Hahaha, ja hadde vel vært en fin routing det, men han skrev vel at han reiste fra CPH til ARN. Det er jo en noe mer logisk rute
Tror det står at han kom til ARN fra CPH og skulle videre til LLA ... .... Jeg har kommet fra OSL til ARN og skulle videre til OSD og gikk på gullstuen på ARN før jeg gikk til innenriksterminalen .... det var nok før vi fikk EBD og hadde derfor bare EBG Uansett, portleserne ser ikke forskjell på om du har en innenriks eller utenriksbillett .. hverken på OSL eller ARN
Hehe!! Nei ankom ARN fra CPH og skulle videre til LLA @Eddie47 det at portleseren ikke ser forskjell forklarer det hele. Så det vil si at så lenge man har en *A billett videre så er den ingen forskjell i praksis på om man er Gull/Diamant, det er kun på "papiret" det er forskjell
Nøkkelordet her er "ankom" ARN fra CPH, dvs på flyplasser ankommer du fra en annen flyplass (fra CPH - ARN - LLA)
Ja kanskje det er alderen. Eller at jeg forsøker å lese IF samtidig som jeg programmerer noe og snakker med en annen på telefonen... Bør kanskje slutte med det
Du må konsentrere deg om IF og tenke på at det andre løper ikke fra deg .... her må du egentlig følge med hele tiden .....
Jeg hadde nylig en tur til USA hvor jeg hadde en enkelstående innenlandsreise med United Airlines. Det å være Diamant der visste seg å være en ULEMPE. Min kollega som reiste på samme billett og er gold fikk gratis baggasje, mens jeg var pent nødt til å betale $25 for å sjekke inn en koffert.... Damen i innsjekkingen hevded at jeg i systemet deres kom opp som status "Other" og at det ikke hadde gratis baggasje - selvom jeg kunne vise mitt fysiske "star alliance gold" kort. I etterkant skylder SAS og United på hverandre og ingen av dem vil refundere meg de $25 USD. Kommer forøvrig ett reisebrev om hele denne turen som var en møkkatur når det kom til forsinkelser og kanselleringer.
Morsomt at du sier det. Jeg ble Diamond i går og sjekket for morro skyld en booking jeg har i august til USA der siste leg gjøres med United. Da jeg var Gold kunne jeg velge seter i en avgrenset kategori rett bak First foran i flyet. Nå som jeg er Diamond er det grået ut og jeg kan ikke velge disse setene lenger. Heldigvis står mitt opprinnelige setevalg fortsatt. Jeg er ikke overrasket. Forrige gang jeg reiste United, DFW-ORD(-ARN-OSL) presterte checkin-agentene (3 av dem sammen) på DFW å slette mitt leg ORD-ARN fra min billett (ble jeg fortalt). De utstedte boarding pass for alle legs bortsett fra ORD-ARN og forsikret meg om at dette var vanlig og at de ville gi meg det siste på ORD. Jeg sjekket min booking på mine mange apper etterpå og så ORD-ARN fordufte fra samtlige. Jeg ringte reisebyrået og SAS som begge sa at de ikke kunne gjøre noe fordi United hadde gjort en endring som det hadde blitt lagt sperre på. SAS ba meg om å sette meg på flyet til ORD og håpe på det beste. Da jeg kom til ORD spurte checkin-agenten meg "What did they do in Dallas?" og forsvant på bakrommet for å ta en telefon til billettkontoret. De drev med opplæring av nytt personell der og alle samlet seg rundt skjermen hans og så på hverandre i forvirring. Hun med ansvaret for opplæringen sa "I have never seen this before". Jeg var ganske sikker på at det hadde gått helt til helvete. Da agenten kom tilbake utstedte han en ny billett til meg uten at jeg fikk vite noe mer om hva som hadde skjedd. Setet jeg opprinnelig hadde ble stående tomt på en ellers full business class.