Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Klarte det kunststykket å bestille feil dato på et bonusopphold.

Noen som vet hvor lang tid det tar før poengene kommer tilbake på konto hvis jeg kansellerer denne bestillingen?

Kunne ikke finne informasjon på sidene og kundeservice er selvfølgelig stengt.

Hilsen

Kristian

2. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,427
    Bonuspoeng:
    113
    Skal komme umiddelbart ut ifra mine erfaringer.

oggaman and KVTL like this.
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,101
    Bonuspoeng:
    183
    Poenga kjem tilbake på konto omgåande

KVTL liker dette
  4. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Supert med erfarene bonusjegere, takk for rask bekreftelse.

Edit: Kan bekrefte at poengene kom raskt tilbake, men måtte logge ut og inn igjen.

Last edited: 15. juni 2021
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,176
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang tid i forveien kan man booke hotell hos Choice? Forsøkte meg ett år frem i tid, men det var ikke mulig.

6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har klart å booke 364 dager frem i tid.

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,176
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. Testet noen datoer, men endte på 356 dager.

8. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Appen viser nå poenghistorikk for de siste 4 årene. Kansellerte bonusbookinger vises også som Withdrawal (Bonus used) bare med + på poeng og grønn dot.

Upsaker and Maggie like this.
  9. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,949
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, Må ha et helgeopphold i Bergen om noen uker. Tenkte å teste no 13 eller Oleana. Noen som har noen preferanser på det ene eller andre?

10. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bodde på Oleana en ukes tid i slutten av mai.
    Helt greit hotell med behjelpelig og vennlige ansatte.

Dog usikker på om rommet ble oppgradert, ettersom det lignet mistenkelig på et standardrom.

Ololsen liker dette
  11. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Har veldig god erfaring med Oleana. Blir alltid oppgradert 2 til 3 romkategorier som Platinum.

Sunnfjordingen and NoLimit like this.
  12. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Håper virkelig du melder fra om dette til NC, for alles del.
    Tror ikke jeg selv hadde klart å unnlate å si til resepsjonisten at opplevelsen er såpass langt fra det man forventer at dette blir meldt fra om.

andkri58, petrate, Baldrick and 4 others like this.
  13. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,949
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sendt en e-post til resepsjonsjefen. Om jeg ikke får noe svar får jeg sende til choice kundeservice

eventyrer, Baldrick, Emma and 2 others like this.
  14. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    242
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har nettopp vært der som gullmedlem. Ingen oppgradering, men fornøyd med rommet likevel.

Mer irriterende at de ikke opplyser om fordeler. Måtte selv spørre om mineralvann. Restaurantvoucher spurte jeg også om, men fikk egentlig ikke et klart svar.

furlong and Emma like this.
  15. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Var også på Brosundet i Ålesund denne helgen og har samme opplevelse. Er gull, ble ikke oppgradert.

Spurte om resturantkupong men det kunne jeg ikke få siden resturanten som ligger i hotellet ikke er en del av hotellet sa hun i resepsjonen. Ble avvist når jeg spurte om jeg ikke da kunne bruke kupongen til å kjøpe mineralvann i resepsjon/bar.

Emma and Sunnfjordingen like this.
  16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,265
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig kjedelig at det ikke lenger er mulig se romkategori i appen. Da blir det umulig for oss kunder faktisk se at oppgradering blir fulgt uten 'masing' De siste gangene jeg har skrevet til kundeservice har jeg etterlyst dette og jeg oppfordrer alle til det samme. Mulig de snur om nok folk klager.

furlong, eventyrer and Baldrick like this.
  17. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63

7.6.3 Ved overnatting på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ og våre frittstående hotell, får medlemmet en restaurantkupong til en verdi av 35 kr eller 4 EUR/natt. Kupongen finnes i Nordic Choice Hotels app og kan løses inn mot mat eller drikke i hotellrestauranten (ikke sprit eller tobakk). For å bruke kupongen på alkohol, kreves det at mat kjøpes samtidig. På Quality Hotel™ kan kupongen også brukes på et utvalg av mat og drikke fra Petite X. Kupongen er datomerket, og gjelder kun ved angitt dato. De kan ikke akkumuleres eller veksles inn i kontanter, og det tilbys ikke veksel. På Comfort Hotel®, Hotel Brosundet og Collection-hotellene som er under Clarion Hotel® er det ikke restaurantkupong. På de hotel der restauranten på hotellet er operert av ekstern part gis det ikke restaurantkupong.

18. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor fant du denne teksten? I app står det noe annet under denne fordelen. Merkelig at man må sjekke nettsiden eller hvor det er du har funnet dette for å få fullstendige vilkår...

Grooo liker dette
  19. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    I følge vilkårene 7.6.3 er det kun silver som ikke får kupong på Hotel Brosundet. Alle andre medlemsnivåer (inkludert blue medlem) følger punkt 7.5.3 og her er ikke Hotel Brosundet nevnt. Regner med at det enten skulle vært for alle eller ingen.
    https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/#silver

20. Wilbur_Wright

Wilbur_Wright Nytt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Deluxe

Fikk nøkkel til et rom i 6. etasje ved innsjekk, ante ugler i mosen og spurte hva slags rom det var. Superior-rom, svarte resepsjonisten, tenkte seg litt om, og fant et deluxe-rom i stedet.

Fint rom med god seng og balkong mot bakgården. Enkel men ok frokost, kveldsmaten testet jeg ikke.

Oppsummert: bestilte weekend-tilbud (20%) med 3x poeng og 7% trumf, betalte med gavekort kjøpt med 20% rabatt og fikk en oppgradering verdt litt over en tusenlapp. Ifølge mine beregninger har jeg da faktisk gått i pluss, enda jeg droppet gratisbrusen og lot kulepennen ligge igjen.

chrt, Kalsnes, Grooo and 12 others like this.

Del denne siden