Du må forstå, når bonusfeberen bikker 39.5 er reisemålet ikke nødvendigvis så skrekkelig interessant lenger så legne flyet og ruten er bra nok. Eks, EVA flyr til Taipei, jeg vil gjerne reise dit, men direktefly er ikke aktuelt, så jeg må fly via Seoul, Tokyo eller Singapore om jeg vil dit. Skal jeg derimot et annet sted kan jeg gladelig fly EVA, det er jo tross alt et kongeselskap.
Rookie spørsmål: Har opparbeidet CT i 2017, gyldig ut 2018. Kan jeg opparbeide ny i 2018 uten at jeg har brukt CT som ble opparbeidet i 2017? Dvs sitte på 2 stk? Eller må jeg bruke CT før jeg kan opparbeide ny neste år?
Du kan sitte på to. Men det er rapportert at det er litt tilfeldig hvilken av dem som benyttes når du bestiller tur, så vær litt OBS på det neste år, at de bruker den som ble opparbeidet først.
Da har jeg fått min første Companion Ticket og har startet planleggingen av reise til Australia. Tenker å reise slik at vi får Asiania business ned i A380 på 2 strekk og hjem blir med Thai Airways business. Har jeg forstått det korrekt at vi kan fly til Sydney og hjem fra Melbourne nå med de nye reglene?
Daniel på OMAAT har prøvd seg på å bestille fly innad i sone Afrika via Frankfurt. Han fekk til å prise Nigeria - Dubai på første klasse via Frankfurt for 42.000 miles (ein veg). Eg veit at det har gått rykter om at dette har vore mogleg, men eg tykkjer det er noko rart. Uansett bør jo moglegheitane her vere uendelege. Kva med Oslo - London via Bangkok? T.d. OSL-FRA-BKK-LHR, prinsippet vert i alle fall det same. Du kan lese meir her.
Har i dag en booking inne med denne returen: BKK - CDG - OSL. Føler den er litt i minste laget, har sjekket litt og funnet denne: BKK - HKG - ICN - FRA - OSL. Er det noen som kan svare på om det er en routing som kan bestilles? Takk for hjelpen.
HKG og ICN er vel i samme sone, og da får du 2 stopp i transitsone, så returen er ikke tillatt. Utgående er godkjent ettersom det kun er 1 stopp i transitsone (PEK).
Takk for svar. Er det noen som har forlag til kreative routinger på hjemreisen? Når jeg først har "betalt" for 8 flygninger så hadde det vært fint å få til alle 8..
På meg som ser etter first til LAX for øyeblikket, virker det som om LH Business (I) slippes ca en mnd før avreise.
Et spørsmål til dere med CT erfaring. Har opptjent min første CT (platinum) og har ca 163.000 eurobonus poeng PT. Har lyst å dra til Hawaii (OGG) - er det et greit alternativ å fly business? Vi kommer oss jo ikke ditt med first (210.000) med mindre vi klarer å tjene opp veldig mange poeng på relativt kort tid nå. Er følgende rute OK? OSL-FRA FRA-NRT NRT-HNL HNL-OGG Samme rute hjem, evt annet sted i Asia hvis nødvendig. Hvis jeg ikke finner saver award på award søker på united.com, men kun economy, betyr det at jeg ikke kan booke den datoen? Ser på utreise i desember og hjemreise i januar. Desember har mange ledige, men lite i starten av desember til hjemreisen. Takker for svar
Hawai er svært vanskelig å finne C til etter min erfaring. Du kan også prøve via Seoul med Asiana. United.com gir et bilde, men ikke helt fullverdig. Om du er fleksibel på datoer er nok det beste å ringe direkte til Tallinn, så kan de prøve å lete opp noe for deg.