Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,221
    Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113

    upload_2018-6-15_21-21-19.png
     

    Attached Files:

  2. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    - Stopp for en powernap om en føler seg trøtt (noe jeg senest gjorde for 48t siden)
    - Don’t drink&drive
    - +++
    - Ikke del dine feil på Insideflyer, da sporer tråden av...
     
    drsyk, Eddie47, DanH and 2 others like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,319
    Likes mottatt:
    17,903
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du trenger moralpreken, siden du bare fikk et forelegg (min antagelse av at det du omtaler som en bot)

    Mobiltelefon og bilkjøring hører ikke sammen.
     
    drsyk, NotValid and Arvid1410 like this.
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,438
    Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Eg stoppa på ein rasteplass ved Norsälven, like før Karlstad (der verdas største spade står) for 10? år sidan for ein cowboystrekk. Var stuptrøtt, men det var varmt og ikkje så lett å sovne likevel. Like før eg slokna banka det på ruta, og ein herremann frå Motormännens Riksförbund utanfor gjorde teikn til å ville prate. Eg opna ruta og han presenterte seg og lurte på om han kunne få eit par minutt til å informere om kampanjen "stopp og sov i 15 minutt" som forbundet køyrde i sommarvarmen. "Eg sov alt!" "Ja, jag såg det, men det här er mycket viktig!"

    Eg var sjølvsagt så irritert at eg berre kunne gløyme å sove igjen. :D

    OK, nok om bil og meir om diamantservice...
     
    Last edited: 15. juni 2018
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,208
    Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og det syns jeg er bra.
     
    wilco, anders82 and holmen like this.
  6. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Nei hvorfor stoppe nå?
    La oss ta en poll på hvem som en eller annen gang har benyttet telefonen uten HF i bil, og la oss ta en kollektiv refs.

    Enig med deg @Stuttfeiten , tilbake til tråden. :D
    Ha en strålende helg, med eller uten bil, bonusfeber eller fotballgalskap!
    #PeaceOut:)
     
    Last edited: 15. juni 2018
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ødela nattesøvnen for en stakkars EBG da jeg snappet det siste setet i Business med poengoppgradering ved gate nylig.

    Gate agent A var i ferd med å gjennomføre oppgradering for vedkommende da jeg henvendte meg til gate agent B, som sporentreks avbrøt den pågående transaksjonen til kollegaen. Det ble gjort på en diskret måte uten at jeg ble "syndebukk", bare en enkel "I'm sorry, sir, but there was another one in front of you on the list".

    Fikk for øvrig op-up fra Go til Plus før dette på samme flight da jeg satt i loungen, tre minutter etter at jeg smilende hadde takket nei til å bruke poeng med beskjeden "I'll take my chances on a free upgrade tonight" (hadde naturligvis sjekket Expertflyer i forkant og visste at flyet var overbooket).

    Utmerket service om bord også. Utmerket! Tilfeldig eller ei, men ble uoppfordret gitt dobbelt opp av all drikke jeg bestilte (inkludert velkomstdrink).
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,316
    Likes mottatt:
    1,316
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er ganske vanlig hos United etter min erfaring. Veldig varierende om de klarer å se riktig status og bagasje. Særlig hvis man flyr på en billig biz billett som dermed har tilslutningen med United i eco...

    Men jeg har alltid fått refundert av SAS. 5-6 ganger siste 3 år tenker jeg.
     
  9. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    En liten "fråga" om diamant:
    Gratis drikke gjelder jo på SAS, gjelder dette på Widerøe og? Jeg blir straks diamant, så det er jo greit og vite.
     
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,742
    Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, kun på SAS.
     
    nissen liker dette
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Skal i bryllupp til helgen i Køben, til godgutten @Hyphen. Og har booket meg og fruen på sas plus full flex, da fruen er høygravid, og det er 6 uker til termin.
    Jeg er også EBD..

    Jeg har valgt første rad på begge flights, t/r. Og skulle bare kikke litt på booking i dag. Ser da den utrolig greie Diamond-Service.. Jeg selv er flyttet bak på 2B... mellom 2 opptatte seter..

