En våt drøm er om de innfører stopover med valgfri lengde, som US Airways hadde med uttak av Dividend Miles. Er vel bare flyplasskatten som da vil komme i tillegg? Eller er det andre fordyrende faktorer som slår inn?
Har nettopp bestilt min første Companion ticket. Oslo - Tokyo i November. tur: 06.25 - 08.40 OSL - FRA (I) Lufthansa 1.rad midtgang 11.30 - 06.55 FRA - HND (O) All Nippon 2.rad midtgang retur: 00.55 - 05.20 HND - FRA (O) All Nippon 2.rad vindu 06.55 - 09.00 FRA - OSL (I) Lufthansa 1.rad midtgang Noen som har noen innspill om tidspunktene for reise er ok/gunstige, er setevalgene ok, er det for kort stayover i Frankfurt med 2.50t, eller vil dele erfaringer. Er åpen for å endre på reisen.
Ingen dum reise dette her Om du endrer utreise til LH F, får du opplevd begge produkter med utreise fra sin hjemmebase. Da har du en strålende reise i vente
2.50 i FRA er nok mer enn nok, siden du desverre ikke har Lufthansa First class Lounge/terminal med ANA.. Men ville lusket etter lufthansa ut fra FRA... da snakker vi nok en ideel rute! C
Om du seinare får endra utreise til LH716 har den avgang frå FRA 18:05. Då har du jaffal bra med tid, både til Porsche og badekar på FCT.
Gode tips. Jeg fant ikke den ruten via United sine sider, når ruta ble satt sammen. Er det noen grunn til at United ikke viser alle avgangene når det bookes milage plus reiser? Ser at det er ledige plasser når jeg er inne på Lufthansa.com, men kan det være at jeg likevel ikke får booket den flighten når jeg ringer Tallinn?
LH slepp ikkje seter for bonusreiser før ca 14 dagar før avreise (eller kortare). Så når det nærmar seg kan du sjekke tilgjengelighet igjen, og om du er heldig betale 150,- NOK/pers for å endre til ev ledig plass med LH F.
Jeg og min samboer skal en tur USA til våren med bruk av CT. Turen går via Chicago til San Francisco, og jeg lurer på hva som skjer hvis vi ikke skulle rekke flyet fra Chicago til San Francisco? Vil vi bli ombooket eller sitter vi der med sjegget i postakassen? Et relatert spørsmål blir da hvor lang tid en bør ha for å rekke neste fly?
Spørs om det et sammenhengende bilett eller ikke?. Og om fra dekker mange reiseforsikringer slikt om du har lagt inn 3 timet mellom bestillingene
Noen som vet om jeg kan booke en Widerøe leg på en CT booking? Det finnes tilgjengelighet men Tallinn ser det ikke. Jeg spurte SAS på Mail, men de er dessverre tilbakestående og ber meg ringe Tallinn.
Kan bekrefte at det nå er mulig å starte reisen i Frankfurt, fly til Tokyo. og fly hjem fra Beijing så lenge reisen slutter i Frankfurt. Jeg har noen spm. På veien hjemover har jeg en lang mellomlanding i Paris på 24 timer. 1. Får man hente ut baggasjen? (denne er nok svaret: ja) 2. men hva skjer om jeg IKKE tar flighten neste dag fra Paris-Frankfurt? Jeg ønsker nemlig å ha 2 dager i Paris og booke hjemreisen selv. Får dette konsekvenser?
Du skal kunne sende baggasjen til Paris ja. Har gjort det samme selv tidligere. Og det skjer ikke noe spesielt om du kutter siste floght CDG/FRA....
For CT opptjent i 2016 har jeg i dag fått bestillt OSL-ZRH-LAX-ZRH-OSL på LX/biz med utreise i mars 2018 og retur i april 2018. Eneste restriksjoner: - Kupongen (fra 2016) må bestilles/anvendes senest 15. januar 2018, og - bestillingen kan heller ikke endres etter dette. Konsulenten bekreftet at open jaw går helt fint på CT-bestillinger. Rask, kunnskapsrik og vennlig konsulent på telefonen i Tallinn. SAS leverer
OSL Oslo Turkish TK1752 IST Istanbul Turksih TK 800 BOG Bogota Avianca AV 8375 GYE Guayaquil Avianca AV 1684 Med denne utreisen, kan jeg reise hjem via feks Quito, Panama Chicago Oslo? Eller blir det et problem med soner? Og hvor kan jeg egentlig lese meg opp sånn at jeg faktisk forstår soneproblematikken?
Her flyr du direkte Europa-SørAmerika og dermed ingen transitsone. Dermed står du fritt til å benytte transitsone på vei tilbake. Regelen er vel bare så grei som at flyreisen din (inkl alle legs) ikke kan berøre mer enn 3 soner totalt. Og at du kun har lov til max 1 stop hver vei når du ikke er i avreise og ankomst-sone. Problemet er vel også at disse reglene ikke står skrevet noe sted, og at det kun er gjennom erfaring med Tallinn at man får vite om de...
Ja, det var i grunn min tanke også, men så kom jeg på at noen har brukt CT på SK C med WF tidligere og tenkte jeg skulle høre med Frøsundavik om det da kam brukes WF på Star booking også, men du har nok rett.