Hei Da har jeg fått opparbeidet meg min første CT samt at jeg nå har spart opp 190.000 Eurobonuspoeng ved å utnytte Amex kortet og andre kampanjer (Avis, Hertz og Fjordkraft for eksempel) Jeg samler status i OneWorld så det er ingen poeng via Star Alliance flyginger. Spørsmålet mitt er hvordan er mulighetene til at det blir ledige 2 F billetter i september/oktober fra Frankfurt til Tokyo med Lufthansa 2 uker før avreise? Tenkte om noen hadde noen historiske erfaringer. Jeg er fleksibel og kan reise både i september og oktober. Et annet spørsmål. Hvis jeg booker ANA til Tokyo for begge 2 og det dukker opp 1 ledig sete i Lufthansa F. Kan jeg da bytte kun for 1 av oss slik at jeg eller kona flyr Lufthansa F og den andre ANA F og vi møtes i Tokyo? Det er vel lov å ha med en gjest i Lufthansa First Class Terminal? Takk for svar.
Med såpass stor felksibilitet skal det være gode odds for å hente ut F-billetter mellom FRA og TOK på tur og retur, men dere må reise på samme flighter og i samme klasse på hver flight - mao du kan ikke sende kona på eget fly hvor mye du enn vil.... Til Tokyo er det mange forskjellige rutinger med F i mange forskjellige selskaper. Les deg gjennom noen av reisebrevene så ser du at du kan reise via både Bangkok og Seoul (og New York) for å få med deg LH-F, ANA-F, Thai F og Asiana F.
Takk for svar. Vi skal ha 4 dager i Singapore så jeg kan ikke fly via Bangkok. Planen er å reise OSL-FRA-TYO-BKK-SIN og deretter SIN-CGK-ICN-FRA-OSL Målet er å maksimere antall F flyginger, så da får vi flydd Lufhansa, Thai, Singapore Airlines og Asiana F. Men da virker jo dette som gode nyheter
Har nå samlet 190000 poeng samt opparbeidet meg min først CT med Amex. Jeg har to uker i slutten av november til rådighet. Hvor ville dere dratt og med hvilke selskap? Ønsker å få mest mulig ut av turen i F. Har tenkt litt på Mexico og det burde gå med kun 150000..
Den var overraskende! Hadde forventet meg å bli anbefalt Seoul med F-bonanza med tre forskjellige selskap-ish...
Vi fikk 4 forskjellige selskap Men det er klart at det er galskap. Galapagos står høyt på min liste og det kan kombineres med 2xF så man kan nesten få i pose og sekk.
Jeg har et lite spørsmål om antall segmenter. Jeg ser for meg en tur OSL-FRA-TYO-BKK-SIN og deretter SIN-CGK-ICN-FRA-OSL. Dette er vel 8 segmenter? Men jeg har ikke så veldig lyst til å fly C mellom CGK og ICN. Men det er vel kun mellom SIN og CGK jeg kan fly med Singapore Airlines i F? Eller har de F på andre ruter som jeg kan bruke Eurobonus CT på? Tror dere jeg vil få igjennom en rute der jeg flyr fra CGK-BKK-ICN istedenfor CGK-ICN direkte? Da er vel dette i prinsippet 9 segmenter og er kanskje ikke lov? Thai har jo F mellom BKK-ICN og vil heller prøve det.
Du får det til å høres ut som en lidelse å fly fra Jakarta til Seoul i business ... Inside flyer-folk, ass!
H Hehe Er vel ikke snakk om noen lidelse da. Men hvis jeg kan velge mellom Asiana C og Thai F på en 747 for ca samme pris så er dette i mine øyne et bedre valg Dessuten får jeg en ny tur innom F loungen i BKK
Hei Holder på å hjelpe mine foreldre med bruk av CT. Har funnet First med Thai MUC-BKK-HKT. Som de er meget fornøyd med. Siste delen i business med avgang ca 3 timer etter ankomst BKK. Er det noen som vet hvilken lounge de får i BKK..? Blir det full pakke da i First loungen?
Mulig dette er skrevet om men - har SAS / Amex i det siste økt pengesummen man må bruke for å få CT? Jeg har Amex Platinum, og i kontrakten står det 100' ,men så i sas magasinet nå i april at for Platinum måtte man bruke 150 000 for å få CT nå...!?