SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. protozyko

    protozyko Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    CT telefonen sier vel at det ikke er mulig å foreta nye bookinger?
     
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Såfremt bookingen ikke er utstedt på ett SQ dokument så får man røre bookingen.
     
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jo det er mulig, bare noen her inne som traff på feil agent til feil tid hos Tallinn og fikk nei til svar.
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Du får nok ikke reise HND-PEK-SIN
     
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    I disse corona tider burde alt bli lovt "egentlig" så lenge man finner en rute i det hele tatt, men det er låvt å håpe. Du har et poeng der :).
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har samme rute/fly bare omvendt sin-pek-hnd-lhr-osl

    I november.. liten tro på at det blir noe av
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    I stand corrected
     
  8. Mynona

    Mynona Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Vi har endelig spart opp nok poeng til å reise til Sydney på business. Jeg og mannen har 1 CT hver, og vi skal reise 3 personer (oss to og da 3 åringen). Per nå har vi hver vår EB-konto, men har tenkt å slå disse sammen før vi kjøper billettene.

    1. Følger CT automatisk med på felles-EBkontoen, så vi kan bestille for alle 3 sammen og bruke begge CT'ene, eller må vi gjøre to bookinger?

    2. Er det også sånn at man ikke kan booke selv, men må ringe Tallin for å booke?

    3. Hvor er det enklest å lete etter den ruten vi vil ta? Vi ønsker å ha litt lange mellomlandinger så 3 åringen kan få løpt fra seg, og ønsker kveldsflygninger.

    4. erfaringsmessig, er det lett å få booket 3 business billetter på bonuspoeng, eller er det få av de?

    Takker for hjelp :)

    (jeg er litt amatør på forumet her, så jeg er ikke så god på alle disse forkortelsene dere skriver)
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Will do. Takk :)
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Nedtur... jaja, får avbestille og bestille på nytt når det forhåpentligvis blir mulig igjen.
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    1) CT er tilknyttet EB-kontoen men hvis dere oppretter en Family pool kan dere bruke poeng fra begge kontoer. Jeg tror det er mulig å opprette en bestilling for 3 pax med 2 CT’er.
    2) SAS har stengt løsningen for å booke på nett så du må ringe inn, ja. Åpent 9-15, man-fredag.
    3) Jeg bruker Awardfares (AF) for å finne billetter. Til Sydney er det vel TG via BKK som gjelder så søk leg for leg der. Event bruk United.com for å søke hele reisen og se hvilke alternativer som dukker opp. Bruk deretter disse på AF for å finne ett og ett leg.
    4) Hvis du er ute i god tid og er fleksibel skal det la seg ordne :)

    Velkommen og lykke til!

    PS: TG = Thai
    BKK = Bangkok
     
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Per no er det litt vanskeleg å bestille billetter, då SQ og TG har begrensa tilgjengelegheit, og spesielt SQ er bra for å reise til Sydney.
    Når har de tenkt til å reise?
     
    Mynona liker dette
  13. Mynona

    Mynona Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for tips! Dette skal vi sjekke ut. Vi har planer om å reise i oktober 2021, så det er ikke åpent for booking uansett enda, men tenker vi skal prøve å være ute i god tid. Og vi tror vi er ganske fleksible på dato, har ikke bedt om fri fra jobbene enda ;)
     
  14. Mynona

    Mynona Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, vi får ikke booket enda uansett, siden vi skal reise i oktober 2021 (tror vi), men tenkte å se litt på hvilke flighter som normalt går så siden det stort sett er det samme fra uke til uke. Ute i god tid :)
     
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal bli bra med klaging på de som har 2-3 stopp og et av flyene blir kansellert... selv om man har tur i 2021 vil vi se mye kansellert pga Corona.
     
  16. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Kom til poenget istedenfor å gå rundt grøten.
     
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke forvent at alt går som planlagt viss du skal til Australia, men fly melkerute via Japan, Kina og Singapore. Spenstig med så mange stopp nå i Corona :)
     
    NoLimit liker dette
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Oktober bør det vera greit å få billetter, har sjølv fulgt med på billetter down under til 4.
    Det kan vera enklere å få billetter til MEL, ADL eller CBR(Canberra), men oktober er litt roligere enn når eg såg(desember)
    Anbefaler SQ, men TG går fint.
    EVA legger også ut 3 seter normalt til sine ruter, men flyr kun til Brisbane i AUS, og då må det byttast i BKK eller SIN
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ser de fleste som booker OSL-FRA med LH for å reise videre med noe annet enn LH/LX ikke får booket noe annet enn X.

    Noen som kjenner årsaken?
    Noen vei rundt?
    Har selv OSL-FRA-HND ... der FRA-HND er NH F og OSL-FRA er LH X.
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde selv en flight HND-MUC-OSL der agenten ikke klarte å booke C MUC-OSL. Da jeg noen måneder senere endret returen til en uke senere og via FRA isteden så fikk den nye agenten til å booke FRA-OSL i C. Flere andre har vel også rapportert at det noen ganger går og andre ganger ikke. Om det er kompetansen til agenten det står på eller andre omstendigheter vet jeg ikke, men hvis jeg ikke husker feil så har det blitt skrevet her at selv Vibeke har måttet gi opp å finne C-seter når resten av reisen er med andre enn LH.
     

Del denne siden