Av en eller annen grunn er open-jaw på utreise telt ok, bare ikke destinasjon. Jeg ser denne løsningen som ok om man blir nektet 9 segment og ikke klarer å komme seg til/fra langtbortevekkibygdi uten ekstra stopp..
Supert Herr Rim! For returen har jeg ikke fått problemer med manglende billetter opp til Norge... Så da bærer det tilbake til tegnebrettet... Skal jeg gå for First! Det er dilemma nå! C
Dette stemmer. Jeg fikk booket utreise fra BGO, og hjemreise til CPH/OSL. Endte med OSL etter flere endringer. Så lenge man starter/avslutter reisen i Skandinavia er det OK virker det som.
Har endret totalt, og går for Fra-ewr-icn-fra, men bare første legg som er tilgjengelig i first pt..(LH, med 2 timer i Fra) da føler jeg det blir litt lite bang for the buck.. C
Jeg skal til USA fra 26. august og må komme hjem igjen 24. september. Jeg har CT med SAS tur/retur Los Angeles i dag med avreise 27. august og hjemreise 21. sept. Venter desperat på ny CT, denne gangen med AmEx Plat. Håper denne kommer hvert øyeblikk da jeg passerte omsetningsmålet allerede i februar. Jeg skulle gjerne vært i Las Vegas natt til 22. sept, og da passer det dårlig med hjemreise 21. For noen dager siden så var det ledig awardsete med Austrian fra LAX til VIE 23. sept. Det hadde vært ypperlig. Noen av dere som er mer drevne med CT'er som har noen andre gode hjemreiseforslag, helst med avreise 23. sept fra LAX, men ettermiddagen 22. er også en mulighet. Helt sikkert ikke beste bruk av CT, men hvis jeg finner en mulighet så kommer jeg nok til å booke LH F FRA eller MUC til LAX for å prøve det alle snakker om..
Hvis det er ypperlig, book om. Det koster et par hundrelapper, men hva er vel det hvos du får det du vil ha? Når du har datoene sikret, så kan du følge med underveis, og endre igjen når du ser noe annet smart dukke opp. Det er ofte større muligheter på både SFO og DEN, har du vurdert å bruke en av dem som innreise/utreise punkt istedenfor LAX og heller ta en innenriks fra/til de og LAX? Personlig ville jeg, heller fløyet til SFO/DEN og tatt meg derfra til LAX og tilbake om det hadde gitt meg det jeg ville ha, enn å reise direkte til LAX og ikke reist på den tiden, den måten jeg ønsket meg. Er du tidlig ute, er ikke innenriksfly dyrt i USA (enkelte unntak), har du god tid er det et herlig land å kjøre bil i. (Enda herligere å kjøre Harley i)
Jeg skal ringe å booke nå, men som Are sier, så tror jeg ikke det kan være noe problem.. men vi får se... sitter bare å fintjuuuner litt på ruten.. ser desverre ut som det bare blir biz.. Men Asiana biz er jo meget kurrant etter hva keg kan oppdrive på nett.. UA biz not so much?, men men... last minute booking gir slike utslag.. Får døgn/halvdøgn i Frankfurt, New York, Seoul(2 dager), Hamburg.. så må jo sies å bli mye verden for poengene.. er kun FRA-EWR som er tilgjengelig i F...
Problemet her er bare.. Hvorfor jorden rundt når man kan fly Asia/Europa to ganger via USA? Man ender jo da opp med en kortere reise....
Prøvde meg på min fru.. men konseptet med å fly via US også på hjemreisen.. den skjønte hun ikke.. så det må bli RTW, ellers blir det straka vegen til Seoul, i Asiana F... C
Bgo-cph-fra-ewr/jfk-icn-fra gikk helt problemfritt.. Problemet oppstod for meg hjem til Bergen 2. Påskedag.. da var det ingen ledige seter.. var lusket en germanwings flygning inn på united, som jeg ikke fikk ta, og via HAM, så ble det for mange stop i Europa.. Så RTW skal fungere, jeg må bare finpusse FRA-BGO/OSL... C
For noe tull! Spørs om ikke noen her må gå i seg selv og vurdere om det skorter litt på overtalingsevnene.. Vi gjorde dette og det fungerte strøkent.
Du kan fly ut fra OSL og returnere til BGO som du kanskje vet, og da er det bare å kjøpe billetter til OSLO, men ville lagt inn snøstorm osv inn i regnestykket så turen ikke går fra dere. Går jo fint an å pimpe litt på Gardermoen i godt selskap.
Jeg prøvde at retur stoppet i OSL ,og CPH, men fortsatt ingen lediger seter inn til Skandinavia på 2. påskedag... Så der stopper det desverre for meg i denne omgang... Men det gjør det jo vanskelig uansett hva CT jeg er keen på.. får prøve litt andre alternativ.. C