Pandion erfaringer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BergenBy78, 11. des 2018.

  1. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Er selvfølgelig fint med 100000 bonuspoeng og et brev fra sjefen i SAS, men når man sitter å leser hvor lite benefits Pandion faktisk gir, så undrer man seg nesten litt over hva som i det hele tatt er poenget med dette levelet. Satt på spisen så fremstår dette mere som et tomt skall.
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste Pandion flyr vel av nødvendighet og ikke for å oppnå status. Og vil anta at de som har anledning til å velge mellom å bli Pandion eller HON velger sistnevnte? Som flere sier er man ofte låst til SK/WF pga reisemønster.

    Det er nesten som man skulle tro at janteloven preger SK sin filosofi mht status. Og jeg har også merket meg at Pandion blir tatt meget godt vare på hos WF, på de flightene jeg har observert.
     
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Slik ser årets julebrev ut fra Anko:

    Pandion2022.jpg

    Synes kanskje avsnitt 3 virker litt rart. Her legger han opp til å beskrive hva jeg skal få mer som Pandion, og så dreier fokuset etter en setning seg over om hva SAS gjør for alle sine EB-passasjerer.

    Men men.. jeg klager ikke... god jul til deg også Anko! :D
     
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer!
    Av ren nysgjerrighet: ca hvor mange kroner har du brukt på SAS metall de siste to årene?
    PS: husk å oppdatere avataren din med riktig footer ;)
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Får man gjort det lenger?
     
    kiev liker dette
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Det er et sted mellom 200.000 og 250.000 kroner. Regner man med alt av avgifter på bonusbilletter også i dette? Jeg må gå tilbake å sjekke alle bookingene mine som er utenom travel pass (innenlands).

    Jeg var for å være helt ærlig ganske overrasket da jeg fant brevet i postkassen. Jeg tror det egentlig har oppstått fordi jeg i hele pandemien har hatt, og fornyet TP, i 2020 for Sør-Norge, og i 2021 for hele Norge. Det har ikke vært noen reiser utenlands med SAS siden mars 2020.

    Får oppdatere så snart medlemssiden er tilgjengelig ;)
     
  7. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jo strengt hemmelig(!) men unntatt endel «politiske utnevnelser» så var det enkle kriteriet hvor mange kroner man hadde brukt på SAS siste to år. Star Alliance, antall flights, kredittkortbruk og slikt som ellers er viktig her inne teller definitivt ikke. I mine tre år brukte jeg vel ca 250k i året på SAS metall, og det fikser man bare hvis man har et reisemønster som matcher SAS rutene og flyr foran gardina.
    Jeg tipper at de fleste EBP har fått forlengelse, men så er det noen som har falt ut, og da ligger nok nivået på 100-150k per år, noe som er respektabelt nok i disse krisetider!
    Nyt statusen og husk :cool:
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor er det såkalt stengt hemmelig om noen ønsker å opplyse hva de bruker på flybilletter i året?
     
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det var litt ironisk og henspilt mot SAS sitt "hemmelige" Pandion nivå, ikke hva jeg ville fortelle @jgroneng :)
     
    SayWhat, kiev, jgroneng and 1 other person like this.
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket nå og det var rundt 185k i 2020 og 221k i 2021 (så langt) i faktiske kroner til SAS. Kommer nok til å treffe rundt 235k før året er slutt og regner med noe av det samme i 2022. Håper litt på at bedrifter ikke sender selgerne sine like ofte i business over dammen som før pandemien slik at jeg også får et 2023 som EBP :)
     
    tobeornot999, SayWhat, kiev and 3 others like this.
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig. Ironi er en vanskelig øvelse på nett…
     
    tobeornot999 liker dette
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som du kommer greit innenfor da. Tipper du holder status en god stund med det nivået :)
    I tidligere tider så man to år bakover i tid, dvs typisk 2019 og 2020 for å få status i 2022.
     
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan ta en titt på 2019 også om jeg klarer å finne en enkel måte å søke opp billettene som er utenom TP. Når man reiser så mye så er det utrolig mange mailer fra Sas å skulle kikke igjennom :eek: Uansett anslår jeg forbruk til å være rundt 190k i 2019.

