Jo, det er det. Men Israel faller inn under Midt-østen regionen hos Star Alliance og da ligger en eco-tur på 60k og biz 105k for intra-europa standard. Det gidder jeg ikke. Er uansett bare en kort transport-etappe hjem. Ved kjøp og inntjening av EB-poeng sett opp mot prisen Norwegian tar, var det ikke noe å tenke på.
CT som i utgangspunktet gikk ut av dato den 31.12.19, men ble forlenget til 31.08.20 pga kansellerte fly... Finnes det noe skriftlig dokumentasjon på at disse er forlenget til november/desember eller hva jeg har lest? På sas sine nettsider står det nemlig ingenting om dette? Evt. så går de jo ut idag...
Jeg fikk beskjed på tlf da jeg booket med den at den var forlenget til 30. nov. De diskuterer ang 31.12.20-CTene og hva som skjer med dem, men har ikke kommet frem til noe, sa de. EDIT: Ja, rebookable (150 kr endringsgebyr) frem til 30. nov sa de.
Men sa de da noe om at du evt. kan booke om på en evt. reise som er bestilt med den frem til 30. nov. også? Eller er det sånn at det ikke kan gjøres endringer på den straks den er booket med?
Dette står fremdeles hos SAS: What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if my SAS or Star Alliance bonus trip is canceled by the airline? Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before. Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period to 31 Aug 2020.
Ringte Tallinn idag for å høre om det er noen endringer vedrørende å booke SQ med bonuspoeng. Det var fremdeles ikke mulig å booke med dem, uansett klasse. Hun visste heller ikke når det ble noen endring her. Med Thai kan man fremdeles bare booke F og Biz 90 dager frem i tid. Mens økonomibilletter kan bookes når som helst. Ikke noe nytt med andre ord.
Dersom jeg bestillen en billett BGO-FRA med vanlig EB uten CT, kan jeg da senere legge på leg som FRA-HND og bruke CT på hele turen?
A Singapore Airlines spokesperson confirmed the suspension with TPG and provided the following statement: “The temporary suspension of award seats on SQ/MI from partner airlines’ frequent flyer programmes is aligned with Singapore Airlines’ current policy to limit interline connections due to border entry as well as transit restrictions for connecting flights imposed by various countries. At present, the suspension of award redemptions is valid through November 2020, and is subject to further review based on market conditions.”
Jeg ringte og avbestilte resten av reisen til Singapore, da store deler av denne allerede var kansellert. Det var vanskelig å forstå hva hun sa, men jeg forsto det slik at denne CT (ervervet i 2019) er gyldig ut 2021, men må bestilles før utgangen av 2020. Altså den er gyldig ut 2020, men den er fleksibel slik at jeg kan reise i hele 2021 med denne. Har jeg forstått dette riktig?
Den du tjente i 2019 er gyldig frem til 31.12.2020. Før den 31.12.2020 må du da ha brukt CT for å booke en tur, som godt kan være i 2021. Men etter CT's utløp(31.12.2020) kan du ikke gjøre endringer på reisen du har bestillt.
Takk for svar! Kan den avbestilles etter 31.12.2020 med full refusjon av skatter og avgifter? Skjønner at jeg da mister CT.
Hei Du får igjen poengene så lenge de ikke er utløpt Når det gjelder penger får du igjen alt hvis det er flyselskapet som kansellerer, hvis du selv velger og avbestille er det mulig du ikke få refundert "service fee" som er på 450,- pr person.
Men hva skjer hvis flyselskapet kansellerer reisen en gang i 2021 og CTen gikk ut 31.12.20? Kan man da kreve å bli rebooket til en annen avgang og få samme reise rute som man opprinnelig hadde?
Er helt ny i småbarnspappa livet. Hvis jeg vil bokke CT med baby'n som vil være ca 1 år. Går det fortsatt som "To personer" Rent poengmessig? Samtidig ; hvor er det lettest og ta med baby og kone på F? Japan og Australia står høyt på listen over "trygge" land nå. Ikke avreise før neste høst, men må bokke før 31.12.2020 pga.ct
Spedbarn reiser gratis "på fanget" frem til de fyller to år. Ekstra fordel er at man kun er avhengig av to ledige bonusseter, noe som gjør det litt enklere å finne reiseruter. Ønsker man bedre plass kan man booke eget sete til barnet, men da til ordinær poengpris.