Sikker på at du ikke blander vanlige EB-bookinger og CT? Er litt forskjell på reglene, blant annet utelukkelse av WF. Om du søker online med vanlig EB-booking kan du få med WF, men ringer du inn til SK får de ikke booket WF. Har hatt tilfeller med det tidligere. Hvilke IT-systemer som korresponderer med hvilke er ikke godt å si. Og nå som WF og SK separeres ytterligere spørs det om vi vil se WF i det hele tatt. Booket nylig en CT innenlands for mine foreldre (jada, de har ikke poeng nok til noe annet...) Og da fikk jeg ikke bruke CT online med direkte WF-flighter med Co-Share. Heller ikke på tlf selvsagt.
Regner med at det er flere en meg som knoter med CT og å finne tilgjengelige billetter. http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/08/25/using-new-ana-tool/ Går fint igjennom det oppdaterte ANA verktøyet ( link nedenfor) så nå lærte jeg noe nytt i dag også. https://aswbe-i.ana.co.jp/rei22d/in...ryqjWlp6th34%3D&rand=20170718041805usdR_Go9Jp
Dårlig deal å dele slike lenker, de timer ut. Bedre med skjermdump. Fint om du kunne gjort det, nysjerrig ser du
Les infoen på onemile...... så får du både skjermdump og info om pålogging og sikkert andre ting du er nyskjerrig på også.
Joa, men jeg har ikke lyst til å logge meg op ANA, har ikke bruker der og føler ikke at det å skulle lese om noe er incentiv nok til å registrere seg enda en plass. Vært mye bedre om du kunne laget en oppsummering Men jeg skal ta en titt på onemile.
Jeg ville tatt telefonen til Tallinn. Iht CT reglene kan du booke WF på CT om du har classic eller premium kort. Merkelig om du da ikke kan med platinum. Selv om reglene sier kun Star Alliance for platinum.
La meg være litt mer tydelig: I en booking som inneholder andre Star Alliance-selskaper får man aldri inn WF. Personlig skulle jeg gjerne sett det, men slik er praksisen.
Jeg har AE premium. Forsøker å booke en reise fra Oslo til New York på poeng på SAS sine nettsider. Når jeg skal velge flygninger får jeg kun valget mellom økonomi og plus på alle avganger uansett dato. SAS business er ikke et alternativ. Velger jeg derimot å betale for en tur kan jeg velge business. Da er spørsmålet mitt; Tilbyr ikke SAS poengturer i business til New York noen gang?
Jo, det gjør de. Jeg booket en tur til NYC med CT og amex plat for 1 uke siden. Tur retur i mars 2018.
SAS tilbyr poengturer i business, men det er svært få seter som legges ut (type max 2 pr. flight). Hvis du har New York som bestemt mål, og samtidig er låst på dato skal du være heldig hvis du finner ledige businesseter.
Problemet er vel at bonusbilettane i biz forsvinn i samme stund som dei vert lagt ut x antall månader før avreise (usikker på om det er 9, 11 eller 12 - blir sikkert korrigert straks )
Mener det er 11 måneder før det legger ut seter. Satt på hugget i november for å få tur i oktober. Håper nå de slipper flere seter i samme periode.
Stemmer det at hvis jeg reiser solo på CT, så får jeg LH F t/r til Nord-Amerika for 75000p? Har et par fridager og vurdere en spontantur etter å ha funnet tilgjengelighet vestover om en ukes tid
Disse nye reglene det vises til, med open-jaw og stopover over 24t, er disse bekreftet? Sist jeg prøvde å overtale en konsulent i Tallinn til 24t og 15 min stopover fikk jeg beskjed om at det var en sperre på dette i systemet, slik at det var helt umulig å få til, uansett hvor snille de ville være, så dersom noen har klart 29t virker det jo som om reglene er lempet på? I planleggingen av en tur er det mulig med 1t mellomlanding i BKK, noe jeg synes blir noooe knapt (selv om jeg har skjønt at de tar vare på meg om jeg ikke skulle rekke påfølgende fly), så da kan jeg like greit vurdere 25t dersom det er mulig.
Er ikke MCT (Minimum Connection Time) i BKK 75 minutter? Er den infoen jeg finner på div sider. Forøvrig hadde det vært knall i padden (for å sitere en bergensk kompis) om de kunne lempe litt på Transit-stopp. Går det over 24t er det vel stop over, og i teorien er det ikke noen max-grense på den ift avgifter osv. Mitt poeng (og håp?) er at tillater de 25t kan de like godt tillate 4 dager. Det blir ikke billigere/dyrere for Amex/SK.