Virker nok å være ganske høyt opp til Pandion ja. Er selv Diamond fra lanseringen, og var allerede rekvalifisert 4 mnd inn i neste periode. Har de siste årene hatt et reiseforbruk på SAS på godt over 250K, men ingen "fuggel i posten" har ankommet Trøndelag Vest. Var EBG første gang i 1994, og har vært det i flere perioder på 90- og 2000 tallet. De siste 6 årene kontinuerlig, og EBD siden det ble innført. Husket jeg i -94 og -95 ble invitert med på tester av Loungen i CPH av SAS, fikk prøve nye flytyper de fikk som gjest på en flight etc, men dette har ikke skjedd de siste årene. Får vel bli kyllingvinger og kyllingwraps i stedet her.. hehe Kim
Vet ikke hva som er grensen for EBP eller om det er noen grense i det hele tatt. Jeg har ligget stødig på 350.000 - 450.000p per kvalifiseringsperiode de siste 3 årene og fikk invitasjon til EBP nå.
Det sies vel at SAS sine 1000 beste kunder er Pandion. Og det blir beregnet etter hvor mye penger man legger igjen i selskapet. Tidligere har det vært antydet at man måtte bruke minst 300 000 i året i minst 3 år på rad for å ha noen sjanse. Men hvis det er 2000 kunder som gjør dette, blir det jo ikke nok, og kravet økes ytterligere. Så mens Gull og Diamant kan opptjenes egentlig uten å fly SAS i det hele tatt, blir man kun Pandion om man flyr mye rene SAS flighter.
Eller om du har toppstillingen i større selskap der de ansatte reiser mye med SAS, eller om du er en av våre folkevalgte som bor 60 min flytid fra Stortinget
Ja ja - hvor mye penger jeg bruker på å fly vet jeg ikke da det ikke alltid er jeg som betaler. Men jeg er EBD fra dag 1 og re kvalifiserte meg i Januar på et Oktober medelmskap. Vil anta at jeg rimelig kjappt kommer opp i 160 - 200.000 poeng i året de siste 3-4 årene - forøvrig har jeg med få år som unntak vært gullmedlem siden RVC tiden på begynnelsen av 1990 tallet. Hvis SAS ser på hvem som legger igjen mest penger ramler nok jeg ut da jeg ikke betaler….
Tror den som flyr får kreditert "kostnaden", uavhengig av HVEM som betaler (arbeidsgiver etc), men som du selv sier her: 160 - 200.000,- pr. år er en del lavere enn det som visstnok har vært grensen, så du når nok ikke helt opp i det gode selskap..
Har et par kolleger som er EBP, alle disse ligger rundt 300.000kr i omsetning pr år. Som et lite sidesprang så kan jeg si at, har også noen kolleger som er M&M HON som ligger på ca samme reisebudsjett-/aktivitet.
Så ikke ut som herren med EBP fra Arlanda i dag var så fornøyd med 22C og ikke plass til egen håndbagasje.. Virker som EBG er det mest fornuftige å sikte etter!
De flyr jo gjerne på dyre billetter da? Kan det ha noe å si? Ville overraske meg om SAS begynner å kaste Pandion etter folk, regjering eller ikke.
Er vel ikke unaturlig at toppnivåene ligger på omtrent samme nivå. Ulikheten er at Pandion overhodet ikke kan trikses. Det kan de andre, for dem som gidder - Lufthansa HONCircle = 2*300.000 miles eller 1*600.000 miles - BA GGL = 2*3000 TP eller 1*5000 TP (Økes til 1*5000 for kvalifisering og 1*3000 for rekvalifisering nå) - SAS Pandion = ca 300.000,- NOK i spend. Av disse er muligens isolert sett HonCircle det beste. Men det kommer litt an på hvor man flyr. Hjelper ikke mye med HON om man dagpendler til Helsinki.
Beklager @Fnate men kan du forklare en fersk BA fan hva denne linja betyr? - BA GGL = 2*3000 TP eller 1*5000 TP (Økes til 1*5000 for kvalifisering og 1*3000 for rekvalifisering nå)
Tidligere kunne man ha enten to år på rad med 3000 poeng eller ett år med 5000 poeng for å kvalifisere til GGL. Nå må man ha 5000 poeng det første året og 3000 årene etter for å rekvalifisere
Men er det noen reell mulighet for å trikse seg til HON? Med kun Business og First som gjeldende klasser og sparsomt med opptjening på billige klasser hos M&M, må man vel uansett fly myye og bruke dertil ganske myyyye penger for å oppnå HON? Eller finnes det gode tips som gjør det mulig å oppnå for en "akseptabel" penge? Hvor mange HON er det? Noen som aner?
Det var en promo for noen år siden hvor man fikk 50 000 qualifying miles per flytur med Lufthansa Private Jet.