Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,567
    Bonuspoeng:
    293
    Sign me up!
     
    Outback_Oggy liker dette
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen vits å kjøpe SAS PLUS viss du ønsker ledig midtsete. Har sittet utallige ganger i SAS GO på OSL-ARN med ledig midtsete mens PLUS er stadig fullt.

    Ler like godt hver gang :D
     
    Olelink and Kristian like this.
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Har erfaring at både Gull og Diamant er like mye prioritert i forhold til oppgraderinger.

    En kompis av meg er gull, han har blitt oppgradert dobbelt så mange ganger enn meg når vi reiser sammen (vi har ulike bookinger).

    Min bror og jeg reiste fra Beijing til Seoul med Asiana. Han er gull og jeg diamant. Han ble oppgradert til business full flat bed. Jeg ble ikke. (Ulike bookinger).

    Ekstra info/erfaring: er nesten kulere å bare være gull viss du reiser mye utenom Europa. Kommer du med EBD i Asia skjønner de ikke alltid at det er bedre enn gull. Mens er du EBG så blir det sett litt annerledes på da (så og si alle?) andre programmer kjører gull. Og at de da skjønner at du har høy status.
     
    RoadKing liker dette
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Folk har en tendens til å skal sitte lengst mulig frem i flyet. Som da ofte tilsier masse ledig bakerst i kabinen.
     
    flying_all and NyPoengJager like this.
  5. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Tja... Er for så vidt enig med deg, men på SAS er det jo som oftest SAS som bestemmer hvor grensen (les: skiltet) mellom Plus og Go skal stå. Har opplevd bare et fåtall rader med Plus (som da er stapp full) mens Go har mye ledig, men jeg har også opplevd at skiltet er satt slik at Go er (mer enn) full mens det er masse ledig plass i Plus (husker spesielt en flight ATH-CPH hvor jeg sverger på at vi ikke var mer enn 8-10 personer på de 12 radene som var satt av til Plus).
    Problemet er jo, som med alt annet hva gjelder SAS, at man ikke vet hva man kan eller bør forvente... Consistent service - det er noen andre det... :)
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    For et tid tilbake reiste jeg OSL-PRG og satt på min vanlige plass (som er D-setet på første rad i Go) med ledig midtsete som EBD. Forran i Plus var kun 1 av 8 midtseter ledig.

    Men det er ikke det rare. Det rare var at det var 8 vindu/midtgangseter som var ledig i Plus ...:confused::confused:
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trenger poengene :)
     
    Kristian and Mbj like this.
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Og polarrull! ;)
     
  9. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Det får du vel som EBD også i go
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Å nei .... du kan drikke til du må øses ut av flyet ..., men polarrull ...no no
     
    drsyk, SAJblue and Kalsnes like this.
  11. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    OK, så det er bare drikke vi får? Ikke sjokolade eller noe annet heller da?
     
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Nope.. dog tilbyr noen av de hyggeligere cc en knask når de ser du er ebd..

    C
     
  13. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Fløy Pisa-Oslo-Bergen i går i plus. Har ebd selv og fruen har ebg og vi reiste med en infant på kjøpt sete.

    Pisa flyplass er en katastrofe, så vi mistet slot og ble sittende i flyet 40 min før take off.

    Småtørste (ingen lounge der..) ventet vi på drikke etter avgang og omsider kom de trekkende med mat og drikke. Jeg fikk hverken mat eller drikke... Flyvertinnen ble forvirret over at sønnen min hadde fått mat og glemte meg så jeg trykket på knappen og sa at jeg også gjerne ville ha lunsj og drikke. Lunsjen kom, men ikke drikken.
    Jeg gadd ikke å mase og fikk litt Ramløsa av fruen men ble ikke mett. Jeg spurte derfor om jeg kunne få en Ceasarsalat en Ramløsa til. Salaten måtte jeg betale for (har alltid fått litt ekstra tidligere om jeg har spurt og det har vært mat igjen) og drikken kom ikke.
    Etter matservering trakk de for gardinen og gjemte seg vekk. Ingen ekstra runde for å tilby drikke eller snacks (snacksen ble aldri tilbudt, så den måtte jeg spørre etter også...).
    Er ganske fersk med SAS og har hatt gull/diamant i drøyt tre år nå. Har vært stort sett happy med de, selv etter 10 år med mye business med KLM i og ut av Europa. Men på denne turen skjønte jeg hva mange tenker på når de sier at servicen på SAS er hit or miss.
    Var det det at dette var ett ‘sommerfly’ og ikke en businessrute til London eller München som gjorde servicen slapp? Jeg forventer jo samme servicen jeg reiser i jobb eller fritid (eller milagerun).
     
