Ska du ha 6pax på samma flyg bokat med EB och CT så är nog det enklaste att leta efter SWISS biljetter ut från Zurich, det vises ofta 9 biljetter i C långt fram i tid. Om det är möjligt att boka 6 eller fler när awardfares visar 9stk för oss med Eurobonus vet jag dock inte (har bara lyckats med 4stk i C på samma bokning med LX och SQ) //M
Hva er best prosedyre for å etterlyse CT som ble "utsatt" etter kansellert reise i april? Hater å ringe Tallinn....
Får noen store kostnader fremover, og vurderer derfor å oppgradere til Elite ut året da jeg og samboer allerede har hvert vårt premium kort. I vilkårene står det at man mister opptjening mot 2 for 1 fordel om man oppgraderer, men det spiller vel ingen rolle for meg siden denne fordelen allerede var i boks tidlig på året? Har jeg forstått det riktig?
Vil tro at det skal gå greit. Det menes omsetning mot fremtidig CT, om du ikke allerede har fått den. Du kan eventuelt skaffe Elite i tillegg, i stedet for å oppgradere. Så kan du avslutte uten å nedgradere etter nyttår.
CT-en er allerede opptjent på premiumkortet, så vil tror det da går greit å oppgradere til Elite. Slipper 4 måneder med månedsavgift på premiumkortet. Ikke store beløpene, men som vi bonusjegere vet - ei krone her og ei krone her (alternativt ett poeng her, ett poeng der)
Har et par spørsmål jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med. Svaret finnes trolig her fra før av, men å tråle igjennom over 400 sider blir litt for tungt å lese igjennom. Fikk mail fra Amex for et par dager siden om at årets CT er opptjent. Noen som vet hvor lang tid det tar før den blir synlig på min side hos SAS ? Jeg har allerede liggende voucher der klar med Fly Premium og Amex voucher opptjent i 2019, men jeg klarer ikke å se den nyeste voucheren. I tillegg får jeg snart en større refusjon tilbake på Amex'n, hvilket gjør at jeg egentlig synker under bruksgrensen for å kvalifisere til CT. Noen som vet hva som vil skje med den opptjente CT'n da ?
Din nye CT blir ikke synlig før du har brukt den forrige til en bestilling. Nettsidene til SAS klarer ikke vise mer enn en av gangen. Du mister ikke opptjent CT, men kan havne i minus til å tjene opp den neste.
Da blanda jeg enten med at CT nummer to med samme utløpsdato ikke er synlig, eller så har evt SAS IT fiksa problemet.
Takk for svar. Hmm, da kan det jo bli interessant å forsøke og etterlyse manglende CT når jeg samtidig har havnet under kravet igjen. Får håpe CT dukker opp før penga.
Ja, jeg regnet egentlig med at det var booket i X og ble overrasket da jeg fikk bookingen. Burde jo selvsagt ha spurt mannen hvilken magi han brukte K
Om du skal sjekke at CT er der, kan du enten bruke mail (om du har status) eller du kan ringe Tallin så verifiserer de det. De ser ikke din opptjening hos Amex.. Men har du fått mailen så er CT i boks.
Jeg snakket akkurat med Tallinn for å endre enn CT-reise som skulle vært gjennomført nå i oktober, men som har blitt kansellert. CT-en hadde utløpsdato i januar. Jeg har tidligere fått med meg at CT-er blir forlenget til 31. august. Kundebehandleren opplyste at denne nå var forlenget til 31. november. Endringen kom visstnok i går.