Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Tja... man kan alltid forvente å få fordelene sine, men disse mer ekstratjenestene de noen ganger gir utenom syns jeg er topp. Feks det å få være med en tidligere flight når jeg ikke har fleksibel billett. Jeg forventer ikke å få lov til å være med selv om det er plass, men er kjempeglad de gangene jeg får lov. Og jeg blir ikke sur at man er inkonsekvent på det fordi jeg vet at dersom de var konsekvente så betyr det at en aldri får lov.

    Når det gjelder gratis drikke i Go så forventer jeg ikke at crew skal huske alle diamanter og kortet er så lett tilgjengelig sammen med mobilen uansett at det er ikke noe stress. Imidlertid har jeg opplevd at purser som regel har kontroll på det mens de mindre erfarne enkelte ganger spør. For min del er det kanskje en av 8 flights som jeg må vise kortet.

    Igjen, ikke noe som får meg over på Norwegian, men det er nå min oppfattelse.
     
    Ombo, Mbj and stakar like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De har pads på tralla som viser hvor alle diamanter sitter.
     
    Eddie47 liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Ja ... eller en lapp som som viser setenummer for P og D.

    Jeg har noen ganger sittet på 1D innenlands og hørt purser gi beskjed bakover i telefonen: vi har Pandion i sete xA og Diamanter i setene ....

    Det gjelder da bare for dem i GO ...
     
  4. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke alltid at de har iPad eller lapp. Men hva er problemet? Bare å si «jeg er Diamond» så løser de det på en fortrefelig måte. På fulle fly skal man ikke forvente at man skal huske alt, det er mange pax som har ulike behov og krav som de også skal huske. Som Diamond er man stort sett godt vant med å fly og rutinene, ikke noe å stresse eller «lage oppstyr» for.
     
    Last edited: 20. juli 2018
    Ombo and Mavo like this.
  5. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Og normalt ser det ut som de som sitter i Go og bestiller 2 smoothies og en cola + + kun er Diamanter.. Da skjønner de tegninga liksom :)
     
    Last edited: 21. juli 2018
    DanH and Chrisbgg like this.
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    -Fire øl og to flasker vann takk. (2pax)
    -Du e diamant du?
    -ja
    -*lurt smil* Værsågod

    C
     
  7. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    [​IMG]

    [​IMG]


    EBD med biz til EWR frå CPH i dag. Real EBD feeling
     
    VirreVapp, Eddie47 and EndreD like this.
  8. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    På det halve året jeg har vært Diamond har jeg registrert følgende:
    1) Positivt: Før kunne jeg vente i evigheter (over en time) på telefonen både hos SAS reservasjon og Tallinn. Nå venter jeg aldri mer enn noen sekunder. Stor endring!
    2) Negativt: Diamantfordelene smuldrer opp. Først ble gratis bagasje i Go Light fjernet. Og nå er gratis endring av Companion Ticket også fjernet! (Gjelder det andre bookinger enn Companion Ticket også?)
     
  9. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har begynt å endre CT på 05400. Da slipper du gebyr. At Tallinn tar gebyr når det står dette skal være gratis er jo idiotisk i seg selv, men de får sikkert betalt per endring tipper jeg.
     
  10. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg endra for fjorten dager siden og da sa hun(Tallin) at det var no charge for diamanter.
     
    Xflipper liker dette
  11. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kontaktet Diamond-mailen. Her er svaret jeg fikk når det gjelder endringsgebyr for Diamond:

    "Det stämmer att det nu utgår en avgift på NOK150 i ändringsavgift även för EuroBonus Diamantmedlemar."

    Så Diamondfordelene forsvinner en etter en!
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har vel egentlig ikke vært en fordel tidligere heller, men startet opp i våres i Tallinn..
    På SAS sine sider står det at det er gratis for EBD å booke reiser, men ikke å endre. Riktignok står det noe mer uklart i appen....
     
  13. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    De har no på vårparten i år sagt det til meg ved flere anledninger per telefon, at det bare er å booke(ikke optimal rute) da ebd kan endre gratis..

    Så om jeg skal endre, kommer jeg til å krangle litt(men ikke mye) :)

    C
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Samme ble sagt til meg, men det er jo uansett noe som kom "ut av det blå" tidlig i år og var ikke et tema for et år siden..
     
    Chrisbgg liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    I anledning en booking i familien som sas.no hadde greid å forkrøple navnene på de reisende noe helt vanvittig tok jeg til chatten i dag.
    Fikk rask respons (muligens pga EDB).

    Fikk bekreftet at det var siten til sas som hadde herpet navnene, men ikke sjangs om han på chatten kunne korrigere dem, måtte ringe 05400...

    Jeg begriper ikke at de ikke kan fikse sånt på chatten. Det er jo helt tullete.

    Så spurte jeg om den billetten kunne kobles sammen med min.

    Hvorpå jeg fikk til svar: "hvorfor vil du det?"

    Jo, sa jeg, fordi jeg vil at de skal dra fordel av mine fordeler...

    "Hvilke fordeler"
    (nå begynte jeg å bli irritert)

    F.eks ekstra bagasje sa jeg.

    Svar: "De får ikke det, det hadde de ikke fått om de hadde vært på samme booking heller"

    Javel sa jeg, og giddet ikke å diskutere mer.

    Men jeg mener da bestemt at når man som EBD har med seg andre, f.eks kona på samme booking så "arves" benefits, som f.eks ekstra bagasje?

    Tar jeg feil?
     
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ei periode når eg gjorde bookinger for andre, så fekk eg booke seter gratis, fekk lounge etc sjølv om eg ikkje var med, men dette har ikkje fungert no i det siste
     
    RoadKing liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ekstra bagasje går på person.

    Jeg tenker at den viktigste grunnen til å linke billetter er IRROPS, går noe galt så er det greit å ha kontroll på at man reiser sammen.
     
    Olelink and RoadKing like this.
  18. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er berre du som får ekstra bagasje. Om de sjekkar inn saman kan nok dei andre nytte dine overskytande kolli, men dei får ikkje nokon ekstra sjølve av å vere på same booking.

    Om eg er EBG og reiser saman med nokon som er EBB so får eg 3x kolli og EBB'en får 1x kolli. Om vi sjekkar inn to kvar so er ikkje det noko problem, men den personen får ikkje 3x sjølv.
     
    RoadKing and Upsaker like this.
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig får ikke reisefølget dine ekstra fordeler som diamant. Ved irrops blir riktignok hele bookingen håndtert sammen og det er lounge og gratis drikke, men det er og alt.
     
    RoadKing liker dette
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil jo eg påstå e rimelig bra ;)

    C
     
    mfretheim, Ombo and RoadKing like this.

Del denne siden