SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken måned reiser dere, og når booket dere turen.

2. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Som jeg nevnte så reiser vi i oktober:) Husker ikke helt når jeg bestilte med tror det var en gang i mai. Var det noe spesielt du tenkte på?

Fredrik81 liker dette
  3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver bare å danne meg et bilde av når tilgjengeligheten kan være best. For min del bestilte jeg 4 måneder før. SAS slipper billetter ca 11 måneder før, det gjør ikke, det gjør ikke alle andre for å si det sån. Tipper at å bestille reisen er optimalt ca 5/6 måneder før, slik du har gjort.

4. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    183
    Får ca samme layover i Seoul på returen vår i oktober også. Noen tips til hva en bør gjøre og hvor det er optimalt å kræsje en natt?

TravelManBiz liker dette
  5. tooclosetothesun

tooclosetothesun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fantastiske nyheter! Bare synd jeg ikke har nok poeng til å bruke begge CT-ene i kombo, det hadde vært helt sinnsykt :D

Noen som vet hva prisen blir med open jaw over flere soner? Viss jeg flyr til sør-øst asia, og tilbake fra Australia, betaler jeg da hele turen med Pacific-prisen?

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hadde en dag og to netter i Seoul og litt avhengig av hvor mye tid du har ville jeg nok anbefalt:
    Gyeongbokgung Palace og Namsangol Hanok Village samt middag på en koreansk BBQ-restaurant.

Vi bodde på Park Hyatt ved hotellet, veldig greit om man skal reise tidlig om morran. Shuttle til flyplassen og under 30 minutter og gå.

7. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er faste priser på hele spekteret.
    Spørsmålet er kun hvordan det fungerer om du flyr ut/inn av forskjellige soner, og det skal jo normalt være mindre gap mellom de to flyplassene enn det lengste strekket du flyr så det kan sette litt bremser for turen..

8. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, jeg kom akkurat hjem fra Seoul. Bodde på Ramada Hotel & Suites. Kostet vel 480 NOK for en natt, veldig bra hotell og jeg fikk en oppgradering:):D

Siden du bare har 21t rekker du ikke turen til grensen til Nord Korea. Da anbefaler jeg palasset og skifte av vaktene kl 1300. Det ligger rett ved siden av folkemuseet og palass museet som du også bør få med deg. I tillegg er jo BBQ et must etter min mening. Finn en lokal sidegate og sitt ute sammen med lokalbefolkningen istedenfor å sitte på en dyr restaurant sammen med mange turister.

Anbefaler også å ta express toget fra ICN til Seoul station. Ingen stopp og de har wifi.

9. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du flyr via SIN med SQ F anbefaler jeg å sjekke inn kvelden før og spise middag på The Private Room og heller overnatte på Changi hvis dere har morgen fly til CGK.

Jeg har bodd flere år i Singapore og anbefaler alle å komme hit. Men det har dessverre blitt dyrt her hvis dere ikke vet hvot dere skal gå. Vet om steder som er billige hvis man ønsker å drikke f. eks

10. tooclosetothesun

tooclosetothesun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Skjønner ikke helt hva du mener, men viss jeg flyr osl-dps og tilbake syd-osl så antar jeg at det koster 180000 poeng for biz siden du sier det er faste priser?

11. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Først svarer jeg på eget spørsmål vedr. Senator loungen ved B43 i Frankfurt der jeg sitter nå. Ja, de har Champagne i den bemannede baren. Høye fine glass, men bartenderen fyller bare halve glasset. Da får man ihvertfall trimmet litt. Nesten ikke folk her på cnx fra 12:45 flyet fra OSL, deilig.

Vi har 22 timer i Seoul i morgen. Har booket Best Western ved Gongdeok Station som er nest siste stasjon før Seoul station på all-stop train. Hotellet ligger et par min. gange fra stasjonen og toget går hvert 10-15. min i motsetning til direktetoget.

Attached Files:

12. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Vil tro det ja.
    Blir spennende å se hvem som først får til open-jaw med to forskjellige soner.

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg har sett flere bookinger med dette på søstersiden BC.se, men du tenker at selvsagt det er en norsk variant med open-jaw kun tillatt innenfor samme sone?

14. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Den norske varianten har jo tidligere ikke tillatt noe av dette...
    Så følger jeg lite med på BC. Den pop-upp saken de har hele tiden irriterer meg såpass mye at jeg ikke gidder å bruke siden.

Travellingalf liker dette
  15. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen fått bekreftet/avkreftet om kravet om samme tredje-/mellomlandingssone fortsatt gjelder for ut- og hjemreise?

16. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann.
    Jeg er kanskje en noldus som sitter her og ikke finner en funksjon for å søke i tråd...
    Men siden jeg nå ikke har funnet det, kanskje noen er vennlige og svarer meg på følgende:
    Regnes et rutenummer som tilfeldigvis stopper en times tid et sted og slipper ut og inn passasjerer for 1 eller 2 flights?
    Eks. HKG - (BKK) - VIE

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Et flight per fly nummer. Så har det feks sk302 og stopper i xx før destinasjon regnes det som en flyvning

18. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Når en er rimelig reiseklar. Hvor tett innpå avreise kan en endre en CT-billett?

19. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen før

20. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,002
    Bonuspoeng:
    163
    Holder på å planlegger min første CT-tur, men er noe usikker på reglene. Planen er å reise til Cusco i Peru i business.
    Er det da mulig med følgende rute:
    Svg-lhr-bog-cuz-bog-pty-lax-arn-svg
    Jeg har funnet tilgjengelige billetter, men usikker på sonereglene.
    Planen var under24timer-stopp både i Bogota og Panama på hjemveien, men hvis ikke mulig får vi droppe Panama.

Del denne siden