opprettholde dette i årene fremover.

Gjennom vanlige reiser i jobben og normale ferie / fritidsreiser kommer jeg opp i ca 70-80 legs og rundt 75.000 poeng dersom mønsteret fra dette opptjeningsåret holder seg.

Benefits som jeg vet om:
    Mulighet for å gi bort et gullkort. Evt selge.
    Goodie bag fra SAS
    Høyere prosentmessig påpluss på bud på oppgradering.
    Bittelittegranne høyere mulighet for CU?

Er det egentlig noe mer enn dette? Lounger, fast track, priority boarding og ekstra opptjening av poeng er vel det samme som for gull?

15. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,411
    Bonuspoeng:
    183
    CU (som i at man får en mail på forhånd) er en fordel som er kun for diamanter. Op-up er noe annet og kan skje med (nesten) hvem som helst.

En annen fordel er lounge-on-arrival. Selv om det nå kun gjelder for flyvninger med SAS er det en fin fordel. For gull gjelder dette kun ved ankomst fra long haul.

16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er absolutt et pluss. Jeg har noen turer til BUD iløpet av året, og da ankommer jeg som regel med SK fra SVG et par-tre timer før kveldsflyet til BUD med DY, da er det jo greit å kunne ta et par timer i loungen. Men kommer jeg inn i gullstua når jeg ankommer på innland og flyr fra utland?

17. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ankom ARN fra CPH igår og gikk på utenlands gull loungen, skulle videre til LLA. Jeg er kun gull medlem, forstår jeg deg riktig at jeg ikke skulle hatt tilgang da på utenlands gull lounge, men kun innenriks lounge?

18. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,411
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jeg faktisk ikke sikker på. Mulig portene i loungen ikke kan se forskjell på om du har innenriksbillett eller utenriks, men det er spekulasjon fra min side.

Mulig du kom inn fordi du hadde videre forbindelse og at de forskjellige loungene ikke skiller på boardingkortene.

Logiflyer liker dette
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,718
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser du fra ARN til CPH for å komme til Luleå???

Eddie47 and grisefod like this.
  20. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke den mærkeligste rute vi har set på dette forum.... :cool:

Kristian liker dette

Del denne siden