Noen som vet hva betegnelsen for en rundreise er? Jeg har en del poeng + CT som jeg tenkte å bruke. Må det være frem og tilbake til samme sted eller kan dette være en rundreise: OSL-SYD + TOK-OSL? Har en del BA poeng som jeg tenkte å brenne av på SYD-TOK..
Har du Engelsk AmEx? Såvidt jeg vet støtter ikke norsk AmEx BA. Hvis det er engelsk AmEx så får du håpe at de har andre regler (nasjonsspesifikke) enn Norge, for AmEx og Eurobonus ville ikke godtatt en slik routing tror jeg. Ihvertfall ikke med noen dager opphold i Tokyo og/eller at du må betale mer poeng.
Poeng og CT er norsk Amex og norske poeng og gjelder Star. BA poengene er fra flyturer med BA. så 2 forskjellig opplegg.
Når man ønsker å booke bonusreise og CT med Lufthansa First. Må man selv passe på og sjekke alle mulige systemer om ledige seter i forkant, eller kan man legge inn en request i bookingen? Om jeg har forstått det riktig, så lønner det seg å booke reisen i C og deretter vente på utfallet av ledige award seter i F?
Du må selv ringe når first seter slippes. Mange booker C for å ha reisen klar og oppdaterer med F når seter slippes. Dette må man vurdere selv. Noen booker F direkte, men da blir det jo lite planlegging på forhånd.
Noen som har forsøkt å booke Asia via USA? En fristende tanke i min verden, men er kanskje ikke så enkelt..
"Må" en tur til LAX med fruen ila året, og tenkte å bruke poeng + CT og fly SAS business. Når legges award-seter på business ut? Er det først når avreisedatoen nærmer seg? /koffert.
CT billetter til LAX kan du bare søke og bestille selv på sas.no det... Du ser hva som er tilgjenglig eller ikke.
Jeg prøver å finne business-billetter til USA eller Asia med SAS nå for bruk av CT. Til Tokyo finner jeg ingenting i business, kun SAS Go.. Og til USA finner jeg heller ingenting etter sommeren. Er det sånn at SAS ikke slipper business-billetter til CT-booking før mye nærmere avreise?
Har bestilt en CT reise OSL-FRA-BKK-SYD t/r med THAI i F (OSL-FRA med Lufthansa i I) denne høsten. Det hadde jo vært morsomt å prøve Lufthansa F på utreisen, men de billettene legges jo ikke ut før to uker før avreisen. Ser at Lufthansa ikke har F kabin på direkteflyet til BKK. Er det noen som har noen alternative ruter med Lufthansa slik at man ender opp i BKK, og som samtidig er innenfor sonereglene til CT?
Det er slett ikke "bare" det skjønner du. Har prøvd begge og flyopplevelsen til Thai er helt fin den. Det er først og fremst på bakken det er forskjell. God tur!
Fløy nesten den samme ruten for to år siden, OSL-FRA-BKK-SYD-BKK-BRU-OSL. Veldig greit å fly i First med Thai til BKK, hvor du blir plukket opp og kjørt til F loungen. Flott langhelg, men med noe jetlag da ! w