SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det er mulig å booke økonomibilletter med Singapore airlines eller Thai, selv om det er lenge til avreise (neste vår). Kan noen bekrefte dette? Jeg har funnet buisness billetter med Swiss på de interkontinentale flyvningene jeg er interessert i. Derfor kunne jeg tenke meg å sikre meg disse, så får jeg tåle en kort flyreise i økonomi som siste leg i Asia. Evt booke om senere om muligheten byr seg. :)
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, TG (Thai) kan bookes i økonomi langt frem i tid. Jeg har en booket gjort i juli med flyvninger i mars 2021 med TG X.
     
    Nurse82 liker dette
  3. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Bara att ringa till Tallinn och få det bekräftat :) så kan du ge besked här inne efteråt :cool:
     
    Nurse82 liker dette
  4. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Så flott!! :)
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,225
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pratet nettopp med Tallin. TG kan bookes i økonomi lang tid i forveien og business 89 dager før, men SQ kan de hverken booke eller endre.

    Jeg har en foreløpig enveis til Maldivene neste år som inkluderer F med SQ. Den har jeg ikke lyst å gi slipp på. Men det er umulig å legge til retur, selv med TG i økonomi ettersom de ikke får rekalkulert billettpriser så lenge SQ er involvert.
     
  6. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, da har jeg også nettopp ringt Tallinn og spurt om det er mulig å bestille bonusbilletter med Singapore airlines (før jeg så svaret ditt Rscott).Han jeg snakket med sa at det er åpnet opp for booking med SQ 90 dager frem i tid, i alle klasser. Det er ikke mulig å booke lengre frem i tid enn det, uansett klasse. Jeg spurte om dette er en endring som nylig er gjort, siden det for to uker siden ikke var mulig å bestille i det hele tatt, og det kunne agenten bekrefte at det var :) Enda et eksempel på at man får ulike svar alt etter hvem man treffer på.
     
    Storbaba liker dette
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Men hvordan finne ledige SQ-billetter? Ikke mulig med AF eller United.
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Jobbet ut i fra 330 dager teori av en eller annen grunn.
     
  9. davidhad

    davidhad Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Har alltid fått beskjed om at United polaris ikke kan bestilles når jeg har ringt, men idag så gikk det fint. Da får jeg bare håpe på at verden er litt mer normal til påska 2021. CT går ut ved nyttår, hvis det ikke skulle bli mulig å dra vil man få fornyet gylidgheten eller vil poengene og CT være tapt?
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene er gyldige, så sant de ikke er utgått. Om CT, så er det ingen som vet ennå.
     
  11. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, agenten sa faktisk at det kun er mulig å finne eller booke disse via telefon. Men samtidig så fikk jo rscott et helt annet svar enn meg angående SQ når han ringte inn i dag, så det er ikke godt å vite hva som stemmer her... :)
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,164
    Bonuspoeng:
    293
    Det er masse ledig med 2 seter på ANA i løpet av neste året. @runese og jeg flyttet akkurat vår november-tur til februar, og fant 2 seter to påfølgende dager. Tur og retur.
     
    Lars J and view like this.
  13. Mynona

    Mynona Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Gjelder dette med 90 dager alltid, eller er det en korona-greie?
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Før Covid var det 300+. Så ble det 1-2 uker(også før covid). Nå 90 dager. Thai har ikke vært konsekvente og har endret ofte. Hva det blir post Corona må vi bare vente å se:)
     
  15. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Det er litt spesielt at den ikke utvidesut over vanlig, altså til at den kan gjelde et stykke ut i 2021 også. Men jeg antar vi må se flyselskapene sin side også. Når reise i oktober er kansellert, så tviler jeg egentlig på at det blir mulig å reise ut i verden (uten karantene) i løpet av 2020, og sikkert deler av 2021 også.
     
  16. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Da har jeg bestilt reise, kan også bekrefte at Thai Business kan kun bestilles 90(?) dager før eller hva det nå var.

    Endte opp med å reise med SAS plus + Swiss air business. Så da er det bare å krysse fingrene for at man kan reise langt i desember :)
     
    Upsaker liker dette
  17. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Så vidt jeg husker var det slik at når DNB administrerte AMEX kortene måtte man ha et gyldig AMEX kort for å bruke tidligere opptjente CT. Jeg har prøvd å lese i vilkårene på nåværende AMEX kort, og jeg finner ingenting som sier noe om at man må ha et AMEX kort for å beholde og bruke CT som allerede er opptjent. Er det noen som vet noe om dette eller har erfaring med å si opp et kort i nyere tid? Både jeg og ektefellen har aktive kort nå, og vi ønsker å avslutte det ene. Søkte om å gå over til Classic for en av oss, men fikk avslag (!). Problemet er at vi har 3 ubrukte CT knyttet til den kontoen som vi ønsker å si opp.
     
    Last edited: 02. aug 2020
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det går helt fint. Testet det selv.
    Det var kun DnB som hadde dette som vilkår. Selv om det ikke ble praktisert.
     
    Nurse82 liker dette
  19. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Måtte avbestille en CT i april. Den er fortsatt ikkje komen tilbake, sjølv om poeng og alt anne er refundert. Tips?
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,825
    Likes mottatt:
    7,707
    Bonuspoeng:
    183
    Ring.
     

Del denne siden