Jeg fant denne regelen for Star Alliance rewards: Both outbound and homebound journeys need to follow “the most reasonable routing between the origin and destination” logic. SAS reserves the right to determine whether the routing matches this criteria based on common practice. Husker ikke om den har ligget der før, men det kan jo forklare responsen fra Tallinn...
Prøvde å booke denne reisen med Kristina: KRS-OSL OSL-FRA FRA-ICN OZ F ICN-SIN SIN-CGK SQ F CGK-BKK --- BKK-CDG TG F CDG-OSL De holder hardt på den 4 legs-regelen selv om jeg reduserte til SIN-BKK (da 5+3). Kan selvsagt droppe KRS-OSL og kjøpe separat billett. Men det var uansett no-go med ICN-SIN i tillegg. Har lest meg gjennom utallige routinger både her og BC.se som tillater akkurat det. Men men. Ikke noe Private Room hos SQ da.. Endte opp med: OZ og TG i first, resten business/plus. Ikke optimalt, men får se hvor mye som endres når/om LH/TG åpner flere. En mulighet er jo Open Jaw med destinasjon CGK, og retur fra BKK. I følge Kristina er Open Jaw helt ok nå. Men har fint lite å gjøre i CGK, og AirAsia CGK-BKK frister lite bare for å krysse av SQ F på listen..
Hvordan er det med bookinger til HNL? Dette kan vel gå både via USA og Asia går jeg ut ifra? Differansen er vel ikke vesentlig forskjellig her?
Er denne reglen skrevet noe sted? Jeg fikk booket 5 segment, selv om det var litt kinkig. Problemet er kanskje "enkleste rute" osv som nevnt over.. Noen (@RoadKing) har fått nei til via Asia tidligere, men det tror jeg nok løses via agentrullett..
Jeg har truffet på henne før, og hun pleier å holde hardt på 4+4. Men, som du sier, unntak finnes når en har litt mer kompliserte routinger. Det var systemene som ikke godtok routingen, siden hun først sa nei, og jeg ba henne prøve likevel. Jeg tror at f.eks OSL-FRA-ICN-SIN-BKK vil gå bra siden det er innenfor 4 legs og ikke så indirekte. Men det er uansett kun en posisjoneringsrute, så mulig jeg kutter KRS-OSL for å få to legs til å rutte med. Denne routingen kan f.eks gå: OSL-FRA FRA-HND LH F NRT-SIN NH F (som å vinne lotteriet å finne to stk F der) SIN-CGK SQ F destinasjon -------------------------------(Separat flight til BKK med AirAsia) BKK-ICN TG F ICN-FRA OZ F FRA-OSL
En rask samtale med Tallin bekrefter at Asia via USA nå ikke er mulig... Er da TYO-SIN vårt eneste håp for ANA F?
Har levd i en utopisk drøm hvor jeg kunne enten finne tur på business til San Francisco eller Tokyo siste rundt siste uka i juni 2018 med SAS. Når den drømmen er blitt revet bort så ber jeg ydmykt om forslag til steder jeg kan finne business-turer med Star Alliance. Har 170 k poeng og CT på amex platinum. Turen er ønsket å vare en uke. Virket som jeg kunne få til tur med Lufthansa på business i den perioden, men da går flyet 0600 om morran. Har en drøm om å ikke starte turen kl 0300 om natta. Sjekket OSL og diverse steder. Er ikke veldig bevandret utover det å sjekke United.com for award travel. Alle forslag og tips tas imot med takk. Finnes det noen oversikt over hva det koster med poeng til USA, Tokyo etc. med partenere kontra SAS?
https://www.sas.no/en/eurobonus/point-tables/ Her finn du poengpris med Star Alliance og SAS ligg under fana "best price".
Jeg kom hjem fra lang ferie og fant mitt (etterlengtede) brev om CT i går. Vet i grunnen ikke når det kom. Jeg bikket 100' omsatt i juni. Jeg merker meg imidlertid at det står eksplisitt at kombinasjon av klasser ikke er tillatt. Likevel fortelles det jo friskt om forskjellige kombinasjoner av C og F. her inne, og jeg mistenker ingen for å skrøne 1) Er forbudet kun et " forbud" som "tvinger oss" til å betale hele turen med poeng for høyeste anvendte klasse? 2) Jeg ønsker en tur med kånemor i Asia med minst ett leg i F hver veg, men har foreløpig kun drøye 110' poeng. Vil fly inn ca 30' p i Sept./okt, og kan ta forholdsvis betydelige utlegg for jobben i samme periode. Vil det være mulig (gunstig?) å booke i C (ASAP), og så forsøke å oppgradere til F (hvis mulig), når poengene blir tilgjengelig? Eller bør jeg avvente bestilling til jeg har ca 200' P i boks?
Tanken er vel at du skal betale for samme klasser begge veier. I prinsippet kan du fly F en vei og C tilbake. Men da må du betale for F.