Akkurat det tror jeg ikke det er mulig å sjekke, da selskapene slipper awardseter både på tid og tilgjengelighet. Jeg ser at min tur med Thai i F ikke lenger er tilgjengelig på award, men dette kan endre seg hvis det blir lite bookinger med betalende kunder. Utover det svaret kan du på United.com til enhver tid sjekke hvor mange awardseter som er tilgjengelig. Men da ser du hva som er tilgjengelig pt. ikke hvor mange seter som etterhvert kan bli tilgjengelig. Et såkalt rotete og konsist svar...
Reisetips mottas: Kan reise mellom 22 sept - 1 okt Behov / formål: Ønsker å slappe av med sol og varme +25, samt trene (gym, ikke løpe) Har: CT 102 000 EBP 10K i budsjett til hotell og fly.
Da er jo det meste innen rekkevidde. Men med en uke så vil du vel helst bruke minst mulig tid på reise? Jeg vet med meg selv at jeg nok hadde reist til San Diego, CA. Der er det perfekt på den tiden av året. Aner ikke noe om tilgjengeligheten da.
Tenkte å spørre om noen reisetips da jeg ikke klarer å bestemme meg. Skal på tur med kone og barn (3 år), har CT og 120 K poeng. Tenkte først på Seychellene men etter strandferie i sommer vet jeg ikke om jeg gidder det igjen. (Alt for mye styr og lite avslapping...) Begynte å vurdere Singapore ett par dager for så å fly videre ett annet sted i sørøst Asia - Malaysia? Indonesia? Er stor fan av USA så en en road trip på West Coast er også en mulighet, men da med mange stopp underveis slik at poden ikke må sitte for lenge i bilen. Er det synd å bruke poengene på det når billetter er så billig? Setter pris på alle tips!
Kjenner dere til praksisen rundt frigivelse av billetter til bonusreiser hos SAS? Jeg har min første CT og skal bruke poeng på bonusreise for første gang. Til Miami i oktober. Min naivitet ga meg en knyttneve da jeg til mine store forundring oppdaget at det kun var ECO-billetter igjen på utreisen. (Planen var business, alternativt plus). Er det slik at dem er restriktive med hva som legges ut eller er C-billettene såpass populære at dem mest sannsynlig ble revet vekk for lenge siden? Til min store irritasjon over at jeg ikke fikk pluss T/R engang, lagde jeg meg en bot som sjekket SAS hvert 30. minutt. kl. 03:30 i natt vekket den meg da det plutselig ble to ledige billetter. Disse fikk jeg booket og således er jeg OK fornøyd alikevel, men det er ikke business. Noen erfaringer blant dere som har reist mer med bonuspoeng og CT?
Nå er jeg ikke veldig erfaren men slik jeg har forstått det legges det ut to billetter i C til bonus på hver flight, og disse forsvinner raskt. Legges ut ca 12 mnd. før. Jeg klarte nettopp å bokke c til Miami i juni neste år.
Har sett opptil 6 på en flight en gang. Men ekstremt unormalt. Antar de slepper nært avgang om det er veldig få som har kjøpt seg biz. Om du er låst på dato er nok sjansen liten, men lov å håpe
Dette er i grunn veldig nyttig info. Det betyr i praksis at man ikke bør kjøre noe sjansespill på bonusreiser med planlegge 12 måneder frem i tid, noe ikke alle har mulighet til dessverre. Jeg hadde nok flaks ved at det plutselig ble to billetter ledig. Antar at noen avbestilte.
wow, jeg fikk denne informasjonen fra SAS og tok det dermed forgitt at det stemte. Dette er gode nyheter da
Ser at på LH772, FRA--BKK som starter opp med FIRST 28.oct at fyllingsgraden i FIRST er urovekkende høy de første 2-3 ukene. 2-4 av 8 seter er tilsynelatende allerede booket på de fleste flightene. Nå er jo tro en dårlig vitenskap, men er det noen som har noen formening om hvilken tilgjengelighet av FIRST award vi kan forvente på denne ruten? Etter at dette ble annonsert er min plan å forsøke å booke om til LH-F to uker før avreise. Vurderer også HKG som da vil være operert med 747-8I.
Nei det er lenge i forveien å skulle planlegge, men til gjengjeld er det jo bare å avbestille hvis planene endrer seg
I de gode gamle USDM-tidene satt jeg klar 330 dager før, og fikk kapret 3 seter i First både hos Thai og Asiana (OZ) Nå hører det med til historien at OZ hadde equipment change og kansellerte alle billetter, som da måtte settes inn manuelt. Og på en gjennomgående booking blir alt kansellert om et leg faller bort. Så det var en lang uke på tlf rundt om i verden til jeg fant to sympatiske supervisors hos USDM og OZ i England, hvor de ringte hverandre og satte inn manuelt mens jeg satt i 40 min og hørte på kjenningsmelodien til USDM, som jeg nå har et angstfylt forhold til Det løste seg imidlertid, hadde jo selvsagt bygget forventningene opp til mine to ungdommer, så var et ganske heftig press på å fikse det. Så poenget er at booker man 11 mnd frem i tid bør en sette opp alert hos expertflyer (og andre) for å følge endringer nøye. Ofte får man ikke beskjed fra selskapene før det er for sent. Turen ble imidlertid en stor suksess, med tidenes rundtur i Asia siden en kunne ha to stopover på USDM-billettene. Og det er nettopp det som er fint med forum som dette, at det gir muligheten til å gi familie og kjære fantastiske opplevelser for en overkommelig penge