SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,984
    Bonuspoeng:
    183
    Det med å kunne besøke to destinasjoner samt kunne kjøpe poeng til røver-pris er noe av det jeg savner mest etter at US forsvant inn i AA. Kursen på $ gjorde det jo enda billigere ;)

GinTonic liker dette
  2. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Om noen er på vei østover de neste 3 dagene, så kan det meldes om 2 ledige seter hver dag på FRA-SIN LH F. Dette tilhører sjeldenhetene...

Stigoo, Insomnia4u, RoadKing and 2 others like this.
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Synges ikke SIN har vært så dramatisk vanskelig.
    LAX ser ut til å være verstingen.

Anton80 liker dette
  4. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Den Q&A-tråden er jo enorm så jeg tenkte at et konkret spørsmål rundt bruk av CT passet i ny tråd;

Jeg får CT via Amex Platinum på neste faktura. Hva er fornuftig bruk av dette? Har rundt 110K poeng nå.

Tenkte at østkysten av USA kunne vært noe, for eksempel Pluss til Miami. Business virker vanskelig der om jeg leter på SAS hvertfall. Det blir da 80K poeng om jeg så rett for 2 personer. hadde gjerne brukt 20K poeng til for å få liggeseter første gang i livet da.. Mulig man kan booke noe via Frankfurt eller noe også, men der er jeg litt blank.

Prisen for de billettene i kroner seg jeg i pluss er rundt 4000kr+ per vei, så 8000kr spart da.

Men man kan jo også si at de 8 innenriksturer man får for de poengene, kunne fort være verdt 3K x 8 = 24 tusen kroner...

Ikke så lett.

5. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man bestiller en CT via SAS må denne evt. avbestilles før man kontakter CT-telefonen for å se om det er noe mer fristene eller kan de endre den på telefon?

6. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    110' poeng er vel for lite med LH F? Vi har brukt våre tidligere CT på C i SAS til Los Angeles, det kan anbefales. Det er en lang tur i go, men helt overkommelig i C. Når det gjelder å bestille billetter via SAS så gjelder det tydeligvis å følge med for i dag dukket det opp to billetter i C til Miami i reiseperioden vår :)

brwinds and Xflipper like this.
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    De kan avbestille på tlf, null stress ;)

Anita liker dette
  8. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Så bra, da har vi en "trøstetur" hvis ikke vi finner noe bedre :)

9. nomi83

nomi83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann,

Ferien er så vidt over før planlegging av neste tur starter. :)

Jeg kommer i løpet av neste måned til å få opparbeidet meg CT. Og vil da ha ca. 120-130.000 EB-poeng med SAS AmEx Platinum. Hvor vil dere anbefale en tur for oss fire i juleferien, som gir mest bang for the bucks?

Jeg har sett på USA-tur med SAS, men der var det foreløpig ikke noe ledig. Er det riktig at dette vil "koste" oss totalt 120.000 EB-poeng ink bruk av CT?

Jeg har også sett på Kuala Lumpur, med enten Thai eller Turkish. Av oversikten til SAS ser det ut til at denne turen vil koste oss 180.000 EB-poeng ink bruk av CT?

Andre destinasjoner vi bør titte på?

10. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lang tid i forveien er det best å bestille CT biz hos Lufthansa?
    Skal som tidligere nevnt til Vancouver i 2018 og vi har sett for oss den siste uka i juni.

Tenkte å mellomlande i FRA eller MUC. Hvor mye poeng trenger jeg? 110.000?

Last edited: 31. juli 2017
  11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Med dine poeng kommer du dessverre kun 2 personer til USA eller Asia. 100K+CT med SAS eller 140K med StarAliance+CT.
    I tillegg til å ha nok poeng til og reise 4 er det ofte et problem og finne 4 award seter. Antar at du skal reise i biz.

12. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leter og leter etter billetter for å bruke CT, men siden vi skal være borte en uke så virker det vanskelig å få retur. Finner nå Lufthansa C ut (som forhåpentligvis kan omgjøre til F senere) og ikke noe hjem. Men det er ledig på der det står economy, kan det bookes? (dette når jeg sjekker hos United)

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,738
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge det er Saver Award, kan du booke det.
    Merk deg at du kan også gjøre om en economy til F, så lenge du har poengene. Risikoen er selvsagt at du kan ende opp med å måte reise i economy.

Anita liker dette
  14. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Ja vi har nok poeng, men det var mer for å ha en mulighet til å komme hjem dersom ting ikke går som ønsket ;) Takk for svar!

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,738
    Bonuspoeng:
    293
    Vær også klar over at dersom dere ender med Norge - USA i First og USA - Norge i økonomi, så blir dere belastet for poeng som om hele turen går i First, også returen. Det er litt dårlig deal...
    Nå kan man jo også velge å avbestille om det skulle bli så ille og heller kjøpe billetter.

Anita liker dette
  16. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,984
    Bonuspoeng:
    183
    Er du åpen på destinasjon, eller er det en spesifikk destinasjon du vil til?

17. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93

18. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,984
    Bonuspoeng:
    183
    USA tilgjengelighet er jeg ikke sterk på. Men ut fra FRA og østover er det enkelt å finne award i Biz og F. (OZ). Da er det også lett å oppgradere til Lh F om muligheten byr seg to uker før avreise.

Anita liker dette
  19. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Har dessverre også flyskrekk så ikke alle flyselskap jeg ønsker å fly med før jeg har kommet litt lenger i " behandlingen".

20. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Har bestilt reise for 2 med CT men lurer på hvordan jeg kan bestille sete for oss to, må det gjøres på telefon med tallin?

Del denne siden