Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Hahaha, ja hadde vel vært en fin routing det, men han skrev vel at han reiste fra CPH til ARN. Det er jo en noe mer logisk rute :)

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,508
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det står at han kom til ARN fra CPH og skulle videre til LLA ...
    ....
    Jeg har kommet fra OSL til ARN og skulle videre til OSD og gikk på gullstuen på ARN før jeg gikk til innenriksterminalen .... det var nok før vi fikk EBD og hadde derfor bare EBG

Uansett, portleserne ser ikke forskjell på om du har en innenriks eller utenriksbillett .. hverken på OSL eller ARN

3. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe!! Nei ankom ARN fra CPH og skulle videre til LLA :)

@Eddie47 det at portleseren ikke ser forskjell forklarer det hele. Så det vil si at så lenge man har en *A billett videre så er den ingen forskjell i praksis på om man er Gull/Diamant, det er kun på "papiret" det er forskjell

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp. Du reiser fra ARN (Stockholm) til CPH (København) og så videre til LLA (Luleå)????

Eddie47 liker dette
  5. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Nøkkelordet her er "ankom" ARN fra CPH, dvs på flyplasser ankommer du fra en annen flyplass ;) (fra CPH - ARN - LLA)

Eddie47 liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    *ankom"... Jesus! Jeg må slutte med helgefylla. Beklager! :eek:

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,508
    Bonuspoeng:
    293
    Søvnig i dag?
    Alderen?

RoadKing and Logiflyer like this.
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,508
    Bonuspoeng:
    293
    Helgefylla starter tidlig på Romerike....

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, jeg leste fullstendig feil. Legger meg panneflat :rolleyes:

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Har vart hele uka...:eek:

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Ja kanskje det er alderen. Eller at jeg forsøker å lese IF samtidig som jeg programmerer noe og snakker med en annen på telefonen...
    Bør kanskje slutte med det :eek:

Eddie47 liker dette
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du må konsentrere deg om IF og tenke på at det andre løper ikke fra deg ....
    her må du egentlig følge med hele tiden .....

Olelink, Chrisbgg, Are and 5 others like this.
  13. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,042
    Bonuspoeng:
    183
    Utsalget åpner 10:00 så ingen grunn for å vente lengre selv om ikke skapet er stappet med Tax-free

RoadKing liker dette
  14. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde nylig en tur til USA hvor jeg hadde en enkelstående innenlandsreise med United Airlines. Det å være Diamant der visste seg å være en ULEMPE. Min kollega som reiste på samme billett og er gold fikk gratis baggasje, mens jeg var pent nødt til å betale $25 for å sjekke inn en koffert....

Damen i innsjekkingen hevded at jeg i systemet deres kom opp som status "Other" og at det ikke hadde gratis baggasje - selvom jeg kunne vise mitt fysiske "star alliance gold" kort.

I etterkant skylder SAS og United på hverandre og ingen av dem vil refundere meg de $25 USD.

Kommer forøvrig ett reisebrev om hele denne turen som var en møkkatur når det kom til forsinkelser og kanselleringer.

Xflipper liker dette
  15. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Venter på en fartsbot (les:fotoboks i kjent farvann) fordi jeg leste på Insideflyer. Dyrt forum...:eek:

Palg82, RoadKing and Eddie47 like this.
  16. thomassg

thomassg Medlem

Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Morsomt at du sier det. Jeg ble Diamond i går og sjekket for morro skyld en booking jeg har i august til USA der siste leg gjøres med United. Da jeg var Gold kunne jeg velge seter i en avgrenset kategori rett bak First foran i flyet. Nå som jeg er Diamond er det grået ut og jeg kan ikke velge disse setene lenger. Heldigvis står mitt opprinnelige setevalg fortsatt.

Jeg er ikke overrasket. Forrige gang jeg reiste United, DFW-ORD(-ARN-OSL) presterte checkin-agentene (3 av dem sammen) på DFW å slette mitt leg ORD-ARN fra min billett (ble jeg fortalt). De utstedte boarding pass for alle legs bortsett fra ORD-ARN og forsikret meg om at dette var vanlig og at de ville gi meg det siste på ORD. Jeg sjekket min booking på mine mange apper etterpå og så ORD-ARN fordufte fra samtlige. Jeg ringte reisebyrået og SAS som begge sa at de ikke kunne gjøre noe fordi United hadde gjort en endring som det hadde blitt lagt sperre på. SAS ba meg om å sette meg på flyet til ORD og håpe på det beste. Da jeg kom til ORD spurte checkin-agenten meg "What did they do in Dallas?" og forsvant på bakrommet for å ta en telefon til billettkontoret. De drev med opplæring av nytt personell der og alle samlet seg rundt skjermen hans og så på hverandre i forvirring. Hun med ansvaret for opplæringen sa "I have never seen this before". Jeg var ganske sikker på at det hadde gått helt til helvete. Da agenten kom tilbake utstedte han en ny billett til meg uten at jeg fikk vite noe mer om hva som hadde skjedd. Setet jeg opprinnelig hadde ble stående tomt på en ellers full business class.

17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,904
    Bonuspoeng:
    293
    Bilkjøring og lesing på IF?

18. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Leste en post...

19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,904
    Bonuspoeng:
    293
    Glad det var politiet som irettesatte deg og ikke luftambulansen....

drsyk, Mbj, RoadKing and 1 other person like this.
  20. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Fint moralpolitiet er på forumet iallfall... :rolleyes:

drsyk, jgroneng and Xflipper like this.

Del denne siden