    Første rad ble jo valgt utelukkende for bedre plass, da arvingen min tydeligvis tar etter far, og er av stor størrelse.. Noe som går hardt utover fruen.. ;)

    7B9C075B-03CA-4D2B-9FB2-CCFBAD20E88A.png

    C
     
    RoadKing, DanH, Eddie47 and 3 others like this.
  12. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Det er ingenting som heter gratis drikke på Widerøe lengre. Selv ikke med flex-billetter.Du får ingen gratis servering som EBD hos dem.
     
  13. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Møtte en WF-pilot på byen her om dagen. Han fortalte at crewet ombord får tydelig beskjed på hvem som er EBD/EBP. Mest fordi at dersom man må flytte på passasjerer av vekthensyn, så skal - i den grad det er mulig - EBD/EBP ikke bli flyttet på.
     
    chberge liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det må i tilfelle være nyheter da jeg tidligere ble flyttet på hver j**la flight med WF.
    Er hovedgrunnen til at jeg heller flyr via OSL til KRS fra CPH, med SK får jeg som regel ledig midtsete og nødutgang.
    på WF fikk jeg som regel nytt sete med setenabo langt fra der jeg hadde satt meg først....
     
    paron and NoLimit like this.
  15. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Må si meg enig med @Are her. Har heller aldri opplevd dette.
    Jeg skjønner ikke hvordan crewet skal kunne ha oversikt over hvem som er statuskunder heller. Min lokale flyplass trafikkeres av Dash 8-100/200 uten mulighet til å reservere sete, og dermed er det jo nesten umulig å vite hvem som er hvem.
     
  16. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Dette gjelder Q400
     
    paron liker dette
  17. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    På mandag 02.juli møtte jeg opp veldig sent på OSL for min avgang til BGO. Køer over alt, både i manuell skranke og bagdrop. Prøver lykken på bagdrop, men med under 30 min til avgang får jeg ikke levert bagasje. Går til serviceskranken og får hjelp med det samme. Har sjekket på nett at det ikke er ledig på neste avgang, men avgangen etter. Ber damen om å booke meg om til denne. Hun taster avgårde lenge og vel og jaggu får jeg plass på 1. avgang. Slapper av en time i loungen og tusler til gate, hvor de roper opp og ber om tre frivillige til å bytte avgang pga overbooking, mot matkuponger og kompensasjon.

    Synes det var kjempebra service på en ellers meget travel dag. Skal sies at jeg også reiste på TPC-billett.
     
    wilco, mrhaakon, RoadKing and 4 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,208
    Likes mottatt:
    33,717
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en litt skuffende opplevelse CPH - OSL i går. Ombord i 737-800 maskinen var 2.5 rader avsatt til Plus.
    Jeg er tidlig ombord og setter meg på min plass på 3A, i 3C kommer det en flyvertinne fra SAS, og i 3B setter det seg jammen en og.
    Det viser seg at også han er Diamond (ser Amex kortet stikke opp av mobilen).
    Så der sitter vi, på siste rad i plus. Diamant i 3A, Diamant i 3B og en SAS flyvertinne i 3C. Hele plus forøvrig er full.
    Bakover...
    I 4B er det ledig, i 6D er det ledig, osv...

    Så kan man selvsagt argumentere med at det kan hende det var diamanter i 4A, 4C, 6E osv. Men man skulle jo tro at EBD Plus har proritet på ledig midtsete over EBD Go i forhold til plassering av en ansatt på tjenestereise? (jeg antar at det var tjenestereise siden vedkommende var i uniform)

    Når de har en så liten Plus avdeling, på en kort flight (1 time), hvorfor skal på død og liv personalet sitte i Plus?
     
    Eddie47 and NoLimit like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,713
    Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. EBG+ i Plus burde ha høyere prioritet enn de samme i Go.

    Det kan hende crew har avtalefestet at de skal reise i Plus?
     
    RoadKing liker dette
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,917
    Likes mottatt:
    874,506
    Bonuspoeng:
    293
    En vet aldri ..,
    Før i tiden hadde SAS en gruppe høyt betalte medarbeidere som reiste verden rundt for å godkjenne 5* hoteller ...
     
    RoadKing, DanH, Gullars and 2 others like this.

Del denne siden