SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,940
    Bonuspoeng:
    183
    Lag deg en tråd i bonushjelp så får du mer svar :)

Lnbre liker dette
  2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke dette går da Panama og LAX er i samme sonen. Og man har kun et stop i transfeersonen. https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/
    Som du ser fra linken, så må du Fly inn til en av disse fra USA :Antigua, Argentina, Auruba, Bahamas, Barbados, Bolivia, Brazil, Bermuda, Cayman Islands, Chile, Colombia, Cuba, Ecuador, Guyana, Grenada, Guadalupe, Haiti, Dominican Republic, Jamaica, Martinique, Netherlands Antilles, Puerto Rico, St.Lucia, St. Thomas, Surinam, Trinidad & Tobago, Turks and Caicos Islands, Virgin Islands, Paraguay, Peru, Uruguay and Venezuela.
    Eventuelt direkte fra Europa.
    Da disse er i destinasjon sonen så er det ingen begrensinger mellom disse annet en at du totalt har 8 leg.

Last edited: 08. juli 2017
    Lnbre liker dette
  3. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,003
    Bonuspoeng:
    163
    Takker for svaret. Velger nok bort PTY, evt gjør en annen justering på returen.

Fredrik81 liker dette
  4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har et spørsmål om lounge i CGK (Jakarta) Vi flyr med SQ F fra SIN til CGK. Deretter har vi ca 5 timer transit før neste fly til BKK med TG C. Hvilken lounge kan jeg få tilgang i CGK? Kan jeg bruke Esplanade F området siden vi ankommer med SQ F? Er det noen som har noen erfaringer her? Ikke så mange bra reviews av loungene på CGK:eek::(

5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle tro at du ikke har tilgang til noen F lounger, men må ta utgangspunkt i hva Thai tilbyr.

6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, med BA er det jo slik at hvis du ankommer med F men reiser videre i C så får man fortsatt adgang til F loungen. Men jeg får sjekke hva Thai tilbyr da:)

7. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har satt opp et søk i expertflyer. Søker etter O på LH452 fra FRA til LAX. Skal ikke reise før 30. august, men har satt opp søket allerede nå. Mest for å se hvordan tilgjengligheten er. Fikk i dag mail om at det var ledig 25. og 26. juli, men ingen av disse vises f.eks på United sine sider.

Kan jeg regne med at Expertflyer har rett i dette tilfellet, slik at jeg kan hive meg på tlf til Tallin og booke om så fort jeg får melding fra Expertflyer? Første CT med Star og i tilfellet første tur i F. Derfor kanskje et dumt spørsmål?

8. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Ville ha ringt og hørt uten tvil. Tradisjonelt så slippes FRA-LAX i F ca 6-12 timer før avgang (basert på mine observasjoner hvertfall) så om du får tak i noen, så hiv deg på :)

Blaa liker dette
  9. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Følger med med på LH450 som er 747-800 og er flyet med senest avgang fra FRA i håp om å kunne maksimere tiden på FCT. Men A380 fra FRA eller A340-600 fra MUC er heller sikkert ikke feil.

10. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Hold oss oppdatert på eventuelle mønstre du ser. Lukter på den ruten selv

Blaa liker dette
  11. heihallohade

heihallohade Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Hei!
    Jeg driver å planlegger min første CT, to stykker i C: BGO - ICN.

Vi vil gjerne ha en så effektiv reise som mulig, men kan ta noen avstikkere for å få til gode produkter/flytyper. Jeg har fått med meg at EVA kanskje har det beste businessklasse produktet. Samtidig ville det vært morsomt å fly A380.

Med disse forbeholdene har jeg kommet frem til denne rutingen: BGO - xxx, xxx - LHR, LHR - BKK (EVA), BKK - ICN (Asiana A380).
    1. Er dette i henhold til reglene på transittsoner osv?

Planen er å bruke SWISS en av veiene hvis mulig, siden det er raskeste ruting (BGO - ZRH - ICN).
    2. Er det grei skuring å få tak i award billetter i C med SWISS?

Og noen elementære spørsmål til slutt. SWISS vil være mest transport, mens EVA/A380 blir for opplevelsens skyld.
    3. Ville dere prøvd å få til SWISS på utfart eller hjemtur?
    4. Hva er egentlig lure tidspunkt på døgnet å fly Bergen - nordøst Asia?

Kom gjerne med andre innspill til hvordan dere ville løst denne floken, men vi er ikke helt klare for Asia via Nord Amerika IF-varianten... :)

12. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Swiss har ikke direkteflyvning til Seoul. Du kan evt fly via Beijing eller Tokyo på vei bort.

De raskeste rutene for din del vil være:
    BGO-LHR-ICN
    BGO-CPH-FRA-ICN (SK + LH/OZ)
    BGO-CPH-PVG-ICN (SK + OZ)

For returen kan dette være en finfin rute
    ICN-TPE-CDG-CPH-BGO (BR + SK)

heihallohade liker dette
  13. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Jeg har 2 CT tilgjengelige & lurer på to spesifikke ting som tror mange har lurt på før & sikkert fått diverse svar på.
    Den første CT utgår på dato ved nyttår 2017 & den andre i 2018
    Problemet er at jeg overhodet ikke har anledning til å bruke den første om hvis ikke en av disse 2 alternativene er mulige.

1: Kan jeg faktisk bestille en CT tur med avreise & retur i 2018 på CT billetten som utgår i 2017 ?
    2: Kan jeg faktisk ha utreise & retur fra andre steder enn Skandinavia ?

Takknemlig om noen har klare svar på dette.
    Eller er det faktisk slik at dette vil være litt opptil dags form til den man spør i Tallinn ?

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,735
    Bonuspoeng:
    293
    1: Nei
    2: Det sies at det er åpnet for dette nå(helt nytt)

15. napue

napue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18

16. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Ref punkt 1 - dette kom hvertfall som en nyhet for meg.

Jeg hadde også en CT som går ut ved nyttår 2017, altså den jeg opptjente i fjor 2016. Jeg ringte Tallin for å høre om jeg kunne bruke denne eller måtte vente på min nye CT som er under opptjening as we speak.

Og tror du ikke at jeg fikk brukt den! :D Avreise Oslo til Bali i januar 2018, med retur i slutten av februar 2018. Altså på min CT opptjent i 2016. "New rules" sa damen i Tallin. Så her er det bare å ringe....

17. SNG

SNG Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Her kommer et veldig dumt spørsmål. Hvor finner jeg Tallinn-nummeret? Skal bestille min første CT.

18. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Må bare prøve da. Ser jo at det står at dette ikke går i reglene, men hører samtidig om at folk innimellom får dette godkjent.

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    64816099

joaenzo and SNG like this.
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Virker jo nesten som regelboka har utgått hos Tallinn for tiden.
    Spørs om dette er en utilsiktet konsekvens av SAS sin nye plattform:D

Del denne siden