Har en CT som går ut i år, men forstod det slik at den også kunne gjelde for reiser booket i år - men som først hadde avreise tidlig januar neste år. Prøvde også å booke reisen lenger frem i tid, og det var ikke noe problem å bruke den for reiser i mai neste år ihvertfall. Har ikke tjent opp CT for neste år, så det må ha vært årets CT som ble brukt.
Hei, Kanskje et dumt spm men jeg har bestilt en CT tur i Oktober med bl.a Asiana fra FRA til ICN. Planen var å bytte til LH F, men nå oppdaget jeg at LH bytter til 747-400 uten F i Oktober. Tenker kanskje at jeg burde bytte til September. Spørsmålet mitt er da om det går å spørre Tallinn å legge opp en ny CT tur FØR jeg avbestiller min opprinnelige tur? Eller må jeg først avbestille og deretter bestille ny tur under samme telefonsamtale? Tanken var da at de da som sagt finner ny tur og deretter avbestiller den opprinnelige og da vil jeg ha nok poeng til den nye turen
ViI tro dette fort kan variere fra agent til agent. Men burde være null problem. Har selv gjort det en gang. Da ringte jeg og endret avreise og retur(endret hele reisen) slapp da gebyret på 150 nok*2 siden agenten sa dette ikke var en endring men bestilling av ny tur(med CT). Alt foregikk under samme samtale og han fant nye seter osv før avbestilling.
Flott Det var gode nyheter. Men da var det slik at hvis agenten ikke hadde funnet noen ny tur til deg så kunne du beholdt opprinnelig tur som du allerede hadde bestilt?
Planlegger min første CT tur - kan noen som om dette er lovlig routing, før jeg ringer Tallinn ? OSL-FRA (Biz) FRA-ICN (First) ICN-NRT (Biz) NRT-BKK (First) BKK-MUC (First) MUC-BRU (Biz) BRU-OSL (Biz)
(Med påholden penn: ) Det skulle vere grei skuring? Mellomlanding i destinasjonsone, og ei mellomlanding i transfersone på veg heim?
Er Osl - Fra - Ewr - Lax - Icn - Lax - Ewr - Lhr - Osl en lovlig routing? For å maksimere tid i luften og for å fly Asiana med first cabin, og forhåpentligvis endre denne når LH slipper first-setene to uker før.
Hei! Ser ut som jeg må reise alene. Hva er best mulig måte å bruke CT? Man får vel full utbytte hvis man er to?
Det er to stopp i transittsonen, derfor vil nok ikke dette gå. Dessuten tillates ikke bonusreiser til Asia via USA lengre.
Reiser du alene får du 50% rabatt, rent økonomisk er det vel mer bang for the buck å reise to, men at du får en enkelbillett til halv pris hjelper jo det og. Hvis du reiser F, så er det ingen tvil om at det er en opplevelse som helst deles, men har man ingen å dele med, så har man ingen å dele med.
Ikke helt da. Tenk deg en F tur til Asia: Hvis du reiser 2, så "får" du 190 000 poeng. Hvis du reiser alene, så "får" du 85 000 poeng.
Takk fikk da bestillt denne for påsken 2018. Får F mellom FRA - ICN, NRT-BKK og BKK-MUC, totalt litt over ett døgn i F, resten Biz 6k i avgifter for 2 stk. eneste skår i gleden er at jeg nå kun har 281 EB poeng, ikke noen god følelse
Heisann! Hjelper en kompis med Bryllupsreise i 2018. Han skal til Tokyo, og fant 2 seter med ANA F FRA- TYO... Men så, når han ringte Tallin, sier de det bare er 1 sete ledig.. Noen som har noen gode tips for hvordan søke opp, og finne ut om det dukker opp 2 seter her? Han har booket F via BKK nå, men skal jobbe turen kortere(sic!) når det nærmer seg.. Ønsker LH F, og ANA F, helst... Hvordan er tilgjengelighet på 2 stk ANA F? C
Har bare lest andres erfaringer her inne. Men de sier vel at 2x ANA F fra Europa til Asia er nesten helt umulig.