Kommende lørdag har jeg booket LH F Oslo-Frankfurt-Osaka t/r for førstedamen og meg selv. Gikk litt fort og uten den helt store forskningsinnsatsen i forkant, og planen var hele tiden å spørre her inne om denne ruta egentlig er en god ide, og eventuell justere reiseplanen etter forslag til en mer kreativ tur. Tur-retur Osaka, uten andre stopp en helt nødvendige mellomlandinger, er jo ikke akkurat imponerende når man ser hva andre har forumister får til.
Jeg brukte United sin søkefunksjon for å finne billettene, og de dukket opp på første forsøk. Ettersom det var mitt aller første forsøk på å booke en CT-tur, ble jeg svært oppløftet og lys til sinns, og fikk det for meg at dette sikkert ikke var så vanskelig som jeg hadde forestilt meg. Men slik lyse tanker burde jeg kanskje ha sluppet til så tidlig i søkeprosessen.
Etter mange timer med alternative søk har jeg ikke funnet noen mer morsomme ruter, men det som gjør meg litt betenkt er at jeg heller aldri finner noen turer i det hele tatt hvis jeg bruker "advanced search" og deretter "multi-city". Det ser ut til at jeg kun får forslag ved å bruke "roundtrip"-funksjonen. Er det et velkjent problem av typen system-bug, eller er det rett og slett bare slik at det er svært vanskelig å finne gode og kreative ruter?
Gode råd og forslag til en mer morsom tur mottas med takknemlige ovasjoner
Noen kriterier for mine søk og ønsker kan oppsummeres slik:
1) Tidligste avreise OSL: Fredag 28/7
2) Seneste hjemkomst: Torsdag (kveld) 3/8
3) Flest mulig F opplevelser - gjerne LH F (har så langt allerede booket LH F med 5:15 transit i Frankfurt, forhåpentligvis nok til både en tur med Porsche, plasking i badekaret med et par badeender, samt en ørliten schnitzel)
4) Kanskje en dag eller to på en øy i Stillehavet (forsøkte å legge inn Guam, men den muligheten så ut til å forsvinne for et par dager siden - dessuten innebar det Swiss C på hjemreisen... kanskje ikke noe som kan karakteriseres som en katastrofe, men når man først har sjansen til å fly F etc...)
5) Flere flyselskaper og destinasjoner hadde vært gøy (har ikke funnet noe annet enn LH). Kanskje Thai og/eller Asiana.
Uansett gleder meg hinsides til min første F-tur, og førstedamen uttrykker også at hun gleder seg litt - iallefall hvis hun kan få med en badeand hjem
Vis alt...