Dette ble jeg også fortalt over telefon. Men hvor i reglene står dette? Synes ikke det gir mye mening at CT fra Sverige tillater open jaw med ikke norsk CT. Er kanskje DNB som står bak dette? Håper det blir samkjørt med eurobonus igjen så det blir tillatt.
Punkt 18: Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato på Companion Ticket. Denne ordlyden ble forandret for ikke så lenge siden, før det stod det bare utreise. De gjør det vanskeligere og vanskeligere å bruke den dessverre, skal jo tjene mest mulig penger. Og DnB er vel ikke den rauseste i klassen så...
Jeg har vært i kontakt med DnB angående vilkårendringen at hjemreise også må gjennomføres før utløpsdato. De sier at når det er vilkårendring skal dette gis beskjed om. Jeg hadde en CT som var opptjent på gamle vilkår derav hjemreise kunne gjøres etter utløp. Jeg klagde på dette da de ny vilkårene sier at man må foreta hjemreise innen utløpsdato som du nevner. Jeg fikk enn godtgjørelse. Dette gikk vel også på at de ikke hadde sendt en beskjed om vilkårsendring. De informerte også om at nye vilkår er tilbakevirkende.
Gjelder dette også for SAS flyvninger eller bare *A? Trodde man kunne bestille fram i tid på nett selv om dato er utløp(sw bug?)
Gjelder i utganspunktet alle flyvninger dette. SAS IT er annen sak. Er jo mulig med open jaw også ved bestilling på sas.no .En dag lukker de hullene.
Hei, fikk min første companion ticket gjennom amex plat forleden dag, gjeldende fra 1. Feb. Ringte inn til booking for å sjekke noen reiser neste år selv om jeg var klar over at det er alt for tidlig( var egentlig bare litt nysgjerrig på hvordan booking tjenesten funket). Men til min store forbauselse så kunne den hyggelige damen fortelle at billetten/tilbudet var gjeldende til februar 2018. Hun synes selv dette var rart men kunne ikke gi svar på om det var nye regler eller om det var skjedd en feil. Noen som vet om companion ticket nå er gjeldende i 2 år?
Den er jo gyldig i det året du har opptjent den og et år til. Så jeg tipper at ettersom du har fått den på denne tiden av året, så er det rett og slett god timing.Skjønt, strictly speaking som de sier på nynorsk, så burde den terminere 31/12/17.
Hei, Hva blir prisen på OSL-MUC-HKG HKG-ARN-OSL i Class ? - satser på at kanskje Lufthansen åpner noe F?
Det kan du finne ut ved å finne ønska flights på https://matrix.itasoftware.com/ og så slå saman avgiftene som står spesifisert nederst etter å ha valgt flights.
Da tikka omsider poengene inn etter bonuschallenge og jeg skal omsider har mulighet til å bestille meg CT, problemet er jo at SAS.no ender i feilmelding omtrent uansett hva slags søk jeg forsøker å gjøre... Noen som har noen triks? Jeg har amex premium så kun SK som er aktuelt for min del... Noen som forresten vet om mulighet for å bytte navn på medpassasjer på CT (altså, ikke meg selv, kortholder?)
Ring SAS og bestill. sliter ofte med bonus søk fra feks KRS, mens OSL går fint. Det er ikke problem og bytte navn på medpassasjer om det er en billett som kun er med SAS flyginger.(fikk ihvertfall dette av svar på chat og tlf, ikke kom på døra mi om det ikke går)
Kan de ikke, ble usikker? Du kan bestille via SAS.no med CT. Hvorfor kan ikke sas gjøre det for deg Men tror Tallin kan bestille CT med SAS leste igjennom litt fort der.
Noen her inne som har gode tips på CT reise i First (helst til et sted med varme) for 2 personer. Avreise nå på søndag (21.02) eller mandag (22.02) og retur på fredag (26.02)? Blir ikke klok på hvordan man finner frem i denne jungelen.
Anbefaler deg å lese denne, her er alt du trenger å vite, og det nærmeste du kommer en manual: https://medium.com/@hanschristianberge/jakten-på-de-riktige-billettene-e544c4e23976#.sef82wjwt
Hei, jeg har en CT for kun SAS (Amex premium) og ønsker da å komme meg en tur til enten Miami eller Los Angeles i (omtrent) 2 uker i September og/eller Oktober. Etter å ha søkt litt ser jeg at sjansen for å få bonusbillett i business er tilnærmet lik 0 og utvalget i andre billetter er også svært begrenset. Lurer derfor på om noen av de kloke hodene her kan svare meg på følgende: 1) Er det sannsynlig at det vil bli sluppet flere bonusbilletter i business fram til den tid, eller har "toget (flyet) for dette gått" ? 2) Dersom jeg velger å booke en tur nå i go og det skulle vise seg at bonusbilletter blir tilgjengelig bonusbilletter i business etter at jeg har booket - vil det da være mulig å endre en allerede eksisterende CT til disse nye datoene eller reiseklasse? Hadde vært kult med innspill for slik det er nå vurderer jeg nesten å booke tur i go t/r for å i det hele tatt få brukt CT-billetten....
1.Jeg har ikke sett mye av slipp av biz når det nærmer seg. Men kanskje andre har andre erfaringer? 2. Ja du kan endre disse for 150 kr per person. Du kan endre dato og klasse (så lenge det er ledig og du har tilstrekkelig med poeng på konto). Har du sett på nyåret om noe i biz er sluppet? Er vist en bug at du kan bruke CT på SAS.no etter utløpsdato så lenge du bestiller før utløpsdato