SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det aner jeg ikke, men den dukker opp som bookbart alternativ på Thais egne nettsider, samt at jeg fant turen på EF, så antar det er mulig?

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Da har TG til TG lavere krav til MTC enn resten av selskapene. Bangkok Airways har 75 minutter.

Likevel, om det er CT du bestiller med First er jo litt av poenget å nyte TG First Ground Service. Og da blir en time for knapt. Som du sier er det også stor sjanse for å miste connection, men da får du jo nyte loungen og massasje :)

Fredrik81 liker dette
  3. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig :)

Problemet er bare at hvis jeg ikke tar flighten som går litt over én time senere så tror jeg vi blir nødt til å fly Biz med ANA eller Thai 3-6 timer senere istedenfor. Det gir oss jo tid på F-loungen. Har lest rapporter om at folk som ankommer i F har fått beskjed om at massasjen beror på hva man reiser videre med, ikke hva man ankom med, slik at man fort kan ende opp med ingenting (ANA) eller 30 min (Thai) på den fronten, men det er kanskje ikke verdens undergang.

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Antar at du skal videre til Japan siden du nevner ANA, som jevnt over scorer høyere enn TG i business class. Om du ikke har vært i TG First Class Lounge før ville jeg likevel vurdert å fly Thai videre siden du da blir hentet i golfbil ved gate, og får god mat og drikke i F-loungen. Business-loungene er ikke veldig bra, med Singapore Airlines som et unntak.

Ville tatt en tlf til Tallin og spurt om du kunne få 25t transit siden 1t er gambling og det er First du betaler for. Du kan jo ikke få noe verre enn nei?

5. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, har vært i Biz-loungene der, og likte Singapore sin greit, dog stengte den noe tidlig da vi var på gjennomfart.

Har skjønt det slik at om jeg ankommer i F, så får jeg likevel tilgang til F-loungen til Thai, selv om jeg skulle finne på å reise videre med ANA?

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Reglene er klare på at man må ha TG videre, og normalt skal det ikke være annet enn C som høyeste på neste rute, altså at man ankommer med F og de har kun C videre. Dette er allerede et unntak

Mulig noen likevel har fått med andre selskap, men har ikke lest noen rapporter om det. Og de asiatiske kan være ganske regelbundet.

Kilde:
    http://www.thaiairways.com/en_TH/exp_thai/Airport_Services/royal_orchid_lounges.page

Bettan liker dette
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er sikkert spurt om før, men jeg fant det ikke i farten, jeg nådde 100k grensen i Juni. Hvor lang tid tar det før CT registreres/ når vil det være mulig å booke CT tur?

8. Waku

Waku Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Fra americanexpress.no:
    Registreringen skjer senest ved utgangen av måneden etter oppnådd omsetning

9. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Typisk måneden etter at faktura er betalt. Du passerer 100K i juli, faktura i august. CT starten av september. Mener jeg å huske...
    Du får det tilsendt i brev etter hvert, men er ofte tilgjengelig før det. Enkleste måte å sjekke er å søke opp en random bonusbillett (OSL-TRD eller noe) å se om du får valg om CT (men for alt i verden ikke bestille...). Hvis du får det er alt fryd og gammen med påfølgende telefon til Talinn :cool:

10. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Relevant til diskusjonen rundt stopovers fant jeg dette under vilkårene på Eurobonusreiser:

• A stopover of more than 24 hours is not allowed, except on SAS Intercontinental flights.

• One stopover on SAS Intercontinental routes is permitted on the outward journey and one on the homeward journey.
    Er dette nytt?`Har finlest vilkårene til CT, og ser ingenting om stopovers der, så jeg antar dette gjelder for CT også? Dog er det kanskje bare på SAS' sine egne flights dette gjelder, og ikke ved reiser med Star Alliance?

Edit: Kan se ut som det også gjelder på Star Alliance-reiser? Med forbehold om at SAS chat tar feil selvfølgelig :p

Last edited: 21. juli 2017
  11. Westlife

Westlife Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk mail fra sas at det hadde skjedd en endring på min booking. Når jeg ser på bookingen så er en flight ICN-JFK forskjøvet med 10 min, men jeg oppdager samtidig at jeg ar blitt booket om fra First til business. Ser ut til at de bruker 777-200 i stedet for A380. Jeg booket først og fremst CT for å fly ulike First class produkter.. Hvilke rettigheter har man ved nedgradering? Hvordan er business med Asiana?

12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Tror desverre du ikke kan forvente deg kompensasjon. Eventuelt flytt reisen? Har heller aldri flydd Asiana biz men gikk igjennom kabinen i 747 med 2+3+2 i biz som ikke var flat bed. Så ikke veldig fristende ut. Men vet ikke hvordan service og servering er. Sikkert flere som har prøvd dem her inne.

Westlife liker dette
  13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Erfaringsmessing ingen/lite kompensasjon å hente. Anbefaler rebooking.

Westlife liker dette
  14. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Kunnskapsnivået på SAS Chat er vel ikke veldig høyt:rolleyes: Det som er sagt fra enkelte agenter fra Tallin er at det kommer nye regler. Noen virker åpne for å innføre dette før det blir offisielt. Er tombola hvem du møter på, men en kan spørre om å få prate med Supervisor for å avklare dette (de er ikke på jobb lør/søn)

Scandipendler liker dette
  15. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe ja, stoler nok ikke blindt på de, men det er jo lov å hope at det stemmer.
    Fasiten får vi vel snart.

Xflipper liker dette
  16. snowman74

snowman74 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Da datt CT brevet i posten igjen :) Har en allerede booket CT til MIA med plus og biz hjem igjen i oktober. Denne ble booket des 2016. Sitter å surfer nå og syntes det ser nærmest umulig ut å få noe annet alternativ en plus og go. Da prøver jeg random alt fra US/asia og europa, har nesten 300K så må jo få brukt det på noe artig...tar imot tips for å finne de biz billettene, men virker litt håpløst :)

17. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke bruk ct men 150 for first til USA med Star A evt 110 for biz

snowman74 liker dette
  18. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,655
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på hva du egentlig lurer på her? Det finnes masse å bruke poeng på i høst, både retning USA og Asia, First og business. Spesifier gjerne noe nærmere så kan vi komme med konkrete forslag

snowman74 liker dette
  19. snowman74

snowman74 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Den er god :) jeg sitter med sas sine sider og prøver å booke på poeng men for bare plus og go på alle flyvningene, har prøvd mange. Men har lest meg opp litt nå :) og skjønner at det da kanskje er bedre å søke på andre star alliance partnere..når jeg da først og fremt er på jakt etter billetter i biz. Litt rookie fortsatt på dette her :) Bare keen på å få booka en fet tur til meg og junior i bursdagsgave :) Med poeng og CT..

bighc liker dette
  20. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Bruk www.united.com og kryss av for "search for award travel" da er du et steg nærmere :)

snowman74 liker dette

Del denne siden