SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Sikker på at du ikke blander vanlige EB-bookinger og CT? Er litt forskjell på reglene, blant annet utelukkelse av WF. Om du søker online med vanlig EB-booking kan du få med WF, men ringer du inn til SK får de ikke booket WF. Har hatt tilfeller med det tidligere. Hvilke IT-systemer som korresponderer med hvilke er ikke godt å si.

Og nå som WF og SK separeres ytterligere spørs det om vi vil se WF i det hele tatt. Booket nylig en CT innenlands for mine foreldre (jada, de har ikke poeng nok til noe annet...) Og da fikk jeg ikke bruke CT online med direkte WF-flighter med Co-Share. Heller ikke på tlf selvsagt.

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,028
    Bonuspoeng:
    293
    petterh314, LNAND and Upsaker like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,735
    Bonuspoeng:
    293
    Dårlig deal å dele slike lenker, de timer ut. Bedre med skjermdump.
    Fint om du kunne gjort det, nysjerrig ser du :)

travellers4fun liker dette
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,028
    Bonuspoeng:
    293
    Les infoen på onemile...... så får du både skjermdump og info om pålogging og sikkert andre ting du er nyskjerrig på også.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,735
    Bonuspoeng:
    293
    Joa, men jeg har ikke lyst til å logge meg op ANA, har ikke bruker der og føler ikke at det å skulle lese om noe er incentiv nok til å registrere seg enda en plass.

Vært mye bedre om du kunne laget en oppsummering :)

Men jeg skal ta en titt på onemile.

Sindre liker dette
  6. atlebratet

atlebratet Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Er det noen som vet hvorfor det ikke er mulig å bestille i SAS Business til NY med poeng og CT?

7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, det er mulig. Spesifiser litt mer, hva er problemet?

8. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville tatt telefonen til Tallinn. Iht CT reglene kan du booke WF på CT om du har classic eller premium kort. Merkelig om du da ikke kan med platinum. Selv om reglene sier kun Star Alliance for platinum.

Last edited: 18. juli 2017
  9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    La meg være litt mer tydelig: I en booking som inneholder andre Star Alliance-selskaper får man aldri inn WF. Personlig skulle jeg gjerne sett det, men slik er praksisen.

10. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Sorry, jeg leste ikke nøye nok. Tenkte EG generelt, ikke et leg i en CT booking:rolleyes:

11. atlebratet

atlebratet Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har AE premium. Forsøker å booke en reise fra Oslo til New York på poeng på SAS sine nettsider. Når jeg skal velge flygninger får jeg kun valget mellom økonomi og plus på alle avganger uansett dato. SAS business er ikke et alternativ. Velger jeg derimot å betale for en tur kan jeg velge business. Da er spørsmålet mitt; Tilbyr ikke SAS poengturer i business til New York noen gang?

12. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, det gjør de. Jeg booket en tur til NYC med CT og amex plat for 1 uke siden. Tur retur i mars 2018.

13. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    SAS tilbyr poengturer i business, men det er svært få seter som legges ut (type max 2 pr. flight). Hvis du har New York som bestemt mål, og samtidig er låst på dato skal du være heldig hvis du finner ledige businesseter.

14. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,515
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet er vel at bonusbilettane i biz forsvinn i samme stund som dei vert lagt ut x antall månader før avreise (usikker på om det er 9, 11 eller 12 - blir sikkert korrigert straks :))

Fredrik81 liker dette
  15. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det er 11 måneder før det legger ut seter. Satt på hugget i november for å få tur i oktober. Håper nå de slipper flere seter i samme periode.

Stuttfeiten liker dette
  16. boatc

boatc Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer det at hvis jeg reiser solo på CT, så får jeg LH F t/r til Nord-Amerika for 75000p? Har et par fridager og vurdere en spontantur etter å ha funnet tilgjengelighet vestover om en ukes tid

Chrisbgg liker dette
  17. Johnnie_Walker

Johnnie_Walker Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Det er riktig, 50% poengrabatt :)

18. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Legges ut 4 bonusbilletter i C hos SAS av og til.. Jeg har sett det både til ORD og MIA.

19. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Disse nye reglene det vises til, med open-jaw og stopover over 24t, er disse bekreftet? Sist jeg prøvde å overtale en konsulent i Tallinn til 24t og 15 min stopover fikk jeg beskjed om at det var en sperre på dette i systemet, slik at det var helt umulig å få til, uansett hvor snille de ville være, så dersom noen har klart 29t virker det jo som om reglene er lempet på?

I planleggingen av en tur er det mulig med 1t mellomlanding i BKK, noe jeg synes blir noooe knapt (selv om jeg har skjønt at de tar vare på meg om jeg ikke skulle rekke påfølgende fly), så da kan jeg like greit vurdere 25t dersom det er mulig.

20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke MCT (Minimum Connection Time) i BKK 75 minutter? Er den infoen jeg finner på div sider.

Forøvrig hadde det vært knall i padden (for å sitere en bergensk kompis) om de kunne lempe litt på Transit-stopp. Går det over 24t er det vel stop over, og i teorien er det ikke noen max-grense på den ift avgifter osv. Mitt poeng (og håp?) er at tillater de 25t kan de like godt tillate 4 dager. Det blir ikke billigere/dyrere for Amex/SK.

Xflipper liker dette

Del denne siden