Agenten var litt skeptisk, og mente dette kanskje ikke gikk.. Men at vi hvertfall skulle teste.. Så kjørte han fram til Frankfurt gjennom, og fikk OK, tror jeg bare flyr til CPH, og så tar jeg siste balje med rødnese hjem kl 21.55.... Da kan det se ut for at jeg klarer hvertfall 2 leg i First også.. FRA - JFK og ICN - FRA.... Og NYC - ICN i Asiana BIZ kan vell ikke være uutholdelig i 14 timer??? C
Men den dagen det skal flys, er det bare 1 sete ifølge expertflyer.. men flere blokkert.. Så det er mulig det dukker opp... C
er det ikke bare å nappe det ene sete i F i første omgang ? skifte på og sitte i F og C. F på Asiana er knall bra !
Og da var booking i boks! RTW i First og Biz med natt i Frankfurt, New York, Seoul, Hamburg, og en dag i Kongens by.... 3775,- i avgifter per pers. BGO - CPH SK PLUS CPH - FRA SK PLUS FRA - EWR LH F (Tom kabin ifølge Tallin) JFK - ICN OZ BIZ ICN - FRA OZ F FRA - HAM LH BIZ HAM - CPH SK PLUS CPH - BGO DY booket utenom... Noen som tror om jeg kjører en AgentRullett, så kunne jeg fått med CPH - BGO på booking?? Har også satt på varsel for JFK - ICN OZ FIRST.... C
Mener det stod i reglene at begge må fly i samme klasse, men det stod kanskje under booking for andre.. C
https://www.americanexpress.no/file...anion ticket/0115_CompanionTicket_vilkaar.pdf Regel nr 14.. må reise på samme klasse... C
Nå er det igjen tilgang på LAX - VIE 23.september. Ser at det også er mulig å få til VIE - LAX når jeg vil reise. Dette er med Austrian. Men er Austrian > SAS i C?
Jeg hadde i alle fall garantert valgt OS C over SK C. Denne regelen er opphavet til at mange i en periode trodde at man ikke kunne booke OSL-FRA (C) FRA-EWR (F), da dette er to klasser Men helt riktig, man kan ikke sitte 1 i F og en i C :/
Forresten.. Dere som overvåker alle verdens flyvninger.... JFK - ICN 13 April, så er det 5 seter occupied, 1 ledig, og 6 seter Blocked... Hvor sansynlig tror dere det er for at 1 av disse som er blocked, kanskje åpner seg nærmere avreise? Noen som har erfaring med å følge med på denne ruten? C
Etter at samboeren min endelig sa ja til å dra til Thailand til sommeren, har jeg nå kansellert CT til MIA i juli direkte med SAS i business og booket ny CT til BKK. Har ikke vært lett å sy sammen en optimal reise i business siden vi kun har et 2-ukers vindu å gjennomføre turen på. I tillegg er både utreisen og returen i helger for å maksimere lengden på ferien, med dertil redusert frekvens og tilgjengelighet OSL-Europa. Fikk veldig god hjelp av en hyggelig dame på CT telefonen i TLL, hun tok seg også god tid til å hjelpe med å velge seter på alle segmentene. Her er reiseruten: OSL-FRA LH A320 FRA-ICN LH A380 for første gang ICN-BKK TG 747 også for første gang, viktig siden mange selskap faser ut flytypen BKK-ZRH LX 773 og seter på rad 5 i minikabinen bak F ZRH-OSL LX (Helvetica) F100 Har 22 timer transfer i ICN, så vi får et lite glimt av byen og et nytt land på listen. Må også overnatte i ZRH på returen. Var dessverre ikke ledig OSL-FRA med LH i kombinasjon med Asiana til ICN, såkalt married segments med LH OSL-FRA + LH FRA-ICN. Samboeren skjønte ikke hvorfor vi skal fly via Sør Korea til BKK, hehe Jeg syns jo det er ganske innlysende når man endelig får krysset av tur i 747 på listen, og det på upper deck. Et kriterie for min del var også å fly med et Asiatisk flyselskap på turen.
Helt enig.. for nå var jeg flyttet fremst i bussen.. Ruten er da oppdatert med: 11 April BGO-CPH SK Plus CPH-FRA SK Plus 12. April FRA-EWR LH F 1A/1K, forøvrig tom cabin 13 April JFK-ICN OZ F 17 April ICN-FRA OZ F FRA-HAM LH Biz 18 April HAM-CPH morgenfly CPH-BGO ettermiddagsfly aka KøbenLunsj Så fikk inn siste legg til Bergen også, selv om det motstrider relgene litt.. Men som damen i Tallin sa, "It's nice to get home also" ETD 7D 1H49M C