SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Glemte å nevne at barnevaktene, aka barnets farfar og farmor sitter bak gardina :D

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Var ikke aktuelt å få noe ekstra leg, men da ble det stop i Oslo og videre tur derfra, men føler at dette er et bedra alternativ en bookingen jag hadde. da ble det som følger:

SVG-CPH, C med SAS
    CPH-VIE, C med Austrian
    VIE-EWR, C med Austrian
    JFK-ICN, F med Asiana
    ICN-HND, C med Asiana

NRT-ORD, F med ANA
    ORD-MUC, F med LH
    MUC-OSL, C med LH

Sobril, Petter B-C, DanH and 3 others like this.
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Spurte du om å få 9 eller dikterte du kun reisen?
    Fint rute forøvrig, mangler bare UA F ;)

4. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var vel dum å spurte pent :( Og sa jeg kjente flere som hadde fått dette.
    Men blir kun 12 000 poeng og 400kr i avgifter ekstra.
    Eventuelt 1800kr me SAS.
    Fikk du UA i F. Tror Austrian C er en ok erstatning.

Last edited: 14. febr 2017
  5. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg valgte reise etter hvor jeg fant UA. :)
    Austrian var det første jeg booket også, så er ingen dårlig løsning:)

6. SNG

SNG Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

først og fremst takk for en knall side! Er helt ny her på forumet, så skjønner jeg har gått glipp av endel og det er mange poster å komme seg igjennom.

Fikk nylig en CT gjennom mitt nye platinum-kort og har 80k Eurobonuspoeng jeg tenkte å bruke ila året. Ser for meg en reise til Hawaii, Seoul, Tokyo, Bangkok, Sydney eller Wellington(?). Ønsker også å få med meg en lengre distanse på First og en lengre stopp på en bedre lounge. Trenger noen tips her, hvilken lounge anbefales, og hvilke reisemål gir størst sannsynlighet for den beste flyopplevelsen (First). Har søkt litt på United.com, men hvordan vet jeg hvilke billetter som kan bestilles med Eurobonus-poeng.

Ser det er skrevet litt om det tidligere i ulike tråder, men etter å ha manøvrert meg frem og tilbake i ulike tråder så tar jeg sjangsen på å poste her i stede.

Travellingalf liker dette
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
  8. CitationX

CitationX Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, har brukt den siste uken på å lese meg opp vedr. bruk av CT. Har fortsatt noen spørsmål jeg sitter igjen med som jeg håper noen kan svare på. Vi er to stykker som tenker å benytte CT enten 7-15 OKT eller 11-19 NOV. Er selvsagt litt fleksibel rundt perioden men ikke mer enn noen dager. Planen var i utgangspunktet å benytte SK men har søkt i det vide og bre etter billetter på C til alle longhaul destinasjoner til øst og vest men finner kun ECO (30k) og PLUS (40k) tilgjengelig. Er det slik at disse frigjøres nærmere reiseperioden?. Vi hadde ønsker om å reise til SFO men leser at dette ikke er så lett å få til, har i underkant av 100k poeng men kjøper selvsagt poengene som må til for å benytte SK eller *alliance. Har forøvrig funnet en tur gjennom UA sin side til SFO med SK til ZRH og LX videre i C. Har jeg forstått det riktig av *A point chart at det vil bli 110k poeng?. Det er i utgangspunktet SFO, PVG eller MIA som ønskes men sliter litt med å finne gode løsninger. Håper noen kan hjelpe litt med å få klarhet i spørsmålene :).

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,368
    Bonuspoeng:
    293
    Slik erfaringen har vært her på forumet, er den eneste sikre datoen for når noe legges ut 330 dager før. Da slipper SK et lite antall (vanligvis 2) i Biz. Utover det, så er vel erfaringen at det slippes i rykk og napp, ettersom statistikk motoren dere vurderer i hvilken grad det er anledning til å "gi bort" til EB kunder, uten at det går utover revenue til SK. Med andre ord, skal du ha SK metall, må du sjekke fortløpende for tilgjengelighet.

