Ble dette godkjent som "Ja, dette er tillatt" eller "Ja, din referanse er xxxxxx"? Jeg fikk tidligere lagt inn en flott rute, problemet var bare at det ble priset til 480000 poeng. Visstnok på grunn av for mange segment i en sone. Senere forklarte en agent at man ikke kan ha connection i mer enn en sone, og siden jeg hadde en connection i Europa måtte jeg fly direkte inn og ut av Asia...
Billetten er godkjent og utstedt. Ble kjørt gjennom systemet for prising i poeng også. Du har rett i segmenter pr sone. Fikk også svar fra eksperten hos businessclass.se: "Du får inte byta i en tredjezon två gånger. Om du byter din routing på utresan Kristiansand-Oslo-Frankfurt-Seoul-Singapore-Bangkok till Kristiansand-Oslo-Frankfurt-Seoul-Hong Kong-Bangkok blir det två byte i Norra Asien på väg till Sydostasien, därför är det inte giltig routing"
Synes kanskje ikke det er så komplisert, det som er vanskelig er å finne ut av reglene siden de ikke står (samlet)noen plass, og agenter praktiserer dem ulikt. Det er spesielt når en skal reise first class at det blir utfordrende å finne optimaliserte routinger. For mange tar det lang tid å spare opp190K poeng, i tillegg til avgifter på 6-8K kr, som ofte en økonomibillett koster på samme strekket. Da kan en si at de 190K poengene er for å oppgradere fra økonomi til business/first.
Vi skulle gjerne hatt reglene samlet en plass ja Du skal vel lete ganske lenge før du finner et tilbud krs -Asia for 3500 kr i økonomi? Hvor er det 6-8k i avgift, dette må være Australia? osl- Asia i luftwaffe F er vel rundt 5k i avgift etter hva folk skriver på forumet. SAS har dog hatt mange tilbud til Hongkong for 3999
Hei alle sammen. Første spørsmål: Jeg vurderer å sende min samboer og min datter på en ferie og lurer på om jeg kan benytte mine SAS bonuspoeng og min AMEX companion ticket på dem uten at jeg reiser? (begge er Eurobonus-medlemmer) Andre spørsmål: Hvor mange Eurobonuspoeng behøver man for følgende ruter (per pers tur/retur):: *OSL-BKK - Business med Thai *OSL-FRA-MCO - Business med Lufthansa Er mulig svarene på mine spørsmål allerede ligger her, men jeg fant dem ikke i farten
Qatar har ofte tilbud OSL-BKK, har vært nede i under 4K t/r. Akkurat nå ca 4700 t/r. Se min post om avgifter. Betalte ca 6K pr pers KRS-BKK t/r. 8K er Australia ja. Skal du ha First er det sjelden du får booket direkterute(r).
Tror ikke problemstillingen er tatt opp før her. Jeg har booket 4-5 hotell for vinterferien på mitt amex i tillegg til SAS Plus salget i bøttevis. Alt i alt går det nok over 100k, dette blir fakturert, deretter avbestiller jeg alle utenom 1 hotell, og beløpet faller ned under 100. Hvordan påvirker dette CT? Får jeg det uansett ettersom det ble fakturert eller blir det regnet om når refusjonene kommer? Noen erfaringer?
Det blir regnet om når refusjonen kommer.. Ser hver gang jeg avbestiller noe eller får penger igjen fra noe sted så blir det trukket fra..
Det forstår jeg, men får det noen effekt på CT er spørsmålet. Mao går den rett til "trykken" når man faktureres eller når beløpet innbetales? Og ikke minst, ser systemet forskjell på en innbetaling og en refusjon?
Kommer vel litt an på når refusjonen kommer. CT utstedes jo en mnd etter oppnådd beløp. Kanskje for å fange opp refusjoner?
Vil vel heller tro de utstedes når beløpet faktureres og slippes når faktura er dekket inn. Noe sier meg at vi vet svaret på dette om 6 uker Siden hotellene er booket til februar må de avbestilles etterhvert. Bare vi blir enige om det jeg liker best
Jeg har en CT fra i fjor, som går ut i år. Så får jeg sannsynligvis en ny 1. mars. Jeg skal booke en CT tur med avreise januar -17. Men ser nå at jeg ikke kan bruke den første CT'en pga at den går ut før avreise. Er det greit å bruke den siste, og spare den første?
Når du booker reisen i 2017, har du kun en gyldig CT å ta av. Den nyeste.... Så vil du ha den gamle CT, som går ut i 2016, til bruk i 2016 ☺
Det går men da må du nok ringe å bestille. Men merk at det er mulig å bruke den CT som går ut i år for reiser neste år hvis du bestiller på SAS sine sider. Er nok dog en bug. Med forbehold om de har fikset opp i det.
Ok, skal ringe inn uansett, det er med Thai. Ok, så da ser det ut til at det er i orden, takker for svar!!