Sitter her og vurderer en CT med fru til Phillipinene i sommer.. Og har funnet på United en tur med Turkish, BGO - CPH - IST - MNL - IST - OSL - BGO. Og denne er tilgjengelig på Business Saver for 2.. 1 august - 12 august. ITA sier charges per stk: Turkey Airport Service Charge International (TR) NOkr94.00 TK YR surcharge (YR) NOkr3,326.00 Denmark Passenger Service Charge (ZO) NOkr142.00 Norway Passenger Charge (ZN) NOkr164.00 SK YQ surcharge (YQ) NOkr300.00 Philippines Passenger Service Charge (LI) NOkr100.00 4126 NOK, per pers? Altså om jeg får denne gjennom på CT telefon, så er det 8252,- + 140 000 poeng? Bør jeg vente til Tirsdag med å ringe, eller kommer jeg til Tallin uansett? C
om skattene er riktig vet jeg ikke, men en CT kan kun bookes hos Tallinn. Så om de har åpent nå er det bare ringe La du inn ruta med de forskjellige selskapene på ITA? hvor gjorde du det
Under steg 2, flights, så endret jeg Airline til kun å vise TK. og da kom nøyaktig samme flight opp. men BGO - CPH med SK kom også..
Har planlagt tilnærma samme rute i desember sjølv (men ikkje booka endå) Men mi rute vert nok BGO-CPH-FRA-ICN-CEB, sida eg vil unngå MNL og TK i tillegg ikkje hadde noko ledig. Reknestykket ditt er nok rett, men trur du kan trekkje frå dei 300 kronene i SK YQ.
Hei. God Påske. Jeg har et spørsmål angående bruk av CT på First Class billetter. Jeg ringte til EB/Amex og spurte om en tur i First Class for to til Sydney. Det var ikke noe problem å få det med f.eks Thai Airways. (Reise Oktober 2016). Jeg spurte om det lot seg gjøre med Singapore Airlines, men fikk da beskjed om at de sjelden/aldri frigjorde seter for poengreisende. De frigjorde som regel bare i økonomiklasse. Er det noen som har erfaringer med hvordan det er å få tak i billetter med f.eks Swiss, Lufthansa eller ANA for poeng i første klasse?
Her står det litt om Lufthansa First. Ikke umulig, men en del enklere med Thai eller ANA http://onemileatatime.boardingarea.com/2013/09/15/preditcible-lufthansa-first-class-award-space/
Singapore og swiss kan du glemme med eurobonus Thai er enkelt å finne, tror ikke ANA er lett å finne, men ville valgt dette om jeg fikk muligheten. Lufthansa slipper F først to uker før avreise så der må man booke noe annet først og bytte om man skal ha litt forutsigbarhet. Merk at du får ikke Lufthansa F til BKK. Ta gjerne en kikk på Asiana F, kjenner ikke tilgjengeligheten til Australia, men til Europa er det fint. Her kan man også booke om til lufthansa da de flyr til ICN.
Jeg har på united.com funnet ledige F-seter både på reise til Beijing og tilbake. Reisen blir med SAS/Lufthansa. Nå krysses fingre og tær på at disse er ledige også i morgen når CT-telefonen i Tallin åpner... Så til mine spørsmål: Har Tallin mulighet for setereservasjon også? Og er det noen som har anslag på Fuel charge (eller hva det kalles) for t/r Beijing i First med totalt 6 legs (Trd-Fra-Pek t/r)? Og hva skjer med avgiften som er betalt på opprinnelig bestilling? Refunderes denne, eller brukes den som delbetaling på ny bestilling? Takknemlig for svar!
Nybegynner spm: Har CT til Singapore i april, hjemreise 4 mai, men flyr med thai via BKK. Sjekket nettopp på United.com sine award billetter, å der fant jeg fram at returen var det ledig på biz hos Lufthansa fra singapore med A380! Om jeg ringer CT-telefonen, lar det seg gjøre og bytte om f.eks hjemreisen???? Noen som vet?
Det lar seg gjøre. Men poengprisen for hele reisen blir basert på Business selv om du bare benytter det på ett segment. Har du biz fra før blir det ikke endring....
De fikser setereservasjon om du spør. Jeg har kikket på setekartet på forhånd så jeg vet akkurat hvor jeg vil sitte når jeg booker Legg inn reisen på matrix.itasoftware.com så får du opp spesifisert kostnadsbereging. Avgiftene regnes på nytt og motregnes mot tidligere innbetaling. Du betaler kun avviket Plus 150 kr i endring per person. God tur
Om en av dine legs er biz betalte du vel 140K. Så om du da bytter en eller flere legs til biz er fortsatt prisen 140k poeng ja
Ingen problem. Men lufthansa er vel ikke beste produktet du kan få på turen? Jeg ville sett på Eva air. Får du sete i deres nye 777 kan lufthansa gå å legge seg Feks sin-tpe-ist-osl.
takker for tipset. Men minst mulig stopp grunnet baby Åsså skal jeg til Trondheim. Så sånn sett er Lufthansa-alternativet bedre for min del.
Da var jeg 9 000 kroner og ytterlige 90 000 poeng fattigere, men 2 stk. F-flighter rikere. B747 helt fremst i nesa på tur dit, og A380 tilbake på toseter. Jeg gleder meg!!!
Med CT, kan man reise biz en vei og retur i first? Har noen link med hvor mange poeng man må ha på CT for å komme øst eller vest i verden?
Ja, men du belastet for F uansett. Kommer ann på hvor, men her noen eks. i F: 150k USA 190k Østen 160k India 210k Hawaii