SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
    Stortrivdes på Lily beach. All inclusive med god mat og drikke. Dyrt som det meste. Husk å sjekke priser på mat/drikke om dere ikke booker all incl. Med monopol er det stive priser. Ellers er jo en Hilton-kampanje god verdi der nede (men ikke billigere).

2. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som kan belyse hvordan det funker med CT hvis man vil ombooke. Både min partner og jeg har vanskelig ved å ta fri fra jobben, så booking 2-300 dager i fremtiden byr på en fare for at det clasher med jobb. Er det enkelt å ombooke, lett at finne nye seter (eller er man på samme vilkår som om man skulle booke på nytt) og koster det noe?

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293
    Man er på samme vilkår. Så det er vanskelig, men ikke umulig. Du må være vesentlig mer fleksibel dato og reiserute. Prisen er vel 150,- per pers for endring.

4. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Supert. Takk for svar!

5. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig det finnes et enkelt svar på dette, men kan ikke finne. Deler av reisen til Asia i oktober, med CT er kansellert. Dersom jeg nå velger å kansellere hele turen, vil CT få utvidet gyldighet? I så fall, hvor lenge? Den går som normalt ut 31.12.2020

6. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,156
    Bonuspoeng:
    93
    Gyldighet på CT ved kansellering utvides pr. nå kun til 31.08.20, så din vil i utgangspunktet gå ut som vanlig.
    https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,403
    Bonuspoeng:
    183
    For min del åpnet LH for C-booking ca 1 uke før avreise. Før det fant Tallinn kun X. Det var med OSL-FRA-PEK-SIN.

holmen liker dette
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,562
    Bonuspoeng:
    293
    Greit å vite at det åpner seg mulighet nærmere avreise.

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Både LH F og C har vanligvis sluppet 14 og 7 dager før. C er ofte fullt tett inntil avgang fra OSL. Før innstramningene fra LH kunne en f.eks finne flere avganger med LH F fra FRA/MUC, men ikke komme seg fra OSL direkte. Noen LH F hadde også married segments med LH C.
    For mange indirekte stopp i Europa la også en begrensning. Hvordan dette blir post-corona er ikke godt å si.

10. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,059
    Bonuspoeng:
    93
    Nybgeynnerspørsmål; For å oppnå CT på amex, er det siste 12 mnds forbruk som teller, eller starter telleverket på nytt ved nyttår?

11. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    fra 1 januar til 31 desember ja

12. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Normale åpningstider i Tallinn? Prøver meg på bestilling av påskeferie imorgen.

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,562
    Bonuspoeng:
    293
    Tror de stenger klokken 15.

14. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Noen tips til hvordan man kan få karret til seg to ANA O-klasse seter? Virker som de bare slipper ett og ett bonussete i first selv første dagen de slipper seter til neste sommer.

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om de heter YR. Men ja de fjernet den største avgiftsposten for kanskje 1-2 år siden samtidig som de økte poeng prisene for *A award en smule.

Edvard liker dette
  16. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    I forbindelse med auke i poengprisane på reiser med Star Alliance fjerna SAS fuel surcharge (YQ) frå bonusbillettar og erstatta dette med eit servicegebyr på kr 450. Dette har redusert avgiftene betydeleg, medan prisane i poeng har gått opp.

SVG_flyer and Edvard like this.
  17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Eurobonus hadde relativt hyggelige priser før dette også, med fast YQ på €116 per retning på long haul-reiser. Til sammenligning må man ut med 3-4x av dette om man booker LH F gjennom Miles&More.

Edvard liker dette
  18. shadubb

shadubb Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei
    tror dere det vil bli mulig å bruke CT som går ut 31 august i år(etter korona kansellering i sommer) på å kjøpe flybilletter til etter 3 juli neste år med retur 23ish juli? fortrinnsvis til et land som det regner mindre i, blåser mindre i og har over 9 grader i snitt temp

markus liker dette
  19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Finner stadig vekk flyvninger med to seter om man leter 355 dager frem i tid:
    2020-07-31-091924_850x211_scrot.png

view, dahlmath, bighc and 1 other person like this.
  20. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det er mulig å booke økonomibilletter med Singapore airlines eller Thai, selv om det er lenge til avreise (neste vår). Kan noen bekrefte dette? Jeg har funnet buisness billetter med Swiss på de interkontinentale flyvningene jeg er interessert i. Derfor kunne jeg tenke meg å sikre meg disse, så får jeg tåle en kort flyreise i økonomi som siste leg i Asia. Evt booke om senere om muligheten byr seg. :)

Del denne siden