Pandion

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bdrag68, 18. febr 2015.

  1. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Virker nok å være ganske høyt opp til Pandion ja.

    Er selv Diamond fra lanseringen, og var allerede rekvalifisert 4 mnd inn i neste periode. Har de siste årene hatt et reiseforbruk på SAS på godt over 250K, men ingen "fuggel i posten" har ankommet Trøndelag Vest. Var EBG første gang i 1994, og har vært det i flere perioder på 90- og 2000 tallet. De siste 6 årene kontinuerlig, og EBD siden det ble innført.

    Husket jeg i -94 og -95 ble invitert med på tester av Loungen i CPH av SAS, fikk prøve nye flytyper de fikk som gjest på en flight etc, men dette har ikke skjedd de siste årene.

    Får vel bli kyllingvinger og kyllingwraps i stedet her.. hehe

    Kim
     
    agrims and SASDC8 like this.
  2. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Vet ikke hva som er grensen for EBP eller om det er noen grense i det hele tatt. Jeg har ligget stødig på 350.000 - 450.000p per kvalifiseringsperiode de siste 3 årene og fikk invitasjon til EBP nå.
     
  3. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Sykt. Hva jobber dere med?
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det sies vel at SAS sine 1000 beste kunder er Pandion. Og det blir beregnet etter hvor mye penger man legger igjen i selskapet. Tidligere har det vært antydet at man måtte bruke minst 300 000 i året i minst 3 år på rad for å ha noen sjanse. Men hvis det er 2000 kunder som gjør dette, blir det jo ikke nok, og kravet økes ytterligere.

    Så mens Gull og Diamant kan opptjenes egentlig uten å fly SAS i det hele tatt, blir man kun Pandion om man flyr mye rene SAS flighter.
     
    SASDC8 liker dette
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Eller om du har toppstillingen i større selskap der de ansatte reiser mye med SAS, eller om du er en av våre folkevalgte som bor 60 min flytid fra Stortinget ;)
     
  6. TGjr64

    TGjr64 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja ja - hvor mye penger jeg bruker på å fly vet jeg ikke da det ikke alltid er jeg som betaler. Men jeg er EBD fra dag 1 og re kvalifiserte meg i Januar på et Oktober medelmskap. Vil anta at jeg rimelig kjappt kommer opp i 160 - 200.000 poeng i året de siste 3-4 årene - forøvrig har jeg med få år som unntak vært gullmedlem siden RVC tiden på begynnelsen av 1990 tallet. Hvis SAS ser på hvem som legger igjen mest penger ramler nok jeg ut da jeg ikke betaler….
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tror den som flyr får kreditert "kostnaden", uavhengig av HVEM som betaler (arbeidsgiver etc), men som du selv sier her: 160 - 200.000,- pr. år er en del lavere enn det som visstnok har vært grensen, så du når nok ikke helt opp i det gode selskap.. :confused:
     
    CrotchRocket liker dette
  8. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Har et par kolleger som er EBP, alle disse ligger rundt 300.000kr i omsetning pr år. Som et lite sidesprang så kan jeg si at, har også noen kolleger som er M&M HON som ligger på ca samme reisebudsjett-/aktivitet.
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    "TROR" jeg ville valgt HON fremfor EBP.. :D:eek:
     
    October and anders82 like this.
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Så ikke ut som herren med EBP fra Arlanda i dag var så fornøyd med 22C og ikke plass til egen håndbagasje.. Virker som EBG er det mest fornuftige å sikte etter!
     
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    De blir vel stort sett EBD ? Tidliger EBG??
     
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har dessverre en del eksempler på at de siste har blitt EBP (uten ekstrem flyving) i mitt nærområde.
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    De flyr jo gjerne på dyre billetter da? Kan det ha noe å si? Ville overraske meg om SAS begynner å kaste Pandion etter folk, regjering eller ikke.
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel ikke unaturlig at toppnivåene ligger på omtrent samme nivå. Ulikheten er at Pandion overhodet ikke kan trikses. Det kan de andre, for dem som gidder

    - Lufthansa HONCircle = 2*300.000 miles eller 1*600.000 miles
    - BA GGL = 2*3000 TP eller 1*5000 TP (Økes til 1*5000 for kvalifisering og 1*3000 for rekvalifisering nå)
    - SAS Pandion = ca 300.000,- NOK i spend.

    Av disse er muligens isolert sett HonCircle det beste. Men det kommer litt an på hvor man flyr. Hjelper ikke mye med HON om man dagpendler til Helsinki.
     
    Jørgen and RedLine like this.
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Grattis!!! Vi gleder oss til å lese erfaringer
     
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Da ville jeg nok satset på toppnivået til Finnair, Potation.
     
  17. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager @Fnate men kan du forklare en fersk BA fan hva denne linja betyr?
    - BA GGL = 2*3000 TP eller 1*5000 TP (Økes til 1*5000 for kvalifisering og 1*3000 for rekvalifisering nå)
     
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere kunne man ha enten to år på rad med 3000 poeng eller ett år med 5000 poeng for å kvalifisere til GGL.
    Nå må man ha 5000 poeng det første året og 3000 årene etter for å rekvalifisere
     
    Fnate and Bjoern In America like this.
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Men er det noen reell mulighet for å trikse seg til HON? Med kun Business og First som gjeldende klasser og sparsomt med opptjening på billige klasser hos M&M, må man vel uansett fly myye og bruke dertil ganske myyyye penger for å oppnå HON? Eller finnes det gode tips som gjør det mulig å oppnå for en "akseptabel" penge?

    Hvor mange HON er det? Noen som aner?
     
  20. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en promo for noen år siden hvor man fikk 50 000 qualifying miles per flytur med Lufthansa Private Jet.
     

Del denne siden