Etter nå å ha hatt Pandion i 80 dager så kan midlertidig status oppsummeres.
Jeg har totalt hatt 25 flights, alle innenlands på billettklasse C. Av disse har jeg hatt:
17 flights med SK, hvorav:
6 SK
11 Cityjet
8 flights med WF, hvorav:
1 WF
7 Finnair/NORRA
På samtlige SK flights har jeg ikke merket noe som helst ekstra service eller anerkjennelse overhodet. Seatblock har sågar heller ikke vært 100%, det havnet en i 1E selv om det var andre ledige seter.
På 1 Cityjet flight fikk jeg en vannflaske helt uoppfordret og på 1 annen så fikk jeg spørsmål om det var noe jeg ville ha (noe jeg takket nei til).
På 1 WF fikk jeg ingen anerkjennelse, men etter å ha dratt frem kortet fikk jeg snacks og drikke.
På 6 Finnair/NORRA har jeg uoppfordret fått spørsmål om jeg ville ha snacks og/eller drikke. På 1 flight måtte jeg vise kortet, hvorpå CC begynte å påstå at man bare kunne få enten nøtter eller sjokolade, men ikke begge deler…. Med en lang debatt på finsk mellom de to gutta om Pandion som hørtes ut som omhandlet om hvorfor jeg ikke skulle betale.
Summa summarum så er da min anekdotiske erfaring at det på onboard services har:
På SK code flights har det 12% noe å si å være Pandion på C-billett, hvorav:
0% hvis man faktisk reiser med SAS
18% hvis man reiser Cityjet
På WF code flights har det 100% noe å si å være Pandion på C-billett, hvorav:
100% hvis man reiser WF (og synes det er greit å vise kortet)
100% hvis man reiser Finnair/NORRA (og synes det er greit å krangle på om man kan få en sjokolade i tillegg til nøtter som Pandion).
PS: Som akademiker så er det vel greit å poengtere at mine erfaringer nok er påvirket av det faktum at SAS har full-service i C på flyvninger av litt lengde. Og der jeg flyr WF så flyr Cityjet med et raskere fly der de har sluttet med noe service (det pussige er at før Covid så var det samme strekket nok til å rekke service). Så der WF får cred for å honorere status med å gi snaks så ville nok kanskje SAS også ha gitt det dersom jeg satt i Go. Imidlertid skinner Finnair her da de på 6 av 7 flights fortalte meg at de visste jeg var Pandion før jeg dro opp noe kort.
Vis alt...