Hei! Ifjor hadde jeg og kona denne CT tur til Singapore i F hvor jeg hadde stopover mange steder. Vurderer å finne på noe lignende i år, har et par spørmål: Er det fremdeles maks 4 stopover inkl. destinasjon? Kan utgangspunkt starte i annet land enn i Norge, så lenge jeg avslutter reisen på samme sted som utgangpunkt?
1. Er vel maks 8 legs, selv om flere har fått 9 pga tilslutning. Og du mener vel transitstop og ikke stopover? 2. Ja, innen Skandinavia.
Takk for svar! Jeg mente vel transitstop (under 24 timer). Æsj, innen Skandinavia... der røk den planen... ;p
Hei, jeg har SAS American express platinum card og vil gjerne bruke CT til å bestille tur til Australia. De fleste flyselskap har mellomlanding i Asia så jeg tenkte å mellomlande i Singapore og blir der i et per dager før jeg fortsetter turen nedover til Australia. Snakket nå nettopp med American Express og får vite at det ikke er lov med mer enn 24 timers stoppover. Spurte om jeg så kan velge en rute fra Oslo-Singapore-Sydney-Singapore-Oslo, men at jeg dropper første billetten fra Oslo til Singapore. Da bestiller jeg en separat billett fra Oslo til Singapore og betale for den selv, så bruker jeg CT billetten fra Singapore-Australia-Norge. Da har jo billetten teknisk sett startet fra Norge, men at jeg ikke er med på fly, men velger å starte reiser fra Singapore. Fikk vite at det heller ikke er lov. Man kan ikke la billetten (betalt med eurobonus) gå ubrukt. Vet at det blir enklere å gjøre det på hjemmereisen, at man rett og slett dropper å ta flyet fra Singapore til Oslo, men se ut til at det blir umulig å gjøre i begynnelsen av reisen. Har noen noen erfaringer med dette? (håper dere skjønte hva jeg mente)
Det beste og enkleste er om du finner ut ruten, leg for leg, og vet at det er ledig før du ringer og bestiller... Turen må starte og avsluttes i Skandinavia.
Skjønte det og tenkte derfor at jeg bestille tur som startet og slutter i Skandinavia, bare at jeg dropper å møte opp i Oslo lufthavn og la Oslo billetten gå ubrukt. Da tenkte jeg at jeg bare kan møte opp fra Singapore og fortsette reisen derfra. Men får vite at det går ikke som er litt dumt da.
Ja, det er riktig oppfattet, du kan "hoppe av" på turen hjemover, men da må du ordnet resten av reisen selv. Det som skjer når du ikke møter opp til en av dine flygninger er at resten av billetten blir ugyldig. Siden det ikke nødvendigvis er billig å kjøpe en enkelt billett fra Singapore til Norge en-vei, bør du undersøke dette litt på forhånd. Norwegian fra Bangkok kan være et alternativ.
Vi skal en tur Manila,men på hjemveien vil vi ha en natt i Singapore. Tror dere det går an og ankomme om morgen og reise videre hjem neste dag på kvelden? Tenkte og ankomme singapore kl 1110 og reise hjem dagen etter kl 2100? det blir totalt 36 timer. Er de veldig nøye på timene?
Jeg har nå lest vilkårene til CT,og der står det ikke noe om 24 timers regel ang Stoppover?? Jeg finner det ikke..
Det er generelle Eurobonusregler som gjelder utover det som spesifikt står i CT-reglene. Og EB tillater ikke stopover, kun transitstop mindre enn 24 timer.
Hva er beste måte og søke etter Singapore Biz t/r fra oslo, prøver Ana og United og Aeroplan men blir mest treff i Eco? Vi skal reise 3-21 Jan-17 er det for tidlig? når er det beste tiden og søke? Kom med tips
Skal du fly til Singapore, eller ønsker du å fly med Singapore Airlines? Jeg tror ikke SIA deler ut bonusseter i Business til andre enn sine egne medlemmer på sine Long haul flighter... (I USDM tiden fikk jeg bare reist med SIA C på intra Asiatiske flighter og da i hovedsak fly med 2+2+2 konfigurasjon. Tror det er samme opplegg ennå).