SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
  2. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Hei:)

Da har jeg fått opparbeidet meg min første CT samt at jeg nå har spart opp 190.000 Eurobonuspoeng ved å utnytte Amex kortet og andre kampanjer (Avis, Hertz og Fjordkraft for eksempel) Jeg samler status i OneWorld så det er ingen poeng via Star Alliance flyginger.

Spørsmålet mitt er hvordan er mulighetene til at det blir ledige 2 F billetter i september/oktober fra Frankfurt til Tokyo med Lufthansa 2 uker før avreise? Tenkte om noen hadde noen historiske erfaringer. Jeg er fleksibel og kan reise både i september og oktober.

Et annet spørsmål. Hvis jeg booker ANA til Tokyo for begge 2 og det dukker opp 1 ledig sete i Lufthansa F. Kan jeg da bytte kun for 1 av oss slik at jeg eller kona flyr Lufthansa F og den andre ANA F og vi møtes i Tokyo? Det er vel lov å ha med en gjest i Lufthansa First Class Terminal?

Takk for svar.

3. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    750
    Bonuspoeng:
    93
    Med såpass stor felksibilitet skal det være gode odds for å hente ut F-billetter mellom FRA og TOK på tur og retur, men dere må reise på samme flighter og i samme klasse på hver flight - mao du kan ikke sende kona på eget fly hvor mye du enn vil....

Til Tokyo er det mange forskjellige rutinger med F i mange forskjellige selskaper. Les deg gjennom noen av reisebrevene så ser du at du kan reise via både Bangkok og Seoul (og New York) for å få med deg LH-F, ANA-F, Thai F og Asiana F.

4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. Vi skal ha 4 dager i Singapore så jeg kan ikke fly via Bangkok. Planen er å reise OSL-FRA-TYO-BKK-SIN og deretter SIN-CGK-ICN-FRA-OSL

Målet er å maksimere antall F flyginger, så da får vi flydd Lufhansa, Thai, Singapore Airlines og Asiana F.

Men da virker jo dette som gode nyheter :D

5. Westlife

Westlife Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Har nå samlet 190000 poeng samt opparbeidet meg min først CT med Amex. Jeg har to uker i slutten av november til rådighet. Hvor ville dere dratt og med hvilke selskap? Ønsker å få mest mulig ut av turen i F.

Har tenkt litt på Mexico og det burde gå med kun 150000..

6. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Dilemma! CT-valget: Seoul og 4 legs i diverse F, eller Galapagos i C... HJELP!

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Galapagos...

samirunway liker dette
  8. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Den var overraskende! Hadde forventet meg å bli anbefalt Seoul med F-bonanza med tre forskjellige selskap-ish...

9. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,655
    Bonuspoeng:
    113
    Om Galapagos først er på radaren din så må dere dra dit. F bonanza kan man ta neste år ;)

samirunway liker dette
  10. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fikk 4 forskjellige selskap:)
    Men det er klart at det er galskap. Galapagos står høyt på min liste og det kan kombineres med 2xF så man kan nesten få i pose og sekk. :)

11. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Osl-fra-ord-nrt-tpe-icn-lax-muc-osl kan være en fin rute.
    Destinasjon Taipei, masse F på toppen :)

Insomnia4u liker dette
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Galapagos. Uten tvil. Det går alltid en F, å komme seg til Galapagos derimot...

13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har et lite spørsmål om antall segmenter. Jeg ser for meg en tur OSL-FRA-TYO-BKK-SIN og deretter SIN-CGK-ICN-FRA-OSL. Dette er vel 8 segmenter?

Men jeg har ikke så veldig lyst til å fly C mellom CGK og ICN. Men det er vel kun mellom SIN og CGK jeg kan fly med Singapore Airlines i F? Eller har de F på andre ruter som jeg kan bruke Eurobonus CT på?

Tror dere jeg vil få igjennom en rute der jeg flyr fra CGK-BKK-ICN istedenfor CGK-ICN direkte? Da er vel dette i prinsippet 9 segmenter og er kanskje ikke lov? Thai har jo F mellom BKK-ICN og vil heller prøve det.

14. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Du får det til å høres ut som en lidelse å fly fra Jakarta til Seoul i business ... Inside flyer-folk, ass!

Henrik, Are, samirunway and 3 others like this.
  15. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    H
    Hehe:) Er vel ikke snakk om noen lidelse da. Men hvis jeg kan velge mellom Asiana C og Thai F på en 747 for ca samme pris så er dette i mine øyne et bedre valg:D Dessuten får jeg en ny tur innom F loungen i BKK

16. MIkrovegas

MIkrovegas Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Holder på å hjelpe mine foreldre med bruk av CT.
    Har funnet First med Thai MUC-BKK-HKT. Som de er meget fornøyd med.
    Siste delen i business med avgang ca 3 timer etter ankomst BKK.
    Er det noen som vet hvilken lounge de får i BKK..?
    Blir det full pakke da i First loungen?

17. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp:D

MIkrovegas liker dette
  18. Emirate

Emirate Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Mulig dette er skrevet om men - har SAS / Amex i det siste økt pengesummen man må bruke for å få CT? Jeg har Amex Platinum, og i kontrakten står det 100' ,men så i sas magasinet nå i april at for Platinum måtte man bruke 150 000 for å få CT nå...!?

19. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det er reklame for det svenske kortet..

Så disregard det, 100k er fortsatt gjeldende..

C

Xflipper liker dette
  20. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Med hvilke selskaper/ruting finner du Galapagos CT i C? Har vurdert dette selv men ikke funnet noe.

Del denne siden