Vær oppmerksom på at det er flere veier til Rom... Å fly til SFO betyr ikke nødvendigvis at man MÅ fly OSL - CPH - SFO. Hvis SFO er det absolutte mål, så kan du få det til via omveier og. F.eks OSL - EWR - SFO, OSL - FRA - SFO, OSL - ZUR - SFO, OSL - CPH - YYZ - SFO...
    Det koster ikke mer for flere legs, men det gir deg mange flere muligheter. problemet er selvsagt at du ikke reiser bare SK lenger, og det koster mer poeng samt avgifter.

Det er korrekt. Så, du ser du skal få til det der :). Burde ikke være noe problem å finne noe til SFO eller MIA på en slik tur.
    Vær oppmerksom på at PVG vel er 140k poeng i *A.

10. CitationX

CitationX Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for raskt svar, da er jeg med!. Så når jeg nå har funnet en retur med SK C klasse SFO-ARN-OSL gjennom UA sine sider så vil hele turen (inkl. turen over med LX) komme på 110k poeng?. Ønsker å være så forberedt som mulig før jeg ringer :)

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    koster 100K EB poeng
    110K er for kunder hos united.

12. CitationX

CitationX Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, men ifølge *A chart så koster det jo 110k? Gjelder den "prisen" kun ved *A begge veier (ikke SK)?. Jeg har jo funnet en tur over med SK/LX C via ZRH og ren SK C via ARN tilbake.
    Har forøvrig søkt på en vei hos UA for å finne den kombinasjonen, må turen "henge sammen/round trip" på UA sine sider for at den skal være gjennomførbar som CT eller kan jeg søke en vei å bruke til og en vei tilbake?

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor skal du hen?
    Med *A koster det 140. med SK er det 100 til USA og ASIA. Om du kjører SK en vei og *A tilbake tror jeg prisen blir 140 uten og si det sikkert.

14. CitationX

CitationX Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Skal OSL-SFO-OSL. Jeg har søkt på UA sine sider som envei til og envei tilbake. Har da funnet OSL-ZHR-SFO med SK/LX. Deretter søkte jeg envei på retur hvor jeg har funnet SFO-ARN-OSL. Mitt spørsmål er om dette da koster 110k eller 140k?. Tabellen på sas.no *A sier jo 110k til/fra USA. Mitt andre spørsmål er om det er "greit" å søke oneway eller om det må være roundtrip på UA sine sider for at CT skal kunne bookes.

15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Star Alliance 1 vei, SK andre, gir Star alliance pris begge veier, og 110K,

Asia med Star Alliance er 140K, USA er 110K med Star Alliance..

Se på spendchart her:

https://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/

C

Xflipper liker dette
  16. Waku

Waku Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan er det å ta med spedbarn på CT i business?

17. CitationX

CitationX Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar, var det jeg mente. Har du noen formening om mitt andre spørsmål? Er det mulig å søke på oneway på UA sin side for så bruke det på CT? Får et svært begrenset antall muligheter dersom jeg skal booke roundtrip hos UA på C klasse.

18. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
    Du kan blande så mange selskap du gidder på CT booking.
    Helt fint å fly eks. Swiss ut og SAS hjem. Du betaler som nevnt uansett 110k poeng, men kommer noe billigere unna avgiftene når du flyr SAS.

Chrisbgg liker dette
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,964
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg prøver meg på min første CT (Champagne Ticket), og lurer på hva folket mener om følgende forslag/utgangspunkt:

OSL-MUC SK4759, 737, Plus
    MUC-BKK TG925, 747, F (ca 16 timer i Bangkok)
    BKK-NRT TG640, 380, F (ca 26 timer i Tokyo)

HND-ICN OZ177, 321, C
    ICN-FRA OZ541, 380, F
    FRA-CPH SK1636, Plus
    CPH-OSL SK1474, Plus

Jeg vurderer å legge inn en eller to netter til i Tokyo, det blir samme rute uansett.
    Klarer jeg å legge inn noen flere leg noe sted?
    Burde jeg heller reise andre veien (som @Are?)
    Blir poengprisen den samme om man reiser øst- eller vestover?

EDIT: går det med retur via CPH? Fant ikke noe direkte FRA-OSL

Last edited: 16. febr 2017
    Upsaker and Xflipper like this.
  20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Det går veldig fint. Vi gjorde det rett før jul (til Singapore) og det kostet bare noen få kroner ekstra i avgifter.

Del denne siden