Pandion erfaringer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BergenBy78, 11. des 2018.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Likte veldig godt den siste, der! :D

    Bare diamant selv, men SAS er flinke på å vite akkurat hvem som er diamanter også.

    Veldig sjelden noe spørsmål om betaling de få gangene jeg er i Go og bruker diamant fordelen. De bare serverer drikke, tar ikke betalt, og går diskret videre.
     
    mrhaakon, markus and October like this.
  2. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Som ivory towered enterprise pamp vil jeg tro at

    A) noen har bedre systemer enn andre
    B) noen har bedre prosesser enn andre
    C) noen har det store bildet å bekymre seg for, og bryr seg ikke om detaljer

    Dette er, kort og godt, anekdotisk baserte indikasjoner på hvordan det står til i de respektive selskapene.
     
    jonss liker dette
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du at Pandion-kunder er detaljer? Denne gruppen genererer jo endel inntekt til SK, og en skulle tro det var av interesse å beholde dem.
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror nok at differansen oppstår pga servering. Hadde jeg reist i GO så hadde jeg nok blitt anerkjent forskjellig. Jeg mistenker at CC på SAS vet godt at jeg er EBP men at de ikke gir noe uttrykk for det fordi de mener det ikke er nødvendig og ikke vil forstyrre eller noe slikt.

    Eller kanskje jeg bare ser skummel ut :D
     
    tobeornot999, petrate and Eddie47 like this.
  5. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte det var på tide å være skikkelig unorsk nylig:

    Skulle fly med CRJ og hadde bestilt «mitt sete» 1C i god tid i forveien. Sjekket med Expertflyer ca en time før avgang at 1A var blokkert og det totalt var ca 8 seter booket, spredt på 6 rader. Så det var med andre ord rikelig med plass til at alle kunne sitte alene.
    Mens jeg senere står ved gate 20 min før avgang så sjekket jeg igjen (siden innsjekk da var stengt og at dermed kunne jeg være sikker på blokken). Da plutselig ser jeg at noen har valgt 1A…. Min reaksjon var selvsagt «hvem pokker velger sete innerst når det er ledig for å sitte alene 4 rader lengre bak?».

    Så min løsning var da å gå til gateagent og si at jeg nettopp hadde oppdaget at noen har valgt sete ved siden og jeg ikke skjønte at det skulle være nødvendig. Jeg tok frem Pandion kortet og sa at kanskje hun bare kunne flytte vedkommende bak til rad 5 slik at jeg fikk sitte alene. Eventuelt, hvis det mot formodning ikke skulle gå så kunne hun flytte meg ned til rad 5, men at jeg egentlig mente at siden jeg var først på rad 1 så kunne hun flytte vedkommende.

    Det avstedkom med en gang en telefonsamtale med Ops hvor jeg overhørte brøkdeler om at jeg var Pandion og ville endre setene. Etter kanskje et minutt så var det tilbake på skjermen hvor hun tappet i vei. På dette tidspunkt hadde jeg tatt et steg eller to tilbake. Etter det kom hun gående diskret over til meg for å fortelle at de «egentlig ikke skal flytte folk uten å gi beskjed på forhånd, men at de for meg som Pandion hadde ordnet det og flyttet den andre personen siden det også var så god plass ombord».

    Da vi omsider kom ombord og jeg satt på 1C så dukker fyren med opprinnelig 1A opp og jeg overhører at han spør CC om hvor han egentlig skal sitte fordi han hadde 1A på mobilen men fått lapp på gaten som det stod 5A på. CC responderte kvikt at «da skal du sitte på 5A du». Det gav ikke noe mer respons enn «ok» og typen gikk bak som han skulle.

    Åpenbart måtte han her typen ha hatt gullkort for å kunne velge det setet, så da er det jo en risiko for at det også er en felles bonusnisse fra InsideFlyer. I så fall beklager jeg at måtte få deg flyttet, men jeg beklager ikke at du ikke fikk sitte ved siden av meg på rad 1. :p
     
    FlyerOslo, indahla, Mysterio and 25 others like this.
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    MrBister liker dette
  7. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Hva jeg mener er uinteressant, men for ansatte i et selskap i krise kan fort ganske mye av jobben bli "detaljer" man ikke følger opp.
     
    Insomnia4u liker dette
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det kan virke som at SK sliter på absolutt alle fronter for tiden.
     
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det var meg!! Hvordan våger du :eek:
     
    KristianSk, wilco, October and 6 others like this.
  10. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Har aldri forstått meg på de som velger å sette seg på en 2-seter hvor det allerede sitter noen når det finnes ledige 2-setere. Strengt tatt er det lite hensynsfullt.
     
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes bare en stk av 1A på et fly :cool:
     
    petrate and Eddie47 like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og den er klint oppi bulkhead og skroget på hver sin kant ;)

    Spesielt på slike småfly det var snakk om her.
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    … og bare en stk 1D
     
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Bortsett fra på CRJ, med mindre du regner toalettet som 1 D(ass)? :p
     
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Fordi jeg faktisk tenkte (før jeg gikk å spurte) på at jeg skulle poste her i denne tråden om hvordan det gikk. Du ble dermed med i forskningsprosjektet om Pandion-fordeler til nytte for kommende generasjoner av bonusnisser :)
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    I går satt jeg på 2D i en CRJ og det gir mye den samme følelsen som 1D
     
    flying_all and October like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss.....
     
  18. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er selv pandion, men jeg lot deg sitte der istedenfor å flytte deg bakover, siden du valgte sete før meg :D
     
    October, Sjefen1234 and paramberg like this.
  19. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Pandion erfaring under streiken:
    Fikk ikke uventet kansellert flyet innenriks i morgen kveld (C klasse). Ringte Pandion-nummeret ca klokken 12 og det tok vel 4 minutter å få svar. Forklarte saken med kansellering og ba om å bli booket over på Widerøe i stedet. Han måtte da konferere med supervisor som faktisk tok hele 15 minutter å få tak i, men da han kom igjennom så var det null problem. Jeg kunne bare legge på og så ville han ordne billettering på sin side. Etter to timer ca så var billetten utstedt på WF for den flighten jeg ville ha (50 minutter senere enn original tid med SAS).

    Er ekstra glad i min EBP i disse dager :)
     
    OyvindN, Jonkebassen, markus and 16 others like this.
  20. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    93
    Godt å se at SAS' beste kunder blir prioritert. Oppdater gjerne med flere erfaringer under streiken - interessant å lese.
     
    tobeornot999 and October like this.

Del denne siden