Pandion

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bdrag68, 18. febr 2015.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    EC 261/2004:

    Jeg synes alle som blir forsinket skal forlange å få sende to telexer.

    /koffert.
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo stor forbedring, gutta.

    Jeg synes faktisk det med hilsingen er skikkelig ok. Det høres litt kleint ut. Men det er bare fint. Evt at de bare tiltaler med navn. "Vil du ha en kaffe, Fnate" - istedenfor "sir".

    Virker som SAS er litt i skuddet om dagen.
     
    SilverBird, Jonbertel, kiev and 2 others like this.
  3. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Endringen er tydelig, men merkes best hos Cimber. Helsing er veldig hyggelig!
     
    Insomnia4u liker dette
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Skikkelig noob-spørsmål til ekspertisen:
    1: Hvilke opplysninger sender man inn til SAS som claim (gjerne "kokebok")
    2: Hvor sender man dette claimet?
    Jeg har lett både her og der, men finner ikke noen enkel oppskrift :-(
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes det ikke pandion-mail ? :)
    De burde ha stålkontroll på dette..heh...
     
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    SAS-support og stålkontroll nevnt i samme setning :confused:
    Måtte scrolle fort forbi så det ikke skulle brenne seg fast i skjermen ;)
     
    mhsalv, Trety, Larata and 3 others like this.
  7. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Bruk dette webskjemaet:
    http://www.sas.no/Customer-Care/feedback-form/

    Fyller bare inn alle feltene og legger inn noe sånn som "Min flight SKXXX den XX.XX.XXXX ble forsinket med X antall timer og ber derfor om standardkompensasjon pålydende XXXEUR".

    Trenger ikke skrive stort mer enn som så.
     
    Kjakan and kiev like this.
  8. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er ikke Pandion, men på flyvningen VIE - CPH den 01/05 ble det annonsert pre-boarding av reisende i Plus og reisende med Som var SAS Gold, Diamond og Pandion!
     
    Petter B-C liker dette
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Den politiske broileren og Ap-nestleder Trond Giske reiser i snitt for 500.000 NOK per år, jf. siste nummer av Kapital. Noen som vet om han har klart kunststykket å karre seg til EBP for våre penger? Bør jo kunne anta at minst 40-50% (trolig mer?) kommer fra reiser med SAS Group.

    De fleste Stortingspolitikere har for øvrig, så vidt jeg har sett EBG (mulig det er en avtale med SAS?), men har ikke sett noen med EBP.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Såvidt jeg har fått med meg, så har ikke Stortingsrepresentanter (eller andre offentlige ansatte) anledning til å delta i fordelsprogram.
     
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er offentlig ansatt. Flyr ikke veldig mye i tjeneste, men det er ingen som bryr seg om at jeg bruker Eurobonus når jeg flyr med SAS.

    Men det blir kanskje noe annet når det er på det reisenivået stortingsrepresentanter har.
     
  12. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det er, så vidt meg bekjent, ikke noe som hindrer offentlige ansatte fra å delta i fordelsprogrammer. Det som det derimot ikke er mulighet til er å ta ut bonuspoeng opptjent på tjenestereiser til private formål.
     
  13. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Uten å skal si noe sikkert. Når EBP ikke har noen fastsatte kvalifikasjonskrav, men deles ut etter invitasjon, hadde det tatt seg dårlig ut hvis SAS kastet kortene etter stortingsrepresentanter og offentlige tjenestepersoner i toppstillinger.

    Som jeg kjenner det offentlige, så kjøpes de billettene som er best priset. Så lojale kunder vil jeg ikke kalle dem.
     
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel derfor en både har muligheten for å etterregistrere og valget om å ikke tjene EB-poeng ved bestilling av reiser hos bolaget.
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det kryr av stortingsrepresentanter i gullstua på OSL, så enten får de gullkort sv SAS, ellers så kvalifiserer de seg til det. Dette siste er vel greit så lenge de bruker poengene til jobbreiser; og det kan de jo, for Stortinget betaler privatreisene deres uansett.
     
  16. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Har vært Diamond siden nivået ble lansert og med de fordelene som er viktig for meg: 2 x 32Kg baggasje, veldig romslig håndtering av spesialbaggasjen(reiser alltid med verktøykasse), lounge og fasttrack. Dette er de viktigste tingene i reisehverdagen, men når jeg ble Pandion for 2år siden kom det lille ekstra. Ikke noe som betyr noe praktisk, men det lille ekstra i form av oppmerksomhet fra personalet hele veien fra innsjekk, lounge, gate og om bord.

    Var i transit på Frankfurt senest på søndag og skulle inn i Lufthansa businessloungen. Lang kø utenfor og når jeg kom frem spurte jeg damen om det var mye folk. Hun sa det var stappa, men at jeg som hadde Pandion kunne gå bort i Senator/first loungen og gå opp i first-loungen som ligger i 2.etasje over senator. Dette er første gangen Pandion kortet har vært til nytte hos et annet selskap enn SAS.
     
    Olelink, Insomnia4u, Baldrick and 5 others like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, den var ny. Trodde Luftwaffe sine First lounger var forbeholdt dere HON og First reisende jeg.
    Bra av SAS å få til!
     
  18. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid hatt tilgang til Lufthansa First Lounges... og jeg har kun Gold
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert? det er jo kun reisende i First hos LH som har. flyr du feks Swiss first får du ikke tilgang.
    Etter hva jeg har skjønt er det kun HOS som får tilgang uten at de flyr LH F.
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du blander ikke med Senator lounge nå?

    Luftwaffe har:

    Business lounge
    Senator lounge
    First lounge
    First Terminal

    Såvidt jeg vet er det bare HON og Luftwaffe sine egne F som får komme inn på de to siste.
    *A Gold, *A F og Senator på Senator lounge og statusløs biz på Business lounge.
     
    Petter B-C, Larata and CrotchRocket like this.

Del denne siden