Da fikk jeg booket følgende routing i Biz i Nov: OSL-ZRH SK 737 ZRH-SFO LX 777 SFO-CPH SK A340 CPH-OSL SK A320 110k points og ca 3000NOK i avgifter for 2 stk. Veldig hyggelig dame i telefonen som var svært takknemlig for at jeg hadde gjort hjemmeleksen å ga henne routingen jeg ønsket. Gjorde heller ingenting at jeg hadde alle seatmaps oppe så kunne hun booke seter også. Bestillingen var unnagjort på 10min. Fikk ikke booket seter på LX ZRH-SFO, har sjeket på LX sine sider men det lar seg ikke gjøre, noen som har noe erfaring med dette?. Evt bare vente til vi får tildelt?. Tusen takk til alle som ga svar spørsmål g kom med tips og triks. Syntes jeg har fått god valuta for CTen.
Har prøvd på både SAS og Swiss sine sider men lar seg ikke gjøre å booke seter på LX turen. Får bare vente til nærmere avreise.
Da er Champagne Ticket booket: Avreise søndag 26. mars: OSL-MUC SK4759, 737, Plus, 3A MUC-BKK TG925, 747, F, 1A (ca 16 timer i Bangkok) BKK-NRT TG640, 380, F, 3F (ankomst 28. mars kl 06:20 i Tokyo) Retur torsdag 30. mars: HND-ICN OZ177, 321, C, 3F ICN-FRA OZ541, 380, F, 3A FRA-CPH SK1636, Plus, 3A CPH-OSL SK1474, Plus, 3A Det ble to netter i Tokyo, eventuelt kan jeg flytte retur en dag eller to senere. Må jo sjekke LH F på retur også.. Prisen ble 95000 poeng og 3108kr i skatter. Fikk valgt seter på alle flighter på telefonen, alt gikk kjapt og greit.
Hvis du skal prøve å få LH F på retur fra ICN må det bli med A340-600 til MUC, siden LH har satt opp B747-400 v2 uten F på ICN-FRA frem til 1.Juli
Tanken er å sjekke LH F fra TYO til FRA. ICN er ikke et mål i seg selv. Jeg har 4 timer på ICN, er det mulig å komme seg ut av flyplassen på den tiden? Eller må jeg finne meg en lounge?
Da krysser jeg langfinger og pekefinger for at du får LH F fra TYO! Jeg og sønn skal for første gang fly til Asia i Juli, og har stopover 8 timer på ICN på vei til Guam via Saipan. Og på denne tiden vil vi prøve å få tatt en kjapp tur inntil sentrum. På retur har vi 6 timer på ICN og da har jeg vurdert å ta med guttungen til et airspotter sted som jeg har lest om. Har muligheten for å få testet LH F A380 begge veier hvis det blir en åpning når det nærmer seg, men vil uansett teste Asiana suite en av veiene!
Hei folkens! Har hittil fløyet en del i C med SAS og UA på bonusbilletter, men skal nå bruke min første CT på tur til Florida/California med samboer i juni/juli 2017. Planen er å fly OSL-TPA(Tampa) 16.juni, TPA-SFO (30.juni) og SFO-OSL (7. juli). Vet at dette ikke er mulig da EB ikke godtar open-jaw for CT, så må da fly OSL-TPA-OSL (16. juni og 7. juli) og bestille sep. billetter TPA-SFO-TPA. Det er greit nok, men tenker å fly UA F OSL-TPA-OSL, og har funnet tilgjengelighet i F de aktuelle datoene (I know, ikke veldig god utnyttelse av CT, men blir en bedre tur neste år). MEN når jeg søker på award tickets via united.com kommer totalen på 170K poeng per pers per leg, dvs 680K poeng for 2 stk, eller 340K med CT. Ser på award chart hos EB med *A, og der står det oppgitt 150K Europa-USA. Hva er riktig? Også, det jeg finner tilgjengelig på united.com er OSL-BRU-ORD-TPA den 16. juni og ca tilsvarende (evt. via IAD) retur. Med ANA finner jeg ingenting. Har noen med tilgang til expertflyer noen bedre forslag til ruter med litt lengre leg (dvs mer tid i F) på disse datoene? F.eks via SFO, LAX etc? Håper selvfølgelig at det åpner seg muligheter for LH F når det nærmer seg, men et sted må man begynne... Håper på informativt svar!
Uttakstabellen hos SAS viser riktig poengsum som trengs. Hos United er oppgitt pris aktuell dersom man skulle bestilt den via United MilagePlus.
Et ørelite påslag i skatter og avgifter bare, sjeldent mer enn 500kr. Ja du må si fra slik at infant blir med på bookingen.
Hei, hvordan bør man disponere 90K poeng? Har en CT med *A, og skal reise 2 stk. Takk for gode forslag...
Holder til C til f.eks. MRU, SEZ, ZNZ (90 000). Det synes i hvertfall jeg at er en forholdsvis lønnsom utnyttelse av EB poeng og CT.