    Hadde jeg funnet ut hvordan man søker opp eldre transaksjoner enn 12 mnd på Sas MasterCard så hadde dette vært enkelt…
     
    Insomnia4u, milehigh and kiev like this.
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Nå kom Anko sin julepresang til meg frem: 66120928796__29FA35D8-AE8F-4456-BA2B-E035B1F49512.jpg

    Liker både bagtag og kortet, bare synd man ikke får det på SEB kortet. Tror ikke det blir veldig mye brukt men skal i alle fall ha det med på tur i tilfelle IROPS. Bagtag er i metall og har navnet ferdig printet på forsiden. På baksiden ser kortet slik ut og jeg skjønner ikke helt hvorfor ikke de bare henter alt dette fra profilen når de uansett har fått det personlig preget på den andre siden. I det minste EB nummeret kunne de ha fått på forsiden tenker jeg. Men det går greit, bare glad for å ha fått presangen jeg :)

    IMG_6698.jpg
     
    Olelink, EndreD, Thomas123 and 30 others like this.
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig tanken er at man skal kunne velge selv om man vil ha kontaktinfo på tagen, eventuelt hvilken kontaktinfo man vil skrive opp?
    Det blir jo på en måte litt meningsløst, men det er eneste forklaringen jeg kommer på :)
     
    themichael liker dette
  17. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Finnes det noen konkrete fordeler med Pandion i forhold til Diamant? Type 40% på bud istedenfor 30% etc? Eller er det bare høyere sjangs for personlig service ut over det vanlige?
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    I «gamle dager» trengte ikke EBP legge inn bud for oppgradering til Business … var det ledig så ble de oppgradert.
    Hvordan det er nå vet jeg ikke.
     
    flying_all liker dette
  19. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Har fortsatt ikke fått opp den hemmelige siden på sas.no for å kunne se noen flere fordeler så jeg vet ikke enda.
     
    themichael and petrate like this.
  20. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Da var det nytt år og Pandion-siden ble tilgjengelig slik at det en gang for alle kan stadfestes hva fordelene egentlig er. Mistenker nok at de kanskje endrer litt på dem innimellom og at det er derfor man også ønsker å holde det litt hemmelig. Fordelene ut over diamant så langt jeg klarer å se er som følger:

    • Prioritet på telefon og epost på [email protected]
    • Garantert sete 24 timer før avgang med SAS i booking klasse C
    • Høyeste venteliste-prioritet med SAS og Widerøe. Hvis mindre enn 24 timer til avgang, også høyeste prioritet på SAS uavhengig av billettklasse
    • 2 ekstra bagasje også når man reiser i SAS Go Light
    • 35% rabatt på vanlige billetter betalt med poeng
    • Alltid tilgang på SAS Bonus reise i Skandinavia og Europa så lenge det er ledige seter.
    • 40% ekstra verdi på SAS upgrade bid (10% mer enn diamant)
    • SAS Fasttrack og SAS Lounge (inkludert Gold) uansett billettklasse og flyselskap
    • Ta med en gjest eller familiemedlemmer i lounge selv om man ikke reiser med SAS
    • Gratis møterom for opptil 10 personer i SAS Lounge på CPH (de må alle ha tilgang til Lounge selv)
    • Gratis snacks og drikke i økonomi-klasser på SAS og Widerøe
    • Gi bort både et diamantkort og et gullkort
    Spesialtilbud nå:
    • Mulighet for å få både SAS Amex Elite og Amex Platinum uten medlemsskapsavgift (man kan ha begge kortene samtidig)

    For en bonusjeger tenker jeg at fordelen med best verdi kanskje er muligheten til å få åpnet SAS bonusbilletter i Europa slik at en ikke trenger å tenke på connections til Norge når man finner en First-billett. Ellers ganske bra med begge amex-kortene gratis og alle fordelene de kortene bringer med seg, samt å ta med bagasje på SAS Go Light.
     

Del denne siden