turen kom på ca. 9100 per pers i tillegg til 240000 poeng (med CT). Synes ikke det var så ille med tanke på lengden. Sjekket med ITA Matrix, og det så ut til å stemme greit. Skal sørge for å drikke nok Dom og spise kaviar for å rettferdiggjøre prisen
Etter min mening står BKK/Thai First "mye tilbake" for LH FCT. På samtlige områder med unntak av massasje.
Eget rom er kult, men har de fått fikset lyden? Det duret og bråket så fælt fra rullebåndet på utsiden, fordi de ikke hadde bygget veggene helt opp/ned i tak og gulv. Ellers en fin plass, masasjen er meget bra og de er flinke på buggy ved ankomst og avgang. FCT har mye bedre mat og vin etc og er langt mer raffinert etter min mening.
Kan ikke minnes at det var noe problem med støy. Det var iallefall et helt rom, dvs veggene gikk helt opp til taket og vi hadde dør. Enig i at mat og drikke på FCT er bedre, og ikke minst cigar rommet. Det var digg
Har vært i TG F-lounge 8 ganger, er endel støy siden veggene ikke går helt opp. De annonserer jo alle flighter, så om en tilbringer timer der blir det faktisk irriterende. I tillegg til at fra ca 8-9-tiden om kvelden er det full guff på Aircon med nivået grisekaldt. #ilandsproblem
Muligens et corny spørsmål men tillater meg å spørre likevel: Noen som vet om det er mulig å "krite" CT? Jeg har 30 000 poeng som nå skal være på vei inn til min konto etter at jeg i går gjennomførte en reise som gjør at jeg tilfredsstiller kravene for bonus-challengen. ( 3 t/r for 30 000) Grunnen til at jeg spør er at jeg nå med de 30 000 poengene bikker 100 000 poeng totalt som jeg vil trenge for å booke meg en tur til USA i business, men frykter jo litt at billettene blir borte dersom jeg må vente i evigheten på at billettene skal tikke inn ?
Systemet er firkantet slik. Man får heller ikke CT før 1 mnd etter faktura er sendt selv om man har passert 100k med god margin.
Fikk idag oppgradert mitt Amex Premium kort til Amex Platinium, gjorde dette pga jeg ville ha et større utvalg av fly selskaper når vi skal ut og reise Januar-2017 Jeg har en CT fra før så den vil vel ligge under kun Sas sine fly? Jeg regner med og ha opptjent en CT på mitt Platkort innen August. Vi har tenkt oss tilbake til Filipinene (MNL) igjen i Januar 2017.Vil helst fly Biz. Vi har ca 120-140K poeng Så når lønner det seg og bestille? Og hvordan går jeg frem? Noen og ringe? Hva er prisen på fueltileggog sån?? Vi skal ha utreise 3 januar og hjem 21-22 januar. Så takk på forhånd for alle innspilll og svar..
Her kan du lese om hvem du skal ringe, åpningstider etc.: https://www.americanexpress.no/undersider/sas-eb-platinum-card/companion-ticket/ Og her finner du tabeller for uttak: https://www.sas.no/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/ Jeg vet ikke hvor mange dere er som skal reise, men 140 000 poeng skulle vel holde akkurat for to personer i business med CT. Du kan ikke bestille før du har nok poeng på konto. Det er alltid en fordel å bruke litt tid selv i forkant å søke på ledige (bonus)seter før du ringer og skal bestille. Du kan f.eks. bruke United eller ANA sine søkeverktøy for dette. Den gamle CT´en kan du nok bare bruke på SAS og partnere.
Sorry,glemte og skrive at vi er 2 personer ja, ser litt på ANA nå,men vil United gi samme resultater? for jeg for opp en kjempelang reise på retur med ANA Vil det åpne seg opp mere lengre frem på året??
Nja, det burde være de samme treffene begge steder, men det har vel vist seg å være en sannhet med modifikasjoner. Søker du etter business award (bonus) seter når du har søkt nå? Vi snakker tross alt om nesten ett år frem i tid så jeg er ganske så sikker på at du vil finne flere alternativer senere i år.
Hvis du kan leve med ruta, så book den nå. Et år er lenge, så det vil helt sikkert dukke opp en bedre routing, så bare forandrer du.
Ja jeg søkte på business award seter,men det ble faktisk mindre treff oss United en Ana.. Driver bare og sjekker ut kan jo ikke bestille noe ennå før jeg har fått den CT
Ok, alt kan jo skje da. Ikke noe mønster i det tror jeg. Husk at det er Saver award som gjelder hos United. Ellers er Air Canada ganske treffsikre når det gjelder Star seter.
he-he, kjenner til den. Det er viktig å sette seg litt inn i de forskjellige mulighetene og alternative ruter