[QUOTE="Are, post: 151964, member: 354]Spørs om dette er en utilsiktet konsekvens av SAS sin nye plattform[/QUOTE] Kan jeg vanskelig tenke meg. Slik jeg har opplevd det, så er datoen noe de forholder seg til manuelt.
Det var slik at en CT måtte benyttes innen utgangen av opptjeningsåret + 1. Dvs, fikk du en CT i mai 2016, så måtte du ha retur senest 31/12 2017. Men nå ser det altså ut til at dette endres (som mye annet)
Hmm det virker som det fortsatt er litt uklart hva som faktisk er uklart hva som faktisk gjelder av regler da. For min egen del så kan jeg ikke sannsynligvis ikke ha utreise før ut i Mars 2018, og det passer jo dårlig med retur før 15 Januar. Men samtidig så fikk jo Bighc tur / retur i Februar - Mars.
Beklager hvis dette er feil tråd, men jeg oppgraderte mitt Premium til Platinum en uke siden da jeg ved en feil bestilte Premium i starten av året. (Er noob på bonuspoeng så var først da jeg forstod at Star Alliance ikke var inkludert på Premium). Jeg hadde brukt ca. 97,000 på Premium kortet før jeg oppgraderte, men finner ikke oversikt over total bruk eller gamle fakturaer lenger. Tror dere jeg må starte helt på nytt med inntjening på Platinum kortet? Litt synd da jeg var 3000 unna CT
I fjor opparbeidet jeg en CT som da utløper 31.12.17. Jeg har ikke planlagt noen lengre flyvninger med Star alliance i år. Er det mulig å bestille tur for sommeren 2018 innen utløpet av 2017 med min CT? Eller må reisen være påstartet/gjennomført innen utløpet av året?
Fra https://www.sas.no/eurobonus/kredittkort/amex/ 1. Hvor lenge er American Express-tilbudet gyldig? American Express-tilbudet må bestilles i løpet av en 12-månedersperiode fra datoen du mottar tilbudet til slutten av neste kalenderår. For eksempel, hvis du mottar et tilbud den 3. mars 2016, må tilbudet bestilles innen 31. desember 2017. Reiseperioden kan være etter 31. desember 2017.
Ja. Det betyr bare at det er alt for mange som ringer. Ring igjen om 5 minutter så får du etterhvert svar.
Kan noen se om denne turen er mulig med CT eventuelt fortelle meg hva og hvorfor jeg må flytte på noen flighter? OSL Oslo Turkish TK1752 IST Istanbul Turksih TK 800 BOG Bogota Avianca AV 8375 GYE Guayaquil Avianca AV 1684 GPS Baltra Island Avianca AV 1685 UIO Quito Avianca AV 8376 BOG Bogota Lufthansa LH 543 Lufthansa Frankfurt Lufthansa LH 864 OSL Oslo Lufthansa Med knappe 24 timer i Bogota på vei inn og ut og stopp på Galapagos.
Takk for kjapt svar. Neste spørsmål UIO Quito Avianca AV 8376 (1840-2020) BOG Bogota Lufthansa LH 543 2055- +1 1515) Flyet fra Quito kommer inn til Bogota 2020 noe som gjør at avgangen 2055 ikke er mulig mot Frankfurt. Men det er rett over 24 timer hvis jeg blir i Bogota et døgn. Ville dette gå som mellomlanding, eller må flight en lande mindre en 23t og 59 min før flight 2 tar av?
Det skal være maks 23 timer og 59 minutter fra landing til avgang, men det ville ikke forundre meg om du fikk det til nå «mens sommervikarene jobber i Tallinn». Og da mener jeg de nye reglene og siden det ikke er mulig å dra videre samme dag.
Jeg har tidligere fått avslag på en mellomlanding som var 24 t 15 min. Men det skader vel ikke å prøve
Den mellomlandingen bør gå fint. Naboen fikk gjennom 29t mellomlanding i NYC nå i juli på vei fra MIA til FRA. "New rules" i henhold til Tallin
Eg er spent på korleis desse nye reglane fungerar, det hadde vore nyttig å fått ei oversikt over kva dei no tillet. Eg har eit excel-ark med ei festleg rute til Søraust-Asia som eg tenkte å få booka snart, her kunne eg tenkt meg eit par stopovers på +24 timar.