- Stopp for en powernap om en føler seg trøtt (noe jeg senest gjorde for 48t siden) - Don’t drink&drive - +++ - Ikke del dine feil på Insideflyer, da sporer tråden av...
Tror du trenger moralpreken, siden du bare fikk et forelegg (min antagelse av at det du omtaler som en bot) Mobiltelefon og bilkjøring hører ikke sammen.
Eg stoppa på ein rasteplass ved Norsälven, like før Karlstad (der verdas største spade står) for 10? år sidan for ein cowboystrekk. Var stuptrøtt, men det var varmt og ikkje så lett å sovne likevel. Like før eg slokna banka det på ruta, og ein herremann frå Motormännens Riksförbund utanfor gjorde teikn til å ville prate. Eg opna ruta og han presenterte seg og lurte på om han kunne få eit par minutt til å informere om kampanjen "stopp og sov i 15 minutt" som forbundet køyrde i sommarvarmen. "Eg sov alt!" "Ja, jag såg det, men det här er mycket viktig!" Eg var sjølvsagt så irritert at eg berre kunne gløyme å sove igjen. OK, nok om bil og meir om diamantservice...
Nei hvorfor stoppe nå? La oss ta en poll på hvem som en eller annen gang har benyttet telefonen uten HF i bil, og la oss ta en kollektiv refs. Enig med deg @Stuttfeiten , tilbake til tråden. Ha en strålende helg, med eller uten bil, bonusfeber eller fotballgalskap! #PeaceOut
Ødela nattesøvnen for en stakkars EBG da jeg snappet det siste setet i Business med poengoppgradering ved gate nylig. Gate agent A var i ferd med å gjennomføre oppgradering for vedkommende da jeg henvendte meg til gate agent B, som sporentreks avbrøt den pågående transaksjonen til kollegaen. Det ble gjort på en diskret måte uten at jeg ble "syndebukk", bare en enkel "I'm sorry, sir, but there was another one in front of you on the list". Fikk for øvrig op-up fra Go til Plus før dette på samme flight da jeg satt i loungen, tre minutter etter at jeg smilende hadde takket nei til å bruke poeng med beskjeden "I'll take my chances on a free upgrade tonight" (hadde naturligvis sjekket Expertflyer i forkant og visste at flyet var overbooket). Utmerket service om bord også. Utmerket! Tilfeldig eller ei, men ble uoppfordret gitt dobbelt opp av all drikke jeg bestilte (inkludert velkomstdrink).
Dette er ganske vanlig hos United etter min erfaring. Veldig varierende om de klarer å se riktig status og bagasje. Særlig hvis man flyr på en billig biz billett som dermed har tilslutningen med United i eco... Men jeg har alltid fått refundert av SAS. 5-6 ganger siste 3 år tenker jeg.
En liten "fråga" om diamant: Gratis drikke gjelder jo på SAS, gjelder dette på Widerøe og? Jeg blir straks diamant, så det er jo greit og vite.
Skal i bryllupp til helgen i Køben, til godgutten @Hyphen. Og har booket meg og fruen på sas plus full flex, da fruen er høygravid, og det er 6 uker til termin. Jeg er også EBD.. Jeg har valgt første rad på begge flights, t/r. Og skulle bare kikke litt på booking i dag. Ser da den utrolig greie Diamond-Service.. Jeg selv er flyttet bak på 2B... mellom 2 opptatte seter.. Første rad ble jo valgt utelukkende for bedre plass, da arvingen min tydeligvis tar etter far, og er av stor størrelse.. Noe som går hardt utover fruen.. C
Det er ingenting som heter gratis drikke på Widerøe lengre. Selv ikke med flex-billetter.Du får ingen gratis servering som EBD hos dem.
Møtte en WF-pilot på byen her om dagen. Han fortalte at crewet ombord får tydelig beskjed på hvem som er EBD/EBP. Mest fordi at dersom man må flytte på passasjerer av vekthensyn, så skal - i den grad det er mulig - EBD/EBP ikke bli flyttet på.
Det må i tilfelle være nyheter da jeg tidligere ble flyttet på hver j**la flight med WF. Er hovedgrunnen til at jeg heller flyr via OSL til KRS fra CPH, med SK får jeg som regel ledig midtsete og nødutgang. på WF fikk jeg som regel nytt sete med setenabo langt fra der jeg hadde satt meg først....
Må si meg enig med @Are her. Har heller aldri opplevd dette. Jeg skjønner ikke hvordan crewet skal kunne ha oversikt over hvem som er statuskunder heller. Min lokale flyplass trafikkeres av Dash 8-100/200 uten mulighet til å reservere sete, og dermed er det jo nesten umulig å vite hvem som er hvem.
På mandag 02.juli møtte jeg opp veldig sent på OSL for min avgang til BGO. Køer over alt, både i manuell skranke og bagdrop. Prøver lykken på bagdrop, men med under 30 min til avgang får jeg ikke levert bagasje. Går til serviceskranken og får hjelp med det samme. Har sjekket på nett at det ikke er ledig på neste avgang, men avgangen etter. Ber damen om å booke meg om til denne. Hun taster avgårde lenge og vel og jaggu får jeg plass på 1. avgang. Slapper av en time i loungen og tusler til gate, hvor de roper opp og ber om tre frivillige til å bytte avgang pga overbooking, mot matkuponger og kompensasjon. Synes det var kjempebra service på en ellers meget travel dag. Skal sies at jeg også reiste på TPC-billett.
Hadde en litt skuffende opplevelse CPH - OSL i går. Ombord i 737-800 maskinen var 2.5 rader avsatt til Plus. Jeg er tidlig ombord og setter meg på min plass på 3A, i 3C kommer det en flyvertinne fra SAS, og i 3B setter det seg jammen en og. Det viser seg at også han er Diamond (ser Amex kortet stikke opp av mobilen). Så der sitter vi, på siste rad i plus. Diamant i 3A, Diamant i 3B og en SAS flyvertinne i 3C. Hele plus forøvrig er full. Bakover... I 4B er det ledig, i 6D er det ledig, osv... Så kan man selvsagt argumentere med at det kan hende det var diamanter i 4A, 4C, 6E osv. Men man skulle jo tro at EBD Plus har proritet på ledig midtsete over EBD Go i forhold til plassering av en ansatt på tjenestereise? (jeg antar at det var tjenestereise siden vedkommende var i uniform) Når de har en så liten Plus avdeling, på en kort flight (1 time), hvorfor skal på død og liv personalet sitte i Plus?
Enig. EBG+ i Plus burde ha høyere prioritet enn de samme i Go. Det kan hende crew har avtalefestet at de skal reise i Plus?
En vet aldri .., Før i tiden hadde SAS en gruppe høyt betalte medarbeidere som reiste verden rundt for å godkjenne 5* hoteller ...