SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    For din CT opptjent i 2016 kan du har avreise fra Norge innen 1.feb 2018 (tror jeg) - retur kan du ha senere på året.

2. steffleif

steffleif Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Tenkte meg det.. Får finne noe å bruke fjorårets CT på innen året er omme da!
    Men når skal du booke din tur til Asia via USA? Er veldig spent på utfallet ditt.. Hvilken routing tenker du?

3. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Lukter på følgende tur:

Attached Files:

MadsVaHa, steffleif and Darkcho like this.
  4. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ingen restriksjoner på å reise "2 veier"? Altså først via USA, så via Europa? Åpner for en del kjekke routinger (og streker på kartet).

5. steffleif

steffleif Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Nice! Har selv ikke prøvd LH F på A380, men det er lite som slår 1A/K på 747-8!

Du har ikke vurdert NRT-HKG med ET673 (kun onsdag, fredag, søndag)? Gir deg mulighet for å prøve et afrikansk selskap - uten å måtte reise til Afrika. Samt 23 timer i Hong Kong!
    Var selv serdeles lite imponert over loungene til EVA i TPE. Super crowded, med begrenset utvalg mat / drikke. De ser flotte og nye ut da.. Eller de gjorde iallefall det for 2 år siden...

bighc liker dette
  6. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    1. Hvilke av disse kortene har du?
    upload_2017-7-24_19-55-25.png
    Classic: Gjelder for reiser med SAS og Widerøe på alle ruter flyselskapene tilbyr i Europa. Reisen bestilles på SAS.no/eurobonus. Søk opp eurobonus reise for en eller to personer og aktiver din CT ved å klikke på kampanjen til høyre på bestillingsiden.

Premium: Gjelder for reiser med SAS og Widerøe på alle ruter flyselskapene tilbyr. Reisen bestilles på SAS.no/eurobonus. Søk opp eurobonus reise for en eller to personer og aktiver din CT ved å klikke på kampanjen til høyre på bestillingsiden

Platinum: Gjelder for reiser med SAS / Widerøe og alle Star Alliance partnere hvor flyselskapene tilbyr ruter. Reisen bestilles på SAS.no/eurobonus eller Star A reiser bestilles hos Tallin

2. Ja bruker kun www.united.com for å finne ledige billetter, for så å bestille via Tallin.

3. Dette lar seg fint gjøre, det er bare litt vanskeligere å finne reiser når hvis du ikke Platinum og kan reise med alle *A

Håper dette forklarte saken :)

Last edited: 25. juli 2017
    snowman74 and Edvard like this.
  7. AtleSimonsen

AtleSimonsen EBD

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har en CT til salgs dersom noen er interessert.

8. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    En CT i seg selv har null verdi. Den følger personen og kan ikke overføres.

Du kan derimot booke for noen andre, men da med dine egne bonuspoeng.

Du sier heller ikke hvilken CT du har (det finnes forskjellige knyttet til hvilket AMEX kort du har), eller hvor mange poeng du har for å kunne booke med CTen du prøver å selge.

KRS liker dette
  9. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Har SAS Amex Platinum card og fikk opptjent CT høsten 2016. Hadde store planer om å bruke den i høst, men ser at det blir knapt med tid. Noen som vet hvor lenge slike CTs er "gyldige"?
    Dvs når er frist for å booke reisen og når er frist for at selve reisen må foretas?

10. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ha avreise frem til og med 30.jan 2018 om jeg ikke husker feil.

11. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde vært strålende (og passet veldig bra). Står denne fristen noe sted?

12. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Lite av disse CT reglene som faktisk står et sted... Jeg ville ha anbefalt deg å ringt dem direkte for å få bekreftet dato.

13. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Kan jeg bruke min CT på en reise for mine foreldre, hvor jeg ikke selv er med?

Mulig dette har vært besvart før, men fant ikke noe svar på første Q&A-siden.

14. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal være mulig ja.. men det blir jo selvsagt med dine poeng.

C

kalleballer liker dette
  15. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Svaret er JA - Jeg har gjort det - Somsagt for mine poeng

kalleballer liker dette
  16. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som nylig (dvs. etter at de åpnet for open jaw og utreise fra andre steder enn skandinavia) har fått booket reise til Asia via USA?

Frykter at denne muligheten forsvant samtidig med med oppmykningen av reglene...

Krjemb and Chrisbgg like this.
  17. Westlife

Westlife Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ringte Tallin 15. juni og fikk booket følgende tur OSL-FRA-ICN-BKK-USM. Det var ingen ledige award tickets på retur så turen ble USM-BKK-ICN-JFK-ZHR-OSL

dette ble via USA på hjemveien og 9 legs og det gikk gjennom. Fikk mail om at ICN-JFK ble nedgradert til business grunnet endret flytype. Hadde nå lest meg litt opp om Koh Samui og funnet ut at været var litt ustabilt i november/desember derfor bestemte vi oss for å endre hele reisen. I stedet for Koh Samui blir det Sri Lanka (Thai C). Har Asiana F på vei hjem. Nå ser jeg at det har åpnet seg et alternativ med Thai fra BKK til CDG på first. Hva bør jeg velge?

Thai A380 First eller Asiana A380 First?

Har Asiana på vei ned også, men den prøver jeg å endre til LH to uker før avreise

Upsaker liker dette
  18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har reist mye med Thai F, og det er noe ustabilt produkt. Likevel, fin stemning stort sett.

Asiana F har jeg bare reist med én gang, og deilig å kunne lukke dørene. Jevn over har mange på forumet gode erfaringer med Asiana, så holder en knapp på dem.

Fredrik81, SNG and Westlife like this.
  19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Asiana F any time:)

Fredrik81 and Westlife like this.
  20. Westlife

Westlife Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Har vært inne på expertflyer og prøvd å legge inn varsling på ledige seter, men expertflyer viser at alle first class setene er ledige. Det vil vel si at Thai ikke har frigitt awardseter? Noen som har erfaring med når de bruker å gjøre det? Hvor kan man sjekke hvor mange awardseter det er per flight?

Del denne siden