    Eddie47 liker dette
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,855
    Bonuspoeng:
    293
    Booket litt spontant helgetur til Berlin på slutten av fellesferien med SASMc rabatten med retur fra Hamburg og var egentlig veldig fornøyd med å få to billetter på fornuftige tider av døgnet og ikke minst mens alle andre er ute og reiser.
    Dagen etter åpnet det seg mulighet for senere retur og ringte til SAS umiddelbart. 1 min ventetid som Diamant og hyggelig Svensk mann som sleit litt med min Norsk før jeg begynte å bokstavere.
    Uansett han var helt enig i at det var bedre med lenger ferie og både landing og retur på Tegel så det fikset han fort opp i, uten at han ville ha noe mer for det til og med. Så de glimter til på kundesenteret i blant.
     
    Eddie47, Petter B-C, Xflipper and 4 others like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Njaaaa er ikke så veldig begeistret for det. Går heller for sjokoladekule og chips
     
  16. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat dette må man sende en klage på, ellers blir det aldri bedre.
     
    ElinPelin liker dette
  17. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Klage blir sendt :). Ble så sur at jeg bestilte salaten nesten bare for å sjekke om hun fortsatt tok betalt etter at hun så mitt Master diamant kort...
    Har hatt så mange hyggelige turer i SAS plusni Europa at denne her skuffet meg skikkelig
     
    Mavo liker dette
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    I dag var det gøy å være diamant.

    Har lenge sett på å bruke min Amex Classic CT på en tur til BEY, men har ikke funnet bonusbilletter som har passet. Før sommeren sendte jeg en mail og spurte om de kunne åpne seter på datoene 13.20- Oktober og fikk til svar "at det ikke var ledige billetter, men at jeg burde sjekke om de kom til å åpne noe til høsten".

    I går fant jeg ledige billetter i Plus på utreise, men ingenting ledig tilbake før 2. November. Sendte mail i dag og fikk svar etter bare noen få minutter om at hun skulle se på saken og ba om navn på de reisende. Så noen minutter etter det igjen ble jeg spurt hvilke billettklasse jeg ville ha på returen. Og så kom en reservasjon kort tid etter det igjen.

    Dette er for såvidt samme uke som hele Danmark har høstferie, så ikke verst å få bonusbilletter da.

    OSL-CPH-BEY-CPH-OSL. Utreise i SAS Plus og hjemreise i SAS Go for 2 personer ble 40.000 poeng og 587 DKK per pers i skatter og avgifter. Betalte billetter på samme datoer kostet nesten 10.000 kr, så greit fornøyd med bruk av poeng.

    Kanskje jeg må legge inn litt innsats for å få tilbake Diamant-kortet jeg mister 1. Oktober likevel :rolleyes::p.
     
    Last edited: 18. juli 2018
    Chrisbgg, DanH, anders82 and 3 others like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde vært interessant å vite hvordan de får ordnet dette.
    For min del spurte jeg også etter noe slikt og akkurat den dagen jeg spurte så var det to seter fra ARN.
    Det ble derimot litt frem og tilbake og så var de borte.. Så da står jeg igjen med 2 pnr på en reise siden det måtte splittes for å ta de to ledige seter.
    Det ble ikke sluppet nye..
     
  20. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet er - slik jeg ser det - at det ikke er noe konsistent service fra SAS. Man vet ikke hva man kan forvente. Må jeg vise kortet eller ikke? På min siste tur OSL-BGO-OSL nå i juli fikk jeg ledig midtsete (uten at jeg vet om det har med status å gjøre eller ikke), og mens betjeningen på vei til BGO nærmest måte avvises når jeg ikke ønsket noe mer enn en kopp kaffe måtte jeg vise kortet for å få en Ramlösa på veien tilbake...
     
    Last edited: 21. juli 2018

Del denne siden