Kjapt spørsmål fra en uvitende. Jeg opptjente en CT i 2015 som jeg benyttet tidligere i dag når jeg booket en reise på SAS sine Eurobonus-sider. I januar i år svidde jeg av nok kroner på Amex'n min slik at jeg passerte godt over 100K på årets første måned. Jeg overførte penger til Amex-kontoen før 31.jan, så har ingenting utestående på kortet/kontoen og har vel en CT på vei inn. Når dukker denne opp på Eurobonus sine sider slik at jeg kan benytte den til booking? Bruker det å ta over en mnd? Eller blir det klikk i systemet til SAS siden jeg allerede hadde en CT fra før? Anyone?
Burde vel vært tilgjengelig nå, slik jeg har forstått det. Kanskje verdt å ta en telefon til kundeservice?
Da kom AmEx fakturaen for februar i posten, og omsetningen så langt i år er i overkant av 120k.. Da kan en begynne å planlegge ny CT-tur.. Må bare få Plat-kortet nå så..
Jeg har fått min for 2016, regningen forfalt 15.2., brevet ble datert 1.3. , men var ikke tilgjengelig for booking på sas.no med en gang. Er der nå. Noe usikker på om det har noe å si, men du skal jo faktureres 100 000,- og om du betalte inn før faktura ble utsted kanskje det har noe å si ?
Beklager å gjenta spørsmål til det kjedsommelige...men jeg prøver meg jeg også: Jeg husker ikke hvordan det var i fjor...jeg oppnådde kravet i løpet av februar nå. Jeg trodde da at den skulle være klar til å brukes den 1 mars...men det var den ikke. Er det 1.april da? Eller et eller annet sted imellom? Har ikke fått brevet enda.
Jeg tipper at den vil være tilgjengelig 1. april, men jeg er ikke sikker på at du vil ha fått den tilsendt i posten til da. Viss du ikke har en ubrukt CT fra før så er vel den enkleste måten å sjekke at du har fått den nye på å lage en dummy bonus-booking på sas.no. Viss du da får opp alternativet om å bruke en CT så er den i systemet. Det kan også være at den ikke vil være tilgjengelig før enda senere, siden du vel må ha blitt fakturert for OG betalt for over 100 000,- før en ny CT er tilgjengelig. Og i tillegg er det vel x antall systemer som skal oppdateres etter at den "magiske" grensen er oppnådd.
Har over 100k på februar faktura...som hadde forfall 1. mars. Har ikke fått brev, og Tallin kan ikke se den. Jaja får se om det skjer noe 1 april.
Er det noen som har endret reise med CT uten problemer selv om CT har gått ut? Ref. SAS buggen at man kan bestille CT reise etter den i utgangspunktet går ut.
Jeg ville tro det skulle fungere, men ville ikke endret om jeg ikke måtte om jeg var i den situasjonen
Du må jo ringe Tallin, rimelig sikker på at de er striks på dette er jo en IT bug, og ikke goodwill fra SAS som har blidt bekreftet av noen andre her på forumet.
Men så vidt jeg vet kan de jo IKKE se at utløpsdato på CT når den er brukt. Og i dette tilfellet er det jo bare en endring...
Ringe og spurte om de kunne endre turen jeg hadde bestilt til etter nyttår(istedenfor i des som var bestilt) dette gikk ikke da de sa CTen gikk ut i 2016
Jeg kan garantere deg at du ikke vil få godkjent det. Søk litt i forumet, så vil du finne en forsmådd kunde som avbestilte online fordi han ville spare penger, og CT forsvant siden den var utløpt. Samme gjelder en endring, og Tallin kan se hviken CT som er brukt.
Er nettopp derfor jeg spør. Avbestiller jeg så vil jo CT logisk nok ikke være tilgjengelig mer da den er utgått. Jeg skal ikke avbestille da vil det heller ikke forsvinne noe CT. Og når jeg tidligere har spurt om utløpsdatoer på CT som har vært brukt så har Tallin forklart at de ikke kan se det når den er brukt. Problemet er her at reisefølge i utganspunktet skulle vært på noe annet i samme reiseperiode. Er litt kjipt å kaste bort en CT på dette og spesielt på Biz til LA.
Jeg har en ubenyttet CT fra et SAS premium-kort, og tenker å ta med kona til LA til høsten. Jeg har uansett et møte der, så det passer fint. Vi ønsker å fly BC, og reiser ut fra GOT eller OSL, litt ettersom. Om mulig skulle vi gjerne mellomlandet i NY og tilbragt 23:59 der på vei bort, og gjerne 23:59 i Boston på vei tilbake. CT fra premium-kort er bundet til SAS-metall. Er codeshare med f.eks united innad i USA ok? /koffert.