Pandion

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bdrag68, 18. febr 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det har nok med at vi har mer shipping og olje samt store avstander å fly selv innenriks.
     
    kiev liker dette
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ble ikke Diamant i år :(

    Ble trolig berget av "extend all existing Pandion memberships"
    Kopierer hele mailen inn siden det også hintes til nye EB.
    For info så har alle perks eksistert lenge, men ikke som "offisielle" perks.

    ------------------------------------------------------------------------------
    Dear Pandion member,

    Few of our members have traveled as much as you have, and we’re glad that we are able to enhance the travel experience for you. We hope that you are enjoying your Pandion membership and all the benefits it gives you, such as prioritization with fully booked flights, individual service, possibility to give away a Diamond card, and invitations to special events, to mention a few.

    This year, we are enhancing our EuroBonus program, including the Pandion concept, to offer you even more in the future. Some of the improvements we will introduce will be a 24/7 exclusive Pandion phone service, guaranteed award tickets for you and your family and an even more efficient web/mobile portal. While we are preparing all the new functionality and service concepts, we will extend all existing Pandion memberships until December 31, 2016. Naturally, you will continue to enjoy your current benefits during the year. Your new prolonged Pandion card will be mailed to you in a few weeks.

    To simplify the Pandion concept in the future, the Pandion year will follow the calendar year and the membership will be based on your travel revenue the last 24 months with SAS.

    We are looking forward to another eventful year for SAS. To highlight just a few things, we will, improve our short-haul routes and launch the first of our new A320 planes. Perhaps most exciting of all, we will start operating our new routes to Los Angeles, Miami and Boston, and we will also be celebrating 70 years in the industry.

    Until then, thank you once again for choosing SAS.

    Sincerely,

    SAS Group
    Rickard Gustafson
    President & CEO

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs om ikke dette blir greia for alle nivåer da? Man følger kalenderåret og til å begynne med så vil det basere seg på de siste 24 mnd.. Hvis ikke det er noe som er spes for Pandion da? Kan ikke tenke meg at det blir permanent de siste 24 mnd. Da blir i så fall den nye gullgrensa 90000p.. :p
     
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har vært metoden for EBP siden starten. Så snart man kom opp i tilstrekkelig spending på SAS-metall over tre år, så fikk man ny periode som EBP, hvor alle følger året, pluss den vanlige tre måneder grace periode. Så det er ikke nødvendigvis så mye paralleller å trekke mot andre nivå.
    Som min gamle lærer sa: Den som har elever får se :)
     
    Insomnia4u liker dette
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Oh shit, dette lover ikke bra. Et hvert flyselskap som bruker enhance om sitt bonusprogram skal skjære ned, det slår aldri feil.

    Her er det bare å stålsette seg - this could get bumpy :eek:
     
    Fnate and kiev like this.
  6. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Har du noen erfaring med hvordan dette fungerer? Vil en med Pandion i min familie for eksempel kunne skaffe til veie awardbilletter som jeg kan betale for med egne poeng/CT tror du?
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nevnt som en forbedring som kommer, ikke en som allerede er implementert.
     
  8. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Ah. Tenkte det kunne være en av disse uoffisielle perksene som @kiev nevnte i posten sin, som nå ble offisielle.
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok trolig akkurat det som skjer.
    I dag kan man ringe til EB kontoret og si at man ønsker å reise på bonustur til f.eks New York om to uker. Da svarer Eurobonus at det dessverre er fullt, men vent litt siden du er Pandion. Etter et par minutter kommer vanligvis beskjeden tilbake at to Business-billetter er kjøpt fri av billettkontoret, og god tur. Koster samme poeng og avgifter som en regulær bonustur. Har brukt det noen ganger når feriepanikken kommer sigende og man ikke har booket noe i tide, og derfor er det VELDIG praktisk til rotehuer som meg. Men selvfølgelig er det bedre valuta for poengene å kjøre en CT i first med Lufthansa. Hvis man bare hadde rotet seg til å gjøre det i tide :(
     
  10. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Brev fra Gustafson idag.
    Eneste nye som ikke er (over)rapportert, er at de nå kutter grace period. Hard limit på 31.12.2016.
    Ser det spesielt godt på årets klistremerke sammenlignet med fjorårets. image.jpeg
     
    Jørgen and mathiasfe like this.
  11. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Klistremerke??? Bra at SAS tenker på alle med Nokia 9110 :-D Gleder meg mest til å prøve "garantert bonustur"
     
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, ved boarding får alle de små barna Frost hefte med klistremerker i sølv, gull og diamanter for å pynte Elsa.
    Og så får vi store barna sølv/gull/diamant klistremerker for å pynte oss selv.
     
    Petter B-C, Kjakan, Larata and 3 others like this.
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det var da en kjedelig sak. Får nye EBP også beskjed feb/mars og kun 9 mnd som pandion?
     
    kiev liker dette
  14. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man skal tolke første email bokstavelig, så blir alle EBP fra 2015 videreført i 2016, og da blir det neppe tatt opp noen nye i år.
     
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Stopp pressene! Varsle nrk og tv2!

    Akkurat nå for 3-4 mnutter siden kalte faktisk gate dragen her på CPH frem Pandion til boarding først på speaker anlegget! Hun snakket til og med med meg med navn og greier. Har aldri skjedd før. SK687 til Milano med fullt fly, unntatt 4abc hvor jeg sitter alene. Softblock x2 med andre ord.
    Føler en hel tsunami av følelser komme sigende.
     
  16. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er rimelig sikker på at de sluttet å drikke på jobb i Danmark for mange år siden, men det kan være noe som har gått meg hus forbi. Jeg ble tvunget til å spise opp ett plastkrus fullt av mintsjokolader i går!
     
    mhsalv, Petter B-C, Fnate and 4 others like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Økt recognition av EBP?
    Det er virkelig kaldt nå, rapporteres om snø i helvete..
     
    mhsalv, Petter B-C and kiev like this.
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    De er jæv** gode de derre grønne fra Anton Berg!
     
    Petter B-C, kiev and Larata like this.
  19. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så den første store sjokket over nye SAS har lagt seg, og jeg har nok reiser til å ane et mønster. Det er helt klart en ny giv ombord på de litt lengre rutene. Purser kommer konsekvent bortom og hilser på. Det er egentlig litt OK kjenner jeg :)

    Men for at dette ikke skal bli helt kleint og klissete, så opplevde jeg nettopp et område med fortsatt stort forbedringspotensiale: SAS Support. Satt her i Wien på gullstua rolig og avbalansert og nippet til noe sprudlene når en melding tikker inn: CPH-TRD kansellert.
    Har vært på stakkerene på support et par ganger, men bommet på rulletten begge ganger. Total inkompetanse på første ledd, på intern-support og på mentorer. Ingen fant ut noe som helst om det var kansellert, ingen fant alternative connections, ingen visste hvordan man kan kontakte trafikkontoret. Enden på visa ble at jeg måtte bla opp ITA Matrix for å hjelpe de.

    Kansellert pga manglende crew tipper jeg. Ikke første gang akkurat.
    Bruker vanligvis å være snill, men nå blir det jaggu et 400€ krav ihht EC 261/2004.

    Jaja - sånn går nu dagan...
     
    Petter B-C and Larata like this.
  20. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt 7 krav ihht. EC 261/2004 på div. TRD-CPH-WAW-strekninger siden oktober. Begynner omtrent å gå i pluss snart.
     
    mhsalv, Petter B-C and kiev like this.

Del